Güncelleme Tarihi:
LÜKSEMBURG’taki davaya, şirketin üyesi olduğu Uluslararası Nakliyeciler Derneğinin (UND) yanı sıra Ekonomi Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, AB Bakanlığı, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), TOBB ve İktisadi Kalkınma Vakfı (İKV) yetkilileri gözlemci olarak katılacak.
UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, Türk tırlarından özellikle Bulgaristan, Romanya ve Macaristan’dan geçerken geçiş ücreti alındığını, bu uygulamanın taşımayı pahalılaştırdığı için Türk ürünlerinin Avrupa’daki rekabet gücünü zayıflattığını söyledi. Bulgaristan’a 84, Romanya’ya 236, Macaristan’a 438 euro geçiş ücreti ödendiğini kaydeden Şener, AB-Türkiye Gümrük Birliği Anlaşmasına aykırı olduğu gerekçesiyle uygulamaya itiraz ettiklerini kaydetti.
2014 yılında Macaristan’ın 438 euroluk geçiş ücretini ödemediği için bir TIR şoförüne 2 bin 400 euroluk para cezası verildiğini kaydeden Şener, bu cezayı ilgili anlaşmalara aykırı olduğu için davaya dönüştürdüklerini, Macaristan’daki yerel mahkemenin de konuyu Avrupa Adalet Divanına taşıdığını aktardı.
TAŞIMAYI PAHALILAŞTIRIYOR
Bunun üzerine Avrupa Adalet Divanı’nın üye ülkeler ile AB Komisyonuna görüş sorduğunu belirten Şener, “Macaristan ve İtalya benzer görüşleri yazdılar ancak AB Komisyonu net olarak, Türk tarafının tezlerinin doğru olduğunu, alınan ücretlerin taşımayı pahalılaştırdığını ve dolayısıyla malların serbest taşınması taahhüdüne uymadığını yazdı. Perşembe günü duruşma var ve AB Komisyonunun da anlaşmaların bekçisi olma durumu var. Komisyon hukukçularını gönderiyor. Türk tarafının Türk, Macar ve Avusturyalı avukatları var” dedi.
Davayı ‘tarihi’ olarak niteleyen Şener, AB Komisyonunun değerlendirmesinin, büyük oranda mahkemenin kararını etkilemesini beklediklerini sözlerine ekledi.