Oluşturulma Tarihi: Aralık 10, 2004 00:00
Süreli yayınların tiraj rakamlarını tarafsız biçimde denetlemek ve açıklamak üzere kurulan ABC Türkiye Tiraj Denetim Kurulu, 2005'te başında çalışmalarına başlıyor. Kurul, tirajlarla ilgili şaibelerin önüne geçmeyi ve reklamcılar ile reklamverenlere objektif bilgiler iletmeyi hedefliyor.BAŞTA gazete ve dergiler olmak üzere Türkiye'deki tüm süreli yayınların tirajlarını 2005 başından itibaren ABC Türkiye Tiraj Denetim Kurulu denetleyip, açıklayacak. ABC Yönetim Kurulu Başkanı ve Reklamcılar Derneği üyesi Yiğit Şardan, kuruluş amaçlarını gazete ve dergiler başta olmak üzere reklam mecrası niteliğindeki süreli yayınların tiraj rakamlarını tek çatı altında ve tarafsız bir biçimde denetlemek olduğunu söyledi.Türkiye'de tiraj denetimi ya da tiraj açıklamalarının tamamen yayın organlarının kendi ellerinde olduğuna dikkat çeken Şardan, "Biz bundan böyle yayın organlarının tüketicilerin, reklamverenlerin karşısına objektif ve karşılaştırılabilir belgelerle çıkmasını istiyoruz. Uluslararası normlara uygun tiraj ölçüm ve denetim standartlarını kullanarak bağımsız ve objektif verilere ulaşmak istiyoruz" dedi.Şardan ABC Türkiye'nin çalışmalarını şöyle aktardı: "Türkiye'de bütün süreli yayınların tek çatı altında denetlenebilmesi için çalışmalara başladık. Reklamcılar Derneği, Reklamverenler Derneği, Doğan Dağıtım ve Merkez Dağıtım bir araya gelerek çalışmalara başladık. Avrupa’da yıllardır uygulanan ABC modelini esas alındık. ABC (Audit Bureau of Circulation / Tiraj Denetleme Kurulu) standartlarının uygulanacağı bağımsız ve kár amacı gütmeyen bir komite 'Türkiye Tiraj Denetim Kurulu' kuruldu. Kurucu üyelerimiz arasında adı geçen dernek ve dağıtım şirketlerinin yanında Hürriyet Gazetesi, Sabah Gazetesi, Atlas ve Yeni Aktüel dergileri de bulunuyor."IFABC'YE ÜYE OLDUKİlk yönetim kurulunun, 3'ü Reklamcılar Derneği, 3'ü Reklamverenler Derneği ve 1'er tane de diğer kurucu üyelerden olmak üzere 12 üyeden oluştuğunu söyleyen Şardan, "İlk yılın ardından tirajı en yüksek 2 gazete ve 1 dergiden de 1'er üye alarak yönetim kurulunu 15'e tamamlayacağız. Bu gazeteler ve dergi Doğan ya da Sabah Grubu'ndan olamayacak. Yönetim kurulu başkanı da Reklamcılar Derneği ile Reklamverenler Derneği arasından dönüşümlü seçilecek" dedi.Uzun çalışmalar sonucu tiraj denetim standartları hazırlandığını ve Tiraj Denetim Kuralları Uluslararası Federasyonu'nun (IFABC) onayını aldıklarını anlatan Şardan, bu kuruluşa da üye olduklarını söyledi.Yönetimde kimler varBAŞKANLIĞINI Reklamcılar Derneği (RD) üyesi Yiğit Şardan'ın yaptığı ABC Türkiye Yönetim Kurulu şu üyelerden oluşuyor: RD üyesi Banun Erkıran, RD üyesi Aye Medran, Reklamverenler Derneği (RVD) Başkanı Dilek Erkey, RVD üyesi Deniz Güven, RVD üyesi Hakan Gören, Doğan Dağıtım Genel Müdürü Hakan Urhan, Hürriyet Gazetesi Genel Müdürü Sinan Köksal, Doğan Burda Rizolli Satış Direktörü Mehmet Orhan Taşkın, Merkez Dağıtım Genel Müdürü Selim Gülmen, Sabah Gazetesi Reklam Grup Başkanı Orhan Girgiç, Aktüel Dergi Grubu Genel Müdürü Mehmet Demirel.Reklamverenin tercihi değişebilirREKLAMVERENLER için yatırımların geri dönüşünün ölçülebilir olmasının çok önemli olduğunu söyleyen Reklamverenler Derneği Başkanı Dilek Erkey, "Datası olan mecralarda daha güvenli yatırım ve planlama yapabiliyoruz. Türkiye'de yıllık reklam yatırımları 1.5 milyar
dolar. Gazete ve dergilerinpayı yüzde 40. Büyük reklam verenler olarak, doÄŸru tirajları önemsiyoruz. Denetlemelerden ÅŸu anda verilen bilgilerden çok farklı sonuçlar çıkarsa reklamverenler tercihlerini deÄŸiÅŸtirebilir" diye konuÅŸtu. Ãœyeler ABC logosuyla tiraj açıklayacakABC Türkiye'ye tam üye yayıncılar, tirajlarını, ABC Türkiye logosuyla birlikte açıklayacak. Gazetelerin üyelik giriÅŸi için 5 milyar lira, yıllık aidat olarak da 3 milyar lira ve dergiler için 3 milyar lira üyelik ve 1 milyar lira yıllık aidat rakamı belirlendi. YiÄŸit Åžardan, ilk yıl aksaklıklar ve haksız sonuçlar doÄŸabildiÄŸi için, ilk yıl sonuçlarını açıklamama ihtimalleri olduÄŸunu söyledi. Â
button