Esra SAHİCİ
Oluşturulma Tarihi: Haziran 05, 2009 00:00
Fransız hazır giyim ve spor markası Lacoste’un Yönetim Kurulu Başkanı Michel Lacoste, Türkiye’nin Lacoste için önemli pazarlardan biri olduğunu söyledi. Krizin etkilerini herkes gibi hissettiklerini belirten Lacoste, "Türkiye başarılı bir pazar. 4 yıl üst üste saat satış rekoru kırdık" dedi.
TİMSAHLA bütünleşen Fransız hazır giyim ve spor markası Lacoste’un Yönetim Kurulu Başkanı Michel Lacoste, Türkiye’nin kendileri için çok önemli bir pazar olduğunu söyledi. Tüketicinin içe kapanması sonucunda mağaza trafiğinin azalmasıyla her marka gibi kendilerinin de krizden etkilendiğini ifade eden Lacoste, "Türkiye başarılı bir pazar. Saatte Türkiye distirübütörümüz Günsal Saat. Ayrıca Türkiye 4 yıl üst üste en fazla saat satışı yaptığımız ülke olma ünvanını da taşıyor. Ürün ve iş kalitesi de dikkatimden kaçmıyor" dedi.
Krizden etkilendik"Büyük fırtına" olarak tanımladığı kriz nedeniyle ekonomik tahmin yapmanın zorlaştığını dile getiren Lacoste, şunları söyledi: "Şimdi ’Ben bu krizi öngörmüştüm’ desem yalan söylemiş olurum. Krizden tabi ki etkilendik. Geçen yıl 1.5 milyar
Euro ciro elde ettik ve 60 milyon adet ürün sattık. Bu yıl yüzde 2-5 düşüş söz konusu. 6 ay sonrasını göremiyoruz ama biz finansal ve ekonomik olarak güçlü, sağlam bir ekibiz."
Kadınlara öncelik çabasıLacoste’un geçmişi de dikkate alındığında erkek baskın bir marka olduğuna dikkat çeken Michel Lacoste, kadınlara öncelik vermek için çok fazla çaba harcadıklarını vurgulayarak, şöyle devam etti: "Kadınlara hitap etmek için girişimlerimiz oluyor. Onlara yönelik ürünler çıkartıyoruz. Birçok tenis ve golf turnuvasına sponsor olarak destek veriyoruz. Bu sponsorluklarda da kadınlara ulaşmamızı kolaylaştıracak özel koleksiyonlarımız oluyor."
’Hata yaptım’ demezsinizLacoste’un güvenilir bir marka olduğunu savunan Michel Lacoste, şöyle konuştu: "Lacoste ürünlerini satın aldığınızda ’ben hata yaptım’ diye düşünmezsiniz. Ama moda odaklı olan bir şey alırsanız tüketici olarak belki 1-2 hafta giyer, sonra atarsınız. Lacoste bu perspektiften bakılınca da krize karşı daha avantajlı konumunu koruyor."
Taklit edilmezsek başarısız olduğumuzu düşünebilirizLACOSTE’un dünyada en çok taklit edilen marka olduğunu belirten Michel Lacoste, taklit olayına bakışını şöyle özetledi: "Ürünlerimizin taklit edildiğini görünce, iki tepkimiz oluyor. Önce, ’Taklit ediliyoruz, demek ki iyiyiz’ diye düşünüyoruz. Hatta seviniyoruz. Ardından da, taklit edildiğimiz her yerde polisiyle, mahkemesiyle gereken tedbirleri alarak, bu konunun takipçisi oluyoruz. Bundan sonra taklit edilmezsek, başarısız olduğumuzu bile düşünebiliriz."
Sadece işsiz kalan değil parası olan da harcamıyorHARCAMALARIN azalması konusunda iki farklı gözlemini aktaran Michel Lacoste’a göre, eve kapananlar sadece işsiz ve parasız kalanlar değil. Lacoste, "İşsiz oldukları için para harcayamayanlar ve tüketemeyenler var. Ama bir de parası olup da harcamaktan korkan, yani harcama yapmak istemeyen insanlar var" dedi.
75 yıldır logosunda taşıdığı timsahları korumaya alıyorLACOSTE’un sembolü olan timsahı, ’Save Your Logo’ (logonuzu koruyun) kampanyası ile koruma altına aldıklarına dikkat çeken Michel Lacoste, şunları söyledi: "Kampanya kapsamında, özel şirketler ve kurumlar gezegendeki biyolojik farklılığı korumaya yardımcı olmak için logolarını temsil eden hayvanları koruma altına almaya karar verdi. Ekim 2008’de başlatılan bu girişimi, Küresel Çevre Fonu (GEF), Dünya Bankası ve Dünya Korunma Birliği (IUCN) destekliyor. Timsah, Lacoste’un 75 yılı aşkın bir süredir logosu. Marka, Küresel Çevre Fonu tarafından seçilen projeleri aktif olarak destekleyerek, yokluğu doğal yaşam alanındaki biyolojik dengeye zarar verebilecek tehlike altındaki timsah cinslerini koruma altına alacak. Çin’deki timsahlar, Amazon’daki Orinoco nehrinin büyük Asya timsahları bu eylem planlarından bazıları."
Çok nadir başka marka giyerim
MICHEL Lacoste, "Lacoste markası dışında birşey giyer misiniz?" sorusuna üzerindeki pantolonundan çorabına kadar tüm timsah logolu ürünleri göstererek yanıt verdi: "Çok nadir başka marka giyerim. Lacoste’un çok rahat bir giyim tarzı var. Biz müşterilerimizin ürünlerimizi sevmelerini istiyoruz. Onların ürünlerimizi zorunluluktan kullanmalarını istemiyoruz."
Krizde reklama önem veriyoruz
BU krizde ilgiyi çekmek için bir takım girişimler yapılması gerektiğini belirten Lacoste sözlerine şöyle devam etti: "Bu dönemde daha çok iletişime ve reklama önem veriyoruz. Medya kanalında böyle çalışmalarımız var. Mevcut durumu analiz ederek tüketiciyle iletişimlerimizi arttırıyoruz."