Emre ÖZPEYNİRCİ / BAKÜ
Oluşturulma Tarihi: Mart 21, 2002 01:55
İş güvencesi tartışması, Türkiye'yi Lacoste'un üretim üssü olmaktan etti. Lacoste'un Türkiye lisansörü ve iç pazar üreticisi Eren Holding'in patronu Ahmet Eren, ‘‘Lacoste, Fransa'daki üretimini Türkiye'ye kaydıracaktı. İş güvencesi ürküttü. Romanya'ya yöneldiler’’ dedi.
Türkiye, İş Güvencesi Yasa Tasarısı konusundaki tartışmalar nedeniyle hazır giyim devi Fransız Lacoste'u, Romanya'ya kaptırdı. ‘‘Timsah’’ amblemi ile tanınan Lacoste, geçtiğimiz yıl tüm dünya için üretim yaptığı Fransa'daki fabrikalarını kademe kademe başka bir ülkeye kaydırmayı kararlaştırıp, bunun için 11 yıldır ortaklık yaptığı Türkiye'yi düşündü. Fransa'daki fabrikalarından yılda 750 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren Lacoste'un ilk etaptaki yatırımıyla, Türkiye'den yılda 400 milyon dolarlık ihracat planlıyordu. Lacoste, Fransa'daki tüm üretimini bir iki yılda Türkiye'ye kaydırılacaktı. Ancak, Türkiye'de iş güvencesi konusundaki tartışmaların yarattığı belirsizlik nedeniyle yatırımın kárlı olmayacağına karar verildi ve yatırım Romanya'ya kaydırıldı.
YABANCI ZOR GELİR
Lacoste'un 11 yıldan bu yana Türkiye'de lisansörlüğünü ve iç pazar üretimini yapan aynı zamanda Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu'nun (TİSK) Başkanvekili olan Eren Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Eren, ‘‘Türkiye dünyada en fazla iş güvencesi garantisine sahip ülkelerden biri durumunda. Bu iş güvencesinin yanında şimdi bir de yeni iş tasarısı gündemde. Eğer yeni tasarı yasallaşırsa zaten zor gelen yabancı sermaye yatırımları iyice duracak. Çünkü uluslararası firmalar yatırımları başka bir ülkeye kaydırırken en kárlı bölgeyi seçiyorlar. Bu bağlamda Romanya, Polonya gibi ülkeler onlar için daha kárlı bir duruma geldi’’ dedi.
Eren, ‘‘Lacoste'un iç pazar için üretimini biz Türkiye'deki fabrikalarımızda yapıyoruz. Bu konuda Lacoste bizim üretim kalitemizden çok memnun. Türkiye'deki mağaza sayımızı 25'e yükselttik ve krizden hiç etkilenmeyen şirketlerden biriyiz. Yılda 450 bin parça Lacoste ürünü satıyoruz. Bu yüzden Lacoste yatırım için ilk etapta Türkiye'yi düşündü’’ diye konuştu.
Böyle bir yatırımın kaçmış olduğuna hem Lacoste yetkililerinin hem de kendilerinin çok üzüldüğünü kaydeden Eren, ilk etapta yılda en az 300-400 milyon dolarlık ihracat şansını Türkiye'nin eliyle teptiğini belirtti.
Lacoste, Azerbaycan'a Eren Holding ile girdi
Lacoste'un Türkiye lisansörü ve üreticisi Eren Holding, yurtdışında da Lacoste mağazaları açmaya başladı. Türkiye'de 25 mağazası olan Eren Holding 26'ıncı mağazasını Azarbeycan'ın başkenti Bakü'de açtı. Eren Holding önümüzdeki aylarda da Kazakistan'ın başkenti Almatı'da mağaza açacak. Bakü'de açılan Lacoste mağazasının tüm ürünleri Eren Holding tarafından temin edilecek ve mağazanının tüm bağlantıları direkt Türkiye ile olacak. Ahmet Eren, ‘‘Biz Fransızlar ile kardeş ülkemiz Azerbaycan arasında bir köprü kurduk’’ dedi.
Lacoste: Türkiye en iyi ortağımız
Lacoste Başkan Yardımcısı Michel Lacoste, ‘‘Eren Holding bizim dünyadaki en iyi ortağımız ve bizim için çok ayrı bir yeri var. Biz Türkiye ile her türlü işbirliğine açığız. Eren Ailesi 11 yılda kaliteli üretimi ve vizyonuyla kendisini Lacoste'a kanıtladı ve şirkete dünya çapında bir çok yeniliği kazandırdı. Ancak birtakım nedenlerden dolayı yatırımımız Romanya'ya kaydırdık ama ilerisi için kapılarımız her zaman açık’’ dedi.
Bugün Lacoste'un en iyi dekora sahip mağazalarının Türkiye'de bulunduğuna değinen Lacoste, ‘‘İnternet teknolojisini mağazalar arasında en iyi uygulayan ülke de Türkiye. Biz Türkiye'de kullanılan internet sistemini diğer ülkelerdeki mağazalarımıza aktarmaya çalışıyoruz’’ dedi.
Lacoste, ‘‘Türkiye ekonomisinin büyük bir potansiyeli var. Bu önümüzdeki dönemlerde görülecektir. Biz hiç bir zaman kısa vadeli düşünmedik ve bu yüzden Türkiye'de başarılı olduk. Türkiye'de Eren Holding'in Lacoste satışlarında elde ettiği başarıyı artık başka ülkelere de taşımaya başladı’’ dedi.