Oluşturulma Tarihi: Temmuz 29, 2010 00:00
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, niş (rekabet olmayan, keşfedilmemiş) pazarları keşfedip, dağıtım kanalları ve lojistik imkanları kullanarak, o bölgelerde yaşayan üniversite mezunu, masterlı Türk gençlerini çalıştırarak ihracatın artırılabileceğini söyledi.
İhracatçı Birlikleri’nin 17-23 Temmuz tarihlerinde düzenlenen ABD gezisini değerlendiren Mehmet Büyükekşi, “Eyalet bazında sektörleri, karşılıklı heyetleri bir araya getireceğiz. ABD ile stratejik ortaklıkla ilgili aldığı karar son derece önemli. Yapılan önemli bir adım” dedi.
2001 payı yüzde 10Gerek Atlanta, gerekse Houston’daki CEO toplantılarının son derece önemli olduğunu anlatan Büyükekşi, şunları söyledi: “Atlanta’daki yemekte yanımda oturan Aaren’s Inc Başkanı R. Charles Loudermilk’in 3 milyar dolarlık bir ithalatçıydı. Dünya ihracatımızdaki payımız kadar ABD’ye ihracat yapsak 18 milyar doları buluruz. Oysa 2009 yılında 3.2 milyar
dolar. Çok yetersiz bir rakam. 2001 yılında toplam ihracatımızda ABD’nin payı yüzde 10 iken şu anda yüzde 3’e inmiş durumda. Ticaretimizi geliştirmemiz bizim açımızdan son derece önemli. Şikago’da ihracatçılarla bir toplantı yaptık. İkili işbirliği anlaşmasını önümüzdeki 1 ay içinde imzalayacağız. Atlanta’da da işbirliği anlaşması yapacağız.”
ABD’nin seramik sektörü için önemli bir ülke olduğunu dile getiren Çimento ve Toprak Ürünleri Sektör Kurulu Başkan Yardımcısı, Orta Anadolu Çimento ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Bahadır Kayan, “2005-2006 yılları ABD bizim için birinciliğe oturdu. Ama konjonktür inanılmaz değişti. Amerika affı olmayan bir pazar. Standartları, beklentileri çok yüksek ama siz hata yaptığınız zaman 1 liralık hatadan 10 lira çıkarmaya çalışırlar. Bizim toplam ihracatımız 80 milyon metrekare. 2006’da 12 milyon metrekareyken bu yılın ilk 6 ayında 1.2 milyon metrekareye indi” dedi.
ABD’de eyalet bazlı ihracat çalışması şartABD ile daha çok büyük ve güçlü Türk firmalarının yaptığı karşılıklı ilişkiler olduğunu belirten Bahçıvan, şöyle konuştu: “Küçük ve orta boy işletmelerimizin, orta boy firmalarımızın ticaret denince ABD aklına gelebilmiş değil. Bakış açısı askeri, siyasi ve bürokratik boyutta. Sıkıştığımız zaman yardım aldığımız bir ülke boyutundaydı bugüne kadar. Öyle olduğu zaman da ABD perspektifimiz New York ve Washington boyutunda oluşuyor. ABD’nin her bir eyaleti bir ülke. Eyalet bazlı, eyalet ve ürün odaklı çalışma yapıldığı takdirde mevcut ihracatımız artacak.”