Güncelleme Tarihi:
ÇAPKINLIK nedeniyle eşiyle tartışan ve ardından geçirdiği trafik kazası ile gündeme gelen Tiger Woods’un sponsorlarından Pepsi’nin başarılı golfçüye özel ürettiği enerji içeceği Gatorade’i ürün gamından kaldırdığını açıklamasından sonra diğer sponsorlar da anlaşmalarını gözden geçireceğini duyurdu.
130 milyon dolar kazandı
Pepsi’nin ardından ünlü sporcunun sponsorlar listesinde üst sırada gelen AT&T de Woods’un golfe süresiz olarak ara verdiğini açıklamasının ardından anlaşmayı gözden geçirdiklerini ancak iptal etmeyi düşünmediklerini açıkladı.
2009 yılında elde ettiği 130 milyon dolarlık geliriyle en çok kazanan sporcu ünvanını korumayı başaran Woods’un kazancının en önemli kısmını sponsorluk anlaşmaları oluşturuyor. Aralarında Nike, Accenture, Gillette, Pepsi, Electronic Arts, Tag Heuer ve AT&T gibi önemli firmaların olduğu 13 sponsoru bulunan 34 yaşındaki Woods, son olarak FedEx kupasını kazanarak 10 milyon dolarlık ödüle ulaştı. Ana sponsoru Nike’tan yıllık olarak 30 milyon dolar kazanan Woods’un, milyar dolarlık servetini daha da ileri taşımak için golfü bırakmaması gerektiği ifade ediliyor. Ünlü sporcunun ayrıca kendi markasından oluşan giyim ve video oyunlarından hediyelik eşyalara kadar pek çok ürünü bulunuyor.
Nike’tan 55 milyon dolar garanti
Sadık kalmamasının ailesini yaralayıp hayal kırıklığına uğrattığının farkında olduğunu söyleyen Tiger Woods, “Çok üzgün olduğumu belirtip, herkesten af diliyorum. Uzun bir ruhsal arayışın ardından, profesyonel golf kariyerime süresiz ara vermeyi kararlaştırdım. Daha iyi bir koca, baba ve insan olmak için dikkatimi toplamam gerekiyor” açıklamasını yaptı. Woods’un yaptığı bu açıklamadan sonra tüm sponsorlar çekilse bile, sporcunun ödüllerden ve Nike ile devam eden anlaşmadan yılda 55 milyon dolar kazanmayı garantilediği ifade edildi.
Şirketler farklı tepki gösteriyor
TIGER Woods’un geçirdiği kazanın ardından televizyondaki reklamları yayından kaldırıldı. En son oynadığı Gilette reklamı kazadan 2 gün sonra gösterimden alındı. Woods’u şirket yüzü olarak kabul eden danışmanlık şirketi Accenture’nin de web sitesinden golfçünün fotoğrafları silindi. 10 yılı aşkın süredir Woods ile çalışan Electronic Arts, bu yıl ‘Tiger Woods PGA Tour’ video oyununun 12’nci versiyonunu çıkardı ve en çok satan oyunlar arasına girdi. Golf topları ve ekipmanlarının satışından yıllık 800 milyon dolar gelir elde eden Nike ise Woods ile 1996’dan beri çalışıyor.