Alper YOLDAŞ
Oluşturulma Tarihi: Eylül 20, 2006 00:00
Türkiye’nin Paris’te düzenlenen Hannover Ticari Araçlar Fuarı’nda ’Yıldız Ülke’ olmasının, Türkiye’nin AB üyeliği tartışmalarından daha önemli olduğunu söyleyen Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Jürgen Ziegler, "Türkiye Fuar’da yatırımcılara ne gibi fırsatlar sunduğunu direkt olarak anlatma fırsatı yakalayacak" dedi.
MERCEDES-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Jürgen Ziegler, bu yıl 61’incisi düzenlenen IAA Hannover Ticari Araçlar Fuarı’nda Türkiye’nin yıldız ülke seçilmesinin çok büyük bir fırsat olduğunu belirterek, "Burada Türkiye’nin kendini anlatabilmesi Avrupa Birliği’ne (AB) üye olup olmayacağının tartışılmasından çok daha önemli. Türkiye somut olarak neler yapabileceğini ve yeteneklerini gösterme imkanını yakaladı" diye konuştu.
ZAMANLAMA ÇOK ÖNEMLİ:
Türkiye’nin ev sahibi Almanya’dan sonra fuarın, en büyük katılımcısı olduğunu söyleyen Ziegler, "Bunda Türkiye’nin yıldız ülke olmasının önemli bir etkisi var" dedi. Türkiye’nin yıldız ülke seçilmesinin zamanlamasınında çok önemli olduğunu vurgulayan Ziegler, "Perşembe günkü konferansta Türk otomotiv sektörünün temsilcileri Türkiye’nin nasıl bir potansiyele sahip olduğunu ve yatırımcılara ne gibi fırsatlar sunduğunu direkt olarak anlatma fırsatı yakalayacak" diye konuştu.
YATIRIMI TAVSİYE EDECEĞİZ:
Ziegler, Mercedes Benz Türk olarak konferansta yer alacaklarını dikkat çekerek, "Diğer Türk otomotiv ana ve yan sanayicileri ile birlikte Türkiye’nin geldiği noktayı ve bundan sonraki aşamaları neler olacağını anlatacağız. Türkiye’ye yatırım yapmalarını tavsiye edeceğiz" diye konuştu.
REFORMLAR DAHA ÖNEMLİ:
Türkiye’nin AB yolunda ilerlemesinin otomotiv dışında tüm ekonomi açısından önemini vurgulayan Ziegler, "Şimdi Türkiye’nin 10 ya da 15 yıl sonra üye olup olmayacağını tartışmak yerine IMF ve AB ile ilişkili reformları gerçekleştirmeye çaba sarfetmek gerekiyor. Zaten Türkiye tüm bu ekonomik ve yapısal değişikliği geçirdikten sonra AB’ye üye olması ancak pastanın süsü olur. Türkiye ile Avrupa arasındaki ilişkiler geçmişte olduğu gibi gelecekte de aynı yoğunlukta devam edecektir" diye konuştu.
Çinle rekabetin yolu tasarımdan geçiyorFUARA katılan 100’ü aşkın Türk firmasının büyük çoğunluğunun yan sanayiciler olduğunun hatırlatılmasının üzerine konuşan Jürgen Ziegler, Türkiye’nin yeni yatırımlar çekebilmesinin Yan sanyinin rekabet gücüyle doğrudan ilişkili olduğunu söyledi.Ziegler şöyle devam etti:"Türkiye Çin ve Hindistan gibi ülkelerle rekabet ediyor. Bu ülkelerdeki ücretlerin düşüklüğü göz önüne alınırsa, Türkiye karşılaştırmalı rekabet avantajını devam ettirmeli. Bunu yapabilmek için de Yan sanayi ürün geliştirme aşamasına dahil olmalı. Artık kopyalama dönemi bitiyor, mühendislik, knowhow ve tasarım öne çıkıyor.Türk yan sanayi katma değeri yüksek ürünler geliştirmeli. Bunuda yolu AR_Ge yatırım yapmaktan ve uluslararası büyük tedarikçilerle işbirliği yapmaktan geçiyor. Kısaca ana firmalarla ürün geliştirme aşamasında masaya oturmak gerekiyor"
Sadece Türkiye’de üretilecek Avrupa yollarına çıkacakFUARDA yeni Tourismo modelini dünya lansmanını gerçekleştirdiklerini vurgulayan Jürgen Ziegler, "Bu otobüs modeli sadece Türkiye’de Avrupa pazarı için üretiliyor. Bu üretimin Türkiye’ye verilmesi bizim için çok önemli.
Euro 4 standartalarında Bluetec teknolojisinde dizel motorla donatılan Yeni Tourismo, bu yıl sonunda Avrupa’da satışa sunulacak. Önümüzdeki aydan itibaren AB’de Euro 4 normları uygulanmaya başlanıyor. Türkiye ise 2009 yılında bu standartlara geçecek. Bu nedenle Yeni Tourismo sadece Türkiye’de üretilecek ama iç pazarda satılmayacak" diye konuştu. Avrupa’ya 1000-1500 adet yeni Tourismo ihraç etmeyi plandıkları söyleyen Ziegler, "Bu rakam Hoşdere’deki üretimimizin yaklaşık olarak yüzde 30-35’ine denk gelecek dedi.
Almanya’dan sonra en büyük katılım Türkiye’den geldiBU yıl 61’incisi düzenlenen IAA Hannovcer Ticari Araç Fuarı dün basına kapılarını açtı. 21-28 Eylül tarihleri arasında ziyarete açılacak fuara bu yıl 46 ülkeden bin 526 firma katıldı. 2 yılda bir düzenlenen fuara katılanların yarısından fazlası ilk kez Almanya dışından olurken, Türkiye ise 105 firma ile ev sahibi Almanya’dan sonra en büyük katılımcı ülke oldu. Türkiye’den fuara katılanların büyük bir çoğunluğunu Otokar, Anadolu Isuzu, BMC, Temsa gibi ana üreticilerin dışında yan sanayi oluşturdu. 250 bin metrekarelik kapalı fuar alanının bu 210 bin metrekaresine yayılan Ticari Araç Fuarı kendi rekorunu kırdı. 2004 yılında 198 dünya lansnmanının yapıldığı fuarda bu yıl rakam 253’e çıktı.
Scania, MAN’ın 9.6 milyar Euro’luk teklifini reddettiAVRUPA kamyon pazarını kontrol etmek için bir süredir devam eden savaşta, Alman kamyon üreticisi MAN, İsveçli rakibi Scania’ya götürdüğü 9.6 milyar Euro’luk teklif için ret cevabı aldı. Avrupa’nın en büyük, dünyanın ise en büyük üçüncü kamyon üreticisi yaratabilecek teklifi Scania’nın yönetim kurulu acilen geri çevirdi. Scania teklifi ret etme gerekçesi olarak "Bu Scania’nın potansiyelini yansıtan adil bir teklif değildir" açıklamasında bulundu. Scania’nın en büyük hissedarı Volkswagen de teklifi kabul etmediğini açıkladı. Şu anda Avrupa kamyon pazarının lideri Volvo ve ikinci sırada DaimlerChrysler yer alıyor.