Oluşturulma Tarihi: Aralık 24, 2003 00:00
DoÄŸuÅŸ Otomotiv Ticari Araçlar Genel Müdür Yardımcısı Vedat Uygun, bu yıl 120 bin ticari araç satışı ile ticari araç sektörünün tarihindeki ikinci büyük hacime ulaÅŸacağını bildirdi.Uygun, 2004 modellerinin devreye girdiÄŸi yılın son 5 ayında, yeni nesil Volkswagen (VW) Transporter'ı piyasaya sunmalarıyla birlikte pazar paylarında ciddi artış yaÅŸadıklarını söyledi. Uygun, ''Toplam ticari araç pazarındaki payımız son 5 ayda yüzde 7'lerden yüzde 10'un üzerine çıktı'' dedi. Yeni nesil VW Transporter'ın da kendi segmentinde yüzde 20'lerde olan pazar payını yüzde 39'lara çıkardığını ifade eden Uygun, yeni nesil VW Transporter satışlarının yıl sonunda 6 bin civarında olmasınıbeklediklerini kaydetti.  Vedat Uygun, ''2003 yılı ortalamasına baktığımızda ticari araçlarda bu yılı yüzde 9 pazar payı ve 10 bin adetin üzerinde araç satışı ile kapatacağız. Önümüzdeki yıl için 15-16 bin ticari araç satışı ve yüzde 11 pazar payı hedefliyoruz'' dedi. Uygun, 2004 yılında ticari araçlar segmentinde bin 800 kiloya kadar olan küçük van sınıfında yeni araçları Caddy modelini piyasaya sunacaklarını ve böylece ürün yelpazelerini tamamlayacaklarını kaydetti. Volkswagen'in Türkiye'deki yatırımlarına iliÅŸkin olarak bilgi de veren Genel Müdür Yardımcısı Uygun, Volkswagen'in kullandığı elektrik tesisatının büyük bir kısmının Türkiye'de üretildiÄŸini söyledi. TÄ°CARÄ° ARAÇ PAZARI YÃœZDE 100 BÃœYÃœYECEKTürkiye'deki ticari araç pazarını da deÄŸerlendiren Uygun, sektörün ekonomik büyüme ve küçülmelere karşı çok hassas olduÄŸunu belirterek, ÅŸunları kaydetti: ''Sektör en ufak bir ekonomik küçülmede ani düşüşler, ekonomik büyümelerde de ciddi artışlar kaydediyor. Sektör 2000 yılında 150 bin satış adediyle en yüksek seviyesine ulaÅŸtı. 2001 ve 2002 yılındaki ekonomik koÅŸullar nedeniyle pazar 60 binler seviyesine düştü. 2003, yaklaşık yüzde 100 artış göstererek 120 binler civarında bitecek. Bu ticari araç sektörünün tarihindeki ikinci büyük hacim.'' Vedat Uygun, bu artışta ekonomideki istikrar ve güvenin ticaret sektörüne yansıması ve iki yıldır ertelenen talebin realize edilmesinin etkisi bulunduÄŸunu vurguladı. Türkiye'nin ticari araç sektörü açısından Avrupa'nın 6. büyük pazarı ve bütün markalar için önemli bir pazar olduÄŸunu belirten Vedat Uygun, ''Bunun da nedeni Türkiye'de küçük ve orta boy iÅŸletmelerin sayısının çok fazla olmasıdır. Küçük ve orta boy iÅŸletmeler ticari araçlarını hem iÅŸte, hem de geliÅŸen teknoloji sayesinde, özellikle bizim araçlarımızda binek araç konforuna ulaşıldığı için aynı zamanda özel yaÅŸamlarında da kullanabiliyorlar'' diye konuÅŸtu.Â
button