Güncelleme Tarihi:
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Telekomünikasyon İletişim Kurumu’nun (TİB) güvenilirliğinin önemli ölçüde yıprandığını belirterek, yeni bir ismin de gündeme gelebileceğini söyledi. Anayasa gereği seçim nedeniyle görevini devretmeden önceki son röportajını Hürriyet’e veren Elvan, hem gündeme ilişkin soruları hem de yeni projelerini anlattı. Dolardaki artışta ekonomik göstergelere baktıklarını bu açıdan Türkiye’nin durumunun iyi olduğunu kaydeden Elvan, “Ben kurdaki artışların genel olarak yurtdışı kaynaklı ve geçici olduğunu düşünüyorum. 3’üncü havalimanı projesini ise dolardaki artış çok fazla etkilemez çünkü bu proje Euro üzerinden kurgulandı” dedi.
DİNLEME SAYISI 20
Telekomünikasyon İletişim Kurumu’nun (TİB) baştan aşağıya yenilenmesi gerektiğini kaydeden Elvan şöyle konuştu: “Yeni bir isim ve yeni bir sorumluluk alanı kapsamında yenilenme yapılabilir. Şu anda faaliyet gösterdiği binadan da çıkacak. Bizden sonra herhangi bir kamu kurumu burayı kullanabilir veya başka bir yere bina kiralanabilir. Muhtemelen bu çalışmalar seçimden sonra ele alınacak. Artık dinlemeler konusunda TİB, çapraz kontrol yapıyor ve dinleme istenilen isimle telefon numarası farklı olursa izin vermiyor. Eskiden mahkeme kararıyla günde 100 telefon dinleniyorsa şimdi bu sayı 20’ye kadar düşmüştür.”
UÇAK ÜRETİMİ
Bakan Elvan, yetiştiremedikleri bir projeleri olduğunu da belirterek, “Bölgesel uçak imalatı konusunda oldukça ilerledik ancak açıklamasını yapamadık. Dünyada şu anda 100-120 yolcu kapasiteli uçak üretimi yapan 10 civarında firma var ve ciddi bir rekabet içindeler. Biz biraz daha az koltuklu modellerle üretime başlamak istiyoruz. Bu konuda hazırlığımız var, bağımsız bir yapıda olacak kuracağımız sistem. Şimdiye kadar Türkiye’de böyle bir uçak üretimi yok” dedi.
SENATÖR BENİ ARADI
3’üncü havalimanı çalışmalarının hızla devam ettiğini kaydeden Bakan Elvan, “Dünya havacılık trafiğine ilişkin olarak yapılan 2017 projeksiyonlarında ilk sırada Çin, ikinci sırada Atlanta, 3. sırada da İstanbul Havalimanı gözüküyor. Burayı tamamlayınca Atatürk Havalimanı tarife dışı özel uçuşlar için kullanılacak, geri kalan kısım da yeşil alan olarak değerlendirilecek. Havacılık alanında başarılı bir dönem geçiriyoruz. Çok yakınlardan bir örneğim var. Romalı bir senatör, geçmişten tanıdığım bir isim İstanbul’a geliyor. ABD’ye gidecek. THY’de yer bulamamış, benden rica etti. Böyle olaylar yaşanıyor. Kabul etmeliyiz ki Atatürk Havalimanı’nda ciddi bir yoğunluk var, bu nedenle de Ankara’dan direk yurtdışı uçuşları bu yıl içinde artırmak gibi bir düşüncemiz var” dedi.
3 KATLI TÜNELİ BEN ÖNERDİM
BAKAN Elvan, İstanbul için öngörülen 3 katlı tünel projesi için 10 aydır çalıştıklarını kaydederek, projenin 3 katlı bütünleşik bir tünel olmasını da çalışmalar sırasında kendisinin önerdiğini söyledi. Elvan, “Buraya geliş noktamız da, devam eden projeler bittiğinde İstanbul’un belli bölgelerinde trafik sorununun çözülmeyeceğini görmüş olmamız. İddialıyız, 100 yıl sonra da bu hat konuşulacak. 3-4 yıl içinde kendini finanse edecek bir projeden bahsediyoruz. Yap-işlet-devret modeliyle yapacağımız için hızla tamamlanacaktır. 3.5 milyar dolar maliyeti olacak. İstanbul için hazırda tuttuğumuz ve değerlendirebileceğimiz başka projelerimiz de var” dedi.
ANKARA-İSTANBUL İÇİN FORMÜL BULUNDU
ANKARA-İstanbul arasını 80 dakikaya indirecek yüksek hızlı tren projesi için de bir formül bulduklarını kaydeden Elvan şunları söyledi: “Projenin Sincan-Köseköy bölümünü özel sektör yapacak, Köseköy-Halkalı bölümünü ise bakanlık. Böylece yolculara daha ekonomik olarak bu hattı kullandırma şansımız olacak. Firmalar da bu modele sıcak bakıyor. İki hattın yapımı da eşzamanlı olarak başlayacak.İstanbul’da artan nüfus ve yoğunluğa göre artık burada örneğin bir tekstil işletmesi kurmak ve işletmek daha maliyetli hale geliyor. Bu nedenle bence katma değeri düşük olan işletmeler Anadolu’ya yayılabilir. İstanbul katma değeri yüksek sektörlerde ve finansta uzmanlaşabilir. Ermenek’te madenci aileler için düzenlenen törende atılan tezahüratlar doğru değildi, ne yeri ne de zamanıydı.”