Güncelleme Tarihi:
Havacılık sektörüne yönelik yaptığı araştırmaları ile tanınan Skytrax’ın yaptığı denetlemeler sonucunda, geçtiğimiz iki yılda olduğu gibi bu yıl da Türk Hava Yolları (THY), " Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi" olarak açıklandı.
THY Basın Müşavirliği tarafından yapılan açıklamada, "Ticari kaygılardan bağımsız gerçekleştiren, sektörel anlamda dünya çapında saygı duyulan ve performans temelini esas alıp havayolu şirketlerine her yıl düzenli olarak ödül veren Skytrax, geçtiğimiz iki yılda olduğu gibi bu yıl da Türk Hava Yolları’nı, "Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi" olarak ilan etti" denildi.
Ayrıca dünyanın " En İyi Business İkram Servisi" ödülünü de alan THY için Basın Müşavirliği tarafından yapılan açıklamada şöyle denildi:
" Uzun uçuşlarda Business Class yolcularına ‘Flying Chef’ (Uçan Şef) hizmeti sunan Türk Hava Yolları, dünya sıralamasında "En İyi Business İkram Servisi" ödülüne de layık görüldü. Türk Hava Yolları, bu yıl da elde ettiği ödüllerle havayolu yolcuları nezdindeki bilinirliğine dair tercih sebebi olma yönündeki başarısını tescillemiş oldu. Bugün, Paris Air Show’da açıklanan ödüller, Skytrax CEO’su Edward Plaisted tarafindan Türk Hava Yolları Genel Müdürü Doç. Dr. Temel Kotil’e takdim edildi."
"İLK TEŞEKKÜRÜM BAŞBAKANA"
Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, THY'nin Skytrax'ın değerlendirmesine göre "Avrupa'nın En İyi Havayolu Şirketi" seçilmesine ilişkin, Avrupa'nın "en iyisi" olmanın çok önemli olduğunu belirterek "Bu ödül yolcu anketleri üzerinden bize verildi. Yolcu beğenisiyle 3 yıl arka arkaya bu ödülü almış olmamız bizim için çok değerli. İlk teşekkürüm Sayın Başbakanımıza. Onun liderliğinde Türkiye ve ülkenin politikaları bu noktaya geldi. Çalışanlarımız da çok gönülden çalıştığı için yolcu beğenisi oluşuyor" dedi.
Paris Air Show'da ödülü, Skytrax Üst Yöneticisi (CEO) Edward Plaisted'den alan Kotil, AA muhabirine yaptığı açıklamada, THY'nin üçüncü kez "Avrupa'nın En İyi Havayolu Şirketi" ödülüne layık görüldüğünü söyledi.
Kotil, ödüle değer bulunmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirerek, şöyle devam etti:
"Ülkemize hayırlı uğurlu olsun. Çok menun olduk şirketimiz ve ülkemiz adına. Avrupa'nın en iyisi olmak çok önemli. Çünkü dünyadaki 3 milyar yolcunun 1 milyarı Avrupa'da. Bu ödül yolcu anketleri üzerinden bize verildi. Yolcu beğenisiyle 3 yıl arka arkaya ödül almış olmamız, bunu 1 milyar yolcu kapasitesi olan Avrupa'da almış olmamız, bizim için çok değerli. Bu açıdan çok yararlı oldu. İlk teşekkürüm Sayın Başbakanımıza. Onun liderliğinde Türkiye ve ülkenin politikaları bu noktaya geldi. Çalışanlarımız da çok gönülden çalıştığı için yolcu beğenisi oluşuyor."
Türk havacılığının çok iyiye gittiğini, Türkiye'nin havacılıkta sadece global değil, aynı zamanda ana oyuncu, belirleyici olduğunu vurgulayan Kotil, "Yolcu sayımız 10 milyondan bu yıl inşallah 50 milyona gelmiş oluyor. 5 kat artmış durumda" dedi.
ÜÇÜNCÜ HAVALİMANINI SORUYORLAR
THY Genel Müdürü Kotil, 3. havaalanının kendilerine Paris'te de sorulduğunu aktararak, "Çünkü bırakın Avrupa'nın en büyük havaalanı olmasını, bittiği zaman 150 milyon (yıl/yolcu) kapasiteyle dünyanın en büyük havaalanı olacak. Bütün bunlar bir beğeni oluşturuyor yolcular üzerinde. Bu beğeniye ödül veriliyor" ifadelerini kullandı.
Kotil, finalde Swiss International Air Lines ile Lufthansa'nın yer aldığı değerlendirmede, THY'nin dünya sıralamasında "En İyi Business İkram Servisi" ödülüne de layık görüldüğünü kaydetti.