THY'nin ilk serbest zammı yüzde 34

Güncelleme Tarihi:

THYnin ilk serbest zammı yüzde 34
Oluşturulma Tarihi: Nisan 28, 2001 00:00


Faik KAPTAN / İSTANBUL
Haberin Devamı

Türk Hava Yolları (THY) Sivil Havacılık Kanunu'nda yapılan değişiklik sonrasında ilk serbest fiyat artışını dün açıkladı. THY, pazartesi gününden geçerli olmak üzere iç hat bilet ücretlerine yüzde 34 oranında zam yaptı. THY Genel Müdür Vekili Oktay Öztekin, ‘‘Aslında bu zam az’’ dedi.

Türk Sivil Havacılık Yasası'nın değiştirilerek, havayolu şirketlerine bilet ücretlerini belirleme hakkı verilmesinin ardından, THY iç hat bilet ücretlerine 30 Nisan Pazartesi gününden geçerli olmak üzere, yüzde 34 zam yaptı. Yeni tarifeye göre İstanbul-Ankara bilet fiyatı 72 milyon lira olurken, en ucuz hat Ankara-Diyarbakır için 49 milyon lira ödenecek.

Zamları ve gerekçelerini açıklamak üzere, THY Genel Müdürlük binasında düzenlenen basın toplantısında konuşan THY Genel Müdür Vekili ve Uçuş İşletme Başkanı Oktay Öztekin, yapılan zammın yeterli olmadığını belirtti. Öztekin, ekonomik sıkıntı nedeniyle tedbirli davrandıklarını anlattı.

Basın toplantısını Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gürol Yüksel ve Mali Genel Müdür Yardımcısı Sertaç Haybat ile birlikte yapan Öztekin, şunları söyledi:

‘‘Yaşanan ekonomik kriz sonrası yükselen döviz, giderlerimizi aynı oranda artırdı. Ya zam yapacaktık ya da özellikle iç hatlarda küçülecektik. Yeni Sivil Havacılık Yasası, bize ücret belirleme hakkını tanıyınca, küçülmek yerine makul zam yolunu tercih ettik. THY, zam yetkisini ekonomik şartları gözönünde bulundurarak, gelir-gider dengesi içinde büyük bir sorumluluk bilinciyle kullanacaktır. Yaptığımız yüzde 34'lük zam, uçak giderlerimizin yüzde 71'inin dövize endeksli olduğu gözönüne alındığında yetersiz bile kalmaktadır.’’

YILDA 900 BİN TON YAKIT

Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gürol Yüksel de kurumun yılda 850-900 bin ton jet yakıtı tükettiğini ve yakıt fiyatlarının 1990'dan beri sürekli arttığını söyledi. Yüksel, 1990'da, jet yakıtı tonunun 180 dolar olduğunu, bunun 2000'de 400 dolara çıktığını vurgulayarak, sadece yakıt fiyatlarındaki artışın, THY'ye 100 milyon dolar ek yük getirdiğini anlattı.

Yakıt dışında sigorta, havaalanı, yedek parça gibi dolara bağlı hizmet aldıklarını belirten Yüksel, kurumun giderlerinin yüzde 71'inin dolar bazında olduğuna dikkat çekti. Mali Genel Müdür Yardımcısı Sertaç Haybat, THY'nin 1997 yılında Boeing firmasına 26'sı kesin, 23'ü opsiyonlu olarak 49 uçak talebinde bulunduğunu ve kesin siparişlerin 24'ünün alındığını söyledi. Opsiyon uçakların alımının ekonomik gelişmelere göre belirleneceğini anlatan Haybat, THY'de uçak başına düşen 160 personelin, dünya ortalaması 170'in altında olduğuna dikkat çekti.

THY, Demirel'e uçuşu bıraktı

THY Genel Müdür Vekili Oktay Öztekin, THY'nin yolcu taşımacılığının yüzde 56'sını iç hat yolcularının oluşturduğunu, 1990 yılında iç hatlarda 10 olan uçuş noktasının, bugün 30'a ulaştığını söyledi. 2001 yılına girerken, iç hatlar uçuş sayısının 35 olduğunu vurgulayan Öztekin, ticari gelişmeler nedeniyle Isparta (Süleyman Demirel Havaalanı), Uşak, Sinop, Adıyaman ve Siirt'e olan uçak seferlerinin iptal edildiğini belirtti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!