THY, uçak sayısını 200'e çıkarıyor

Güncelleme Tarihi:

THY, uçak sayısını 200e çıkarıyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 08, 2011 15:15

TÜRK Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, uçak sayısını yıl sonunda 200’e çıkaracaklarını belirterek, 6.5 yıl ile filo yaşı ortalaması bakımından dünyanın en genç filosuna sahip olduklarını söyledi.

Kotil, sponsoru oldukları Barcelona ve Manchester United’ın Şampiyonlar Ligi’nde finale yükselmesini de, "Maçı biri kazanacak biri kaybedecek. Ama sonuçta biz kazanacağız" diyerek değerlendirdi.

Rize Gazeteciler ve Muhabirler Derneği’ni ziyaret eden THY Genel Müdürü Temel Kotil, gazetecilerin sorularını yanıtladı. Türkiye’de havacılık sektörünün rekabete açılması ile THY’nin yurt içindeki firmalarla değil, uluslararası alanda, yurt dışındaki firmalarla rekabet etmeyi seçtiğini ifade eden Kotil, "Yurt içindeki firmaları da rakip olarak alabilirdik. Ama biz yurt dışındaki büyük firmaları seçtik. Çünkü zayıf olanı seçerseniz aşağıya doğru gidersiniz, ama güçlü olanı seçerseniz büyürsünüz. Biz de bunu yaparak büyümeyi seçtik" dedi. Dünyada 179 noktaya uçtuklarını, uçak sayısını da yılsonunda 200’e çıkaracaklarını ifade eden Kotil, 6.5 yıl ile filo yaş ortalaması bakımından dünyanın en genç filosuna sahip olduklarını belirterek şunları söyledi:

"THY’nin 2 bin 200’ü pilot, 5 bin 500’ü kabin görevlisi olmak üzere 16 bin çalışanı var. Özellikle operasyonel alandaki kadromuzu artırıyoruz. Şirketimizi yeniden yapılandırdık. Operasyonel ünitemiz her yıl yüzde 10 büyüyor. Çalışan başına düşen yolcu sayısı 900’lerden 1700’lere çıktı. Her yıl 300 yeni pilot alıyoruz. Lise mezunlarını alıp kabin görevlisi olarak yetiştiriyoruz. Çok ciddi başvuru var. Başvuran 10 kişiden ancak 1’ini alabiliyoruz. 12 eğitim uçağımız var. Pilotları 2 yıl eğitiyoruz. Ancak yetişemediğimiz yerde ABD’deki pilot okuluna gönderiyoruz. Yetiştirdiğimiz bir pilotun kaptan pilot olması için 6 yıl geçmesi gerekiyor. Ülkemizde pilot okulunu 2005 yılında açtık. Dolayısıyla bu pilotlar tam olarak yetişene kadar yabancı pilot almak zorundayız. Şu anda kadromuzda yaklaşık 350 yabancı pilot bulunuyor. Bayanların pilot olmasını da teşvik ediyoruz. Kadromuzda 30 civarında kadın pilot var."

Kotil, uçaklarda ikramın parayla satılmasının ABD’de başladığını, sonra dünyaya yayıldığını da ifade ederek, "Bu düşük gider, düşük kalite politikasıdır. Bazen THY’de de böyle olması gerektiği dile getiriliyor. Ancak ikram giderleri, toplam giderlerimiz içinde yüzde 5’lik paya sahip. Dolayısıyla ikramı vermediğimizde bilet fiyatı ancak yüzde 1 oranında ucuzlayabilir. Biz kalitede büyümeyi hedefliyoruz. Yolcunun tüm isteklerine cevap vermek istiyoruz. Yüzde 20 oranında büyüyebilmenin yolu, yolculara cazip gelebilmektir. Bu nedenle ikram, bizim için külfet değil. Biz çok lükse kaçmadan yolcuya cazip geleni yapmaya çalışıyoruz” diye konuştu.

ŞAMPİYONLAR LİGİ’NDE SONUÇTA BİZ KAZANACAĞIZ

Kotil, sponsor oldukları Barcelona ve Manchester United takımlarının İngiltere’nin başkenti Londra’da 28 Mayıs’ta Wembley Stadı’nda oynayacağı Şampiyonlar Ligi finalinde karşılaşacak olmalarının da çok güzel bir sürpriz olduğunu belirterek "’Maçı biri kazanacak, biri kaybedecek. Ama sonuçta biz kazanacağız. Çok nasipli bir şirketiz. Daha önce Barcelona’ya ilk sponsor olduğumuzda da 6 kupa kazanmışlardı. Şimdi de sponsor olduğumuz bir takım kupayı alacak" diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!