THY, tanıtıma 70 milyon dolar ayırdı futbolun etkisi Kevin Costner’ı geçti

Güncelleme Tarihi:

THY, tanıtıma 70 milyon dolar ayırdı futbolun etkisi Kevin Costner’ı geçti
Oluşturulma Tarihi: Mart 16, 2010 00:00

THY, İngiltere’nin en önemli kulübü Manchester United ile 3.5 yıllık sponsorluk anlaşması imzaladı. Anlaşma sayesinde Manchester United’lı futbolcular dünyanın her yerinde THY reklamlarında kullanabilecek. THY Yönetim Kurulu üyesi Hamdi Topçu, “Futbol takımlarına sponsor olmak, Kevin Costner’ı reklamda oynatmaktan daha etkili” dedi.

Haberin Devamı

İŞTE O UÇAK - FOTO GALERİ

ALEX FERGUSON: BİZ DE TÜRK TAKIMI OLDUK

TÜRK Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, geçen yıl 30 milyon dolar olan tanıtım bütçelerini 2010’da 70 milyon dolara yükselttiklerini belirterek, “Bunun önemli bir bölümünü yurtdışına ayıracağız. Barcelona ve Manchester United gibi futbol takımlarının ve Yunanistan’daki basketbol sponsorluğunun yanı sıra, billboard tanıtımları da etkili kullanılacak” dedi. Topçu, bir soru üzerine futbol takımına sponsor olmalarının, ünlü Hollywood yıldızı Kevin Costner’i reklamlarında oynatmaktan daha fazla etki sağladığını söyledi.

THY, “ana taşıyıcı sponsorluk anlaşması”nı duyurduğu ünlü İngiliz kulübü Manchester United’le dün 3.5 yıllık anlaşmaya imza attı. İmza töreni, Manchester’daki ünlü Old Trafford Stadı’nda gerçekleşti. Hamdi Topçu ile Manchester United CEO’su David Gill’in imza attığı törende, THY Yönetim Kurulu Başkan Vekili Prof. Cemal Şanlı, THY Yönetim Kurulu üyeleri Mehmet Büyükekşi ile Genel Müdür Yardımcısı Kazım Çalışkan da hazır bulundu. Ayrıca Manchester United oyuncuları, Wayne Rooney, Edwin van der Sar, Nani, Ji Sung Park, Darren Fletcher, Takım Direktörü Richard Arnold da törene katıldı. Hamdi Topçu, Pazar günkü Fulham maçını Manchester United’in 3-0 galip bitirdiğini anımsatarak, “THY’nin ayağı uğurlu geldi” mesajı verdi. Topçu, Barcelona ile yaptıkları sponsorluk anlaşması sonrasında teklifin Manchester United’dan geldiğini ifade ederek, şöyle konuştu: “İspanya’nın Barcelona kulübüyle yaptığımız anlaşmanın etkisi bizi çok mutlu etti. Tam bu sırada Manchester United’dan, ‘Gelin taşıyıcı sponsorumuz olun’ teklifi aldık. Değerlendirdik, görüşmeler yaptık; sonunda çok güzel bir anlaşma yaptık. Manchester’ı Avrupa Birliği dışındaki ülkelere sivil havacılık kuralları çerçevesinde THY uçuracak. Bu işbirliği 3.5 yıl sürecek.”

Futbolcuları kullanacak

Topçu, “Bu anlaşma THY’nin işine nasıl yarayacak?” sorusuna, “Gerek Manchester United’i, gerekse yıldız futbolcularını reklamlarımızda kullanabileceğiz. Futbolcuları gerek İngiltere’de, gerekse dünyanın değişik noktalarında bilboard’lara yansıtabileceğiz. Old Trafford Stadı’nda THY reklamları 3.5 yıl boyunca yer alacak. Bunun THY’ye önemli katkısı olacak” yanıtını verdi. Topçu, “Kevin Costner’ın rol aldığı reklam filmleri mi, yoksa örneğin Barcelona’ya sponsorluk mu THY’ye daha iyi sonuç getirdi?” sorusunu da, “Konsept farklı olmakla birlikte çıkan haberleri, dünyada uyandırdığı yankıyı dikkate alırsak, Barcelona’ya sponsorluk daha etkili oldu” diye yanıtladı.

/images/100/0x0/55eb3ca6f018fbb8f8b42705

10 ülkeden gazeteci ağırladı hedefine ‘en iyi’yi yerleştirdi

THY’nin, Manchester United’la imza töreni için 10 ülkeden 20 gazeteciyi ağırladı. THY Basın Danışmanı Ali Genç, “Uçuş noktalarımıza göre bu tür etkinliklerde yabancı gazetecileri de davet ediyoruz. Yayınlanan haberler, THY’nin bilinirliğine önemli katkı yapıyor” dedi. THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu ise “Hedefinizde dünya birinciliği var mı?” sorusu üzerine şu değerlendirmeyi yaptı: “Elbette birinci olmak isteriz. Ancak, bizim temel hedefimiz ‘dünyanın en iyisi’ olmak. Eğer bunu başarırsak, istatistiksel sıralamada yukarılara çıkışımız kendiliğinden gelir.”

Dünyadan 10 futbol kulübü ‘Sponsor olalım’ diye bekliyor

THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, bir soru üzerine, “Barcelona ve Manchester United gibi dünyanın güçlü iki kulübüyle anlaşmamız devreye girdi. Şimdilik biraz duraklayalım istiyoruz” dedi. Topçu, “Dünyadan başka futbol kulüplerinden de istekler geliyor mu?” sorusu üzerine, “Şu anda Rusya ve çeşitli Avrupa ülkelerinden toplam 10 futbol kulübü sponsor olmamız için bize başvurmuş durumda” diye konuştu. THY Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Büyükekşi, bunlar arasında bazı ülkelerin milli takımlarının da bulunduğunu vurguladı. Hamdi Topçu, gelen başvuruları duruma göre inceleyeceklerini ifade etti.

Ücretin yüzde 60’ı nakit ödenecek THY’nin bilinirliğini yükseltecek

HAMDİ Topçu, Manchester United’a sponsorluk bedelinin yüzde 60’ını nakit ödeyeceklerini belirterek, “Yüzde 40’lık bölümü de taşıma gibi barter şeklinde gerçekleşecek” dedi. Topçu, “Bu sponsorluklarla hedefiniz nedir?” sorusu üzerine şu değerlendirmeyi yaptı: “THY, krize rağmen büyümesini sürdürdü, Avrupa’nın ve dünyanın önemli havayolu şirketleri arasında yerini aldı. Genç filomuz, artan uçuş noktalarımız ve hizmet kalitemiz dikkati çekiyor. THY ile uçan transit yolcular, yeniden bizi tercih ediyor. Bu aşamada dünyada bilinirliğimizi yükseltmemiz gerekiyordu. Yaptığımız sponsorluklar ve yurtdışındaki tanıtımlarla da bunu hedefliyoruz. Attığımız ilk adımlar, doğru yolda olduğumuzu gösteriyor.”

Gill: Bu anlaşma dünyaya örnek oldu

MANCHESTER United Kulüp Başkanı David Gill, “Türk Hava Yolları ile yapılan anlaşma, dünyada önemli bir örnek arz etmekte, THY’yi kulübümüzde memnuniyetle karşılıyoruz. THY, Manchester’da ve dünyada yolcu sayısını arttırmaya devam ederek büyüyen dinamik bir havayolu şirketi olduğunu da kanıtlamıştır” dedi. Takım Direktörü Richard Arnold ise “THY, yaratıcı ve başarıyı amaç edinen bir havayolu şirketi, bizleri hayran bıraktı. Kulübümüzle yapmış olduğu geniş kapsamlı sponsorluk anlaşması ile büyük planları olan bir havayolu şirketi olduğunu gösterdi. THY ile çalışmak için sabırsızlanıyoruz” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!