Oluşturulma Tarihi: Aralık 11, 2006 00:00
2006’da dış hatlarda 24 yeni noktaya uçuş başlatan THY Avrupa’nın en genç uçak filosuyla hem yolcu profilini geniş bir yelpazeye yaymayı hem de Türkiye’nin turizm çeşitliliğini tanıtmak amacıyla dünya çapında pazarlama atağı başlattı.
Önümüzdeki yıl için 20 milyon yolcu taşıma hedefi koyan ve Japonya’dan ABD’ye kadar uçuş noktası bulunan THY için ’üzerinde güneş batmayan kurum’ yorumunu yapan THY Pazarlama ve Satış Başkanı Faruk Çizmecioğlu, "2007’de Ortadoğu, Türk cumhuriyetleri ve kuzey Avrupa ülkelerinde alternatif turizm alanında patlama bekliyoruz. Sahil turizmi dışında özellikle sağlık, golf, kongre ve avcılık turizmi için bu ülkelerde ciddi bir organizasyon içine girerek hem ülke tanıtımını yapıyor, hem yabancı tur acentaları ile iş birliğine gidiyor hem de yolcu portföyümüzü genişletirken sayısını yükseltiyoruz" dedi.
ÇİFTE HEDEF: Türk turizminde farklılık yaratma çabalarının özellikle kış döneminde gerçekleşen dallarda yoğunlaştırıldığına dikkat çeken Çizmecioğlu "Bu hamleyle bir yandan düşük sezonda uçakları doldurmayı, diğer yandan da turizm sektörüne canlılık getirmeyi hedefliyoruz" dedi. Çizmecioğlu, şöyle devam etti: "Departmanımız tarafından yapılan pazar araştırmaları göstermektedir ki, dünyada sağlık sektörü ciddi bir sıkıntı içerisinde. Sektöründeki eleman eksikliği, başta Avrupa olmak üzere tüm dünyada hastaları ülkeleri dışında alternatifler aramaya itmekte. Avrupa hastanelerindeki uzun kuyruklar, uzman eksikliği, teşhis koymada yaşanan gecikmeler hastaları başka ülkelerde alternatif aramaya zorlamakta. Avrupa’da her yıl 1 milyon insan şifa bulmak için seyahat ediyor. Bu pastadan ülkemizin daha fazla pay alması noktasında kurum olarak sektör temsilcilerimizle de sıkı bir işbirliği içindeyiz. Geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen Healthex Workshop’a Ortadoğu ülkelerinden 60 acenta, doktor getirdik ve İstanbul’da sağlık sektörümüzün temsilcileriyle bir araya gelip görüşmeler yaptılar" dedi.
TERMAL TEDAVİ: Dünyada daha fazla kabul görmesiyle, özellikle şifalı termal sulara doğru yoğun bir turizm hareketliliği yaşandığını belirten Çizmecioğlu, "Bir yandan İzmir’de Norveçliler için özel termal konutlar yapılmakta, bir yandan İskandinavya, İngilizler, İsveçliler, İranlılar, Kuveytliler yoğun bir şekilde termal tedaviden yaralanmak için İzmir, Afyon ve Yalova’ya gelmektedir. Bu ülkelerden gelen turist sayısını artırmaya çalışacağız. Travelextra tarafından 3-4 Mart’ta yapılacak Spa Show’da bu firmaları Türk Spa ve termal otellerini buluşturmak istiyoruz" dedi.
1 yılda 4.500 kişiyi tedavi için taşıdık
THY Pazarlama ve Satış Başkanı Faruk Çizmecioğlu dünyada en fazla romatizmal hastalıkların yaşandığı bölgenin İskandinavya olduğu belirlediklerini ve ülkemizdeki termal suların bu hastalıklara en iyi gelen mineralleri içerdiği İskandinav uzmanlarca tespit ediliğini kaydetti. Çizmecioğlu, "Bu verileri pazarlama unsuru olarak kullanarak tüm kuzey ülkelerinde 17 acentelik dağıttık. 2005-6 döneminde 4.500 kişiyi tedavi için Türkiye’ye taşıdık" dedi. THY Pazarlama Ortadoğu ve Kıbrıs Bölge Sorumlusu Özlem Salihoğlu ise Türkiye’nin sağlık sektörü olarak sorumlu olduğu ülkelerin çok üzerinde olduğuna işaret ederek "Sorumlu olduğum bölge ülkelerinde yaptığımız araştırmalarda sağlık sektörünün bize göre çok geride olduğunu yerinde tesbit ettik. Türkiye’nin sağlık turizminde bölgenin merkezi olması için önemli değerlere sahip" dedi.