THY, káğıt bileti bitiriyor

Güncelleme Tarihi:

THY, káğıt bileti bitiriyor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 18, 2007 00:00

THY Genel Müdürü Temel Kotil THY’nin 2007 sonunda kağıt bilet uygulamasına son vererek tümüyle elektronik bilete geçeceğini ve taşınan yolcu sayısının 20 milyona ulaşacağını belirterek, "Hedefimiz en kısa zamanda THY’yi Avrupa’nın ilk beş yıldızlı havayolu yapmak ve yurtdışı pazarlarda daha hızlı büyümek olacak" dedi.

TÜRK Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, şirket olarak yolcu sayısını 2003 yılına oranla üç katına çıkardıklarını, servis kalitesi, bilet fiyatlarının daha uygun hale gelmesi, zamanında kalkışın iyileşmesi ve havaalanı imkanlarının artmasıyla birlikte 2007’nin finansal olarak "en iyi yılları" olacağını söyledi. Genel Müdür Kotil, THY’nin 2007 sonunda kağıt bilet uygulamasına son vererek tümüyle elektronik bilete geçeceğini ve taşınan yolcu sayısının 20 milyona ulaşacağını belirterek "Hedefimiz en kısa zamanda THY’yi Avrupa’nın ilk beş yıldızlı havayolu yapmak ve yurtdışı pazarlarda daha hızlı büyümek olacak" dedi.

400 ŞİRKETLİK PAZAR: THY Genel Müdürü Temel Kotil, havacılıkta dünyada 450 milyar dolarlık ciroyla 400 ana şirketin bulunduğunu, bu şirketlerin ilk 100’ünün pastanın önemli bir bölümünü oluşturduğunu, THY’nin de bu şirketler arasında yerini aldığını ifade etti. Kotil, ilk 100 içindeki ilk 30’un sektörün bel kemiğini oluşturduğunu ve THY’nin de bu kategoride bulunduğunu belirterek, havacılık sektörünün dünya genelinde 2001 krizi sonrasındaki en güzel yıllarını yaşadığını söyledi. Kotil, "Alt yapının gelişmesi ve yeni uçak imalatının hızlanması, modern filoların giderek yaygınlaşması, insanların ekonomik gücünün uçak bileti almaya müsait olması gibi nedenlerle 2007-2008 hem THY için hem de havacılıkta çok iyi yıllardan biri olacak" dedi.

YOLCU ÜÇE KATLANDI: Temel Kotil, 2003’ten bu yana uçakla seyahat edenlerin sayısının üç katına çıktığını, THY’nin iç hatlarda bu yıl 10 milyon yolcu taşıdığını belirterek, "2003’te 5 milyon yolcu taşıyorduk, pazarın yüzde 80’i bizdeydi. Şimdi pazarın yüzde 50’si bize ait ve 10 milyon yolcu taşıyoruz." değerlendirmesi yaptı. Dünya havacılığının olumlu bir seyir izlerken, Türkiye havacılık sektörünün çok daha olumlu bir gelişim seyri içinde olduğunu vurgulayan Kotil, servis kalitesi, bilet fiyatlarının daha uygun hale gelmesi, kamuoyunda rötar olarak nitelenen zamanında kalkışların iyileşmesi ve havaalanı olanaklarının artması gibi etkenlerin birbirini beslemesiyle Türkiye’de havacılığın gerçek anlamda "endüstri" haline gelmekte olduğunu söyledi.

GİDERLER İNDİ, BİLET UCUZLADI: Kotil, 2003 ile 2007 yılı karşılaştırdığında hem iç hatlar, hem de dış hatlarda yolcu sayısını ikiye katladıklarını belirterek, bu yılsonu itibariyle iç ve dış hatlarda taşıdıkları yolcu sayısının toplam 20 milyona ulaşacağını bildirdi. Kotil, şunları kaydetti: "Taşıdığımız yolcu sayısı artarken, şirketimizin sabit giderlerini azalttık. Personel sayımız artmadı. Bilet fiyatları da yarı yarıya düşmüş durumda. Ucuz bilet, giderleri kontrol etmek anlamına geliyor."

Devrim yapıyoruz

TEMEL Kotil, bu yıl büyümelerinin yurtdışı ağırlıklı olduğuna, doluluk oranının da oldukça yüksek olduğuna dikkat çekerek, yolcu sayısını haftadan haftaya artırdıklarını belirtti. Kotil, "Aynı uçak kapasiteleriyle şimdi daha çok yolcu taşıyoruz. Ana pazara nüfuz ettik ve pazar payımızı arttırdık. Şimdi uçaklarımız daha dolu gidiyor. Bu da daha ucuz bilet verebiliriz anlamına geliyor. Çünkü yolcu bağımlı giderlerimiz çok az, koltuk giderlerimiz var. Doluluk oranını arttırarak koltuk giderlerimizi düşürdük. THY havacılıkta bir devrim süreci yaşıyor. Yeni pazarlara açılıyoruz, ana rotaların yanı sıra ara rotalar da açarak yepyeni pazarlara buluyoruz" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!