THY İstanbul’u merkez yapma peşinde

Güncelleme Tarihi:

THY İstanbul’u merkez yapma peşinde
Oluşturulma Tarihi: Nisan 21, 2011 16:36

Forum İstanbul toplantıları çerçevesinde konuşan Türk Hava Yolları Başkanı Temel Kotil, gelecek dönemde en büyük hedeflerinin İstanbul’u önde gelen transfer noktalarından biri haline getirmek olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

Kotil, "İstanbul'u dünyanın en büyük transfer merkezlerinden biri haline getirmek en büyük hedefimiz. Bu konuda analitik araştırmalar da yaptık. O kadar da büyük bir hayal gibi görünmüyor" dedi.

 

Kotil ek olarak, Türkiye'nin Avrupa ve Ortadoğu arasında bir köprü görevi üstlendiğinden, merkezi konumunun avantaja çevrilebileceğini belirtti.

 

TEK RAKİPLERİ YABANCI ŞİRKETLER

 

Yüksel Göçmez
hurriyet.com.tr

Kotil, yurtiçindeki hava yolu şirketlerini de sevdiklerini, onlarla da rekabet edebileceklerini söylerken, kendilerine asıl rakip olarak yurtdışındaki şirketleri gördüklerini belirtti.

 

Haberin Devamı

Şu anda ciro açısından dünyanın en büyük 25'inci hava yolu şirketi olduklarını söyleyen THY Başkanı, uçuş kapsamı açısından sekizinci sırada geldiklerine dikkat çekti.

 

Kotil, "Avrupa'da çok para var. O yüzden Avrupa'dakilere bütün dünyaya taşımak istiyoruz" dedi.

 

REKLAM BÜTÇESİ 100 MİLYON DOLAR

Kotil, şirket olarak tanıtımlarını yapmak için para harcamaktan kaçınmadıklarını dile getirdi ve "Bu yıl reklam ve tanıtımımıza 100 milyon dolarlık bir bütçe ayırdık" dedi.

 

Türkiye'nin Dış Ticareti'nde ve Yatırım İlişkilerinde Yeni Dinamikler başlıklı panelde konuşan Kotil, geçen yıl ki 7.4 milyar dolarlık gelirin yüzde 64'nün yurtdışı kaynaklı olduğunu ve bu geliri daha da artırmayı planladıklarını belirtti.

 

MADE IN "TÜRKİYE" ALGISI ARTTI

 

Panelin diğer konuşmacılarından olan, Türk dizilerinin yurtdışındaki gösterimleriyle ilgilenen Calinos Holding Yönetim Kurulu Başkanı Fırat Gülgen, son zamanlarda Türk dizilerinin özellikle Ortadoğu ve Balkanlar'da yoğun ilgi görmesinin kendilerini sevindirdiğini belirtti.

 

Haberin Devamı

Dizi ihracatı işine ilk olarak Osman Sınav'ın yapımcılığını yaptığı Deli Yürek ile başlayan ve sadece bölüm başına 30 dolardan, 3570 dolarlık bir ihracat gerçekleştirdiklerini söyleyen Gülgen, şimdilerde ihracat hacimlerinin 60 milyon dolara çıktığını, 2023'teyse bu rakamın 500 milyon doları bulmasını arzu ettiklerini söyledi.

 

Konuşmacılar arasında yer alan Unilever Türkiye CEO'su İzzet Karaca ise dizilerin etkisiyle özellikle Arap dünyası ve Kuzey Afrika'da "Made in Türkiye" algısının arttığına dikkat çekti.

 

Karaca ek olarak Türkiye'nin 2023 hedeflerine ilerlerken, aşması gereken bir takım engeller olduğuna, özellikle markalaşmaya fazlasıyla önem vermesi gerektiğine vurgu yaptı.

 

Haberin Devamı

Unilever CEO'su, ilk kez şirketlerinin 125 kişilik bir AR-GE merkezi kurmak için gerekli izni aldığını da katılımcılarla paylaştı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!