Oluşturulma Tarihi: Kasım 13, 2004 00:00
Türk Hava Yolları’nın yüzde 20’sinin halka arzında farklı yatırımcı grupları için indirimli ve taksitli satış olanakları içeren bir satış yöntemi uygulanacak. Peşin ödemelerin tümü ve taksitli ödemelerin ilk taksidi
kredi kartıyla da ödenebilecek. İş Yatırım liderliğindeki 39 aracı kuruluş aracılığıyla halka arzedilecek olan THY hisseleri için ön talep toplama işlemi bayramdan sonra başlayacak.Türk Hava Yolları’nın (THY) yüzde 20’sinin halka arzında, farklı yatırımcı grupları için indirimli ve taksitli satış olanaklarını da içeren bir satış yöntemi uygulanacak. Yatırımcılar peşin ödemelerinin tümünü, taksitli ödemelerinin ise ilk taksidini kredi kartlarıyla da ödeyebilecekler.Özelleştirme İdaresi’nden yapılan açıklamada, Türk Hava Yolları A.O. hisselerinin yüzde 20’lik bölümünün halka arzının Sermaye Piyasası Kurul’u tarafından kayda alındığı ön talep toplama işleminin 17-24 Kasım 2004 tarihleri arasında gerçekleştirileceği belirtildi. Halka arz İş Yatırım liderliğindeki 39 üyeli bir konsorsiyum aracılığıyla yapılacak. Halka arzda farklı yatırımcı grupları için indirimler ve taksitli satış imkanları içeren bir satış yöntemi uygulanacak. Öngörülen takvime göre ön talep toplama işlemleri 17-24 Kasım 2004 tarihleri arasında gerçekleştirilecek. Kesin talep toplama işlemi ise 1-3 Aralık günlerinde gerçekleştirilecek. THY halka arzından
hisse edinenler, indirimli peşin ödemelerinde ödemelerinin tamamını, peşin fiyatına vade farksız taksitli ödemelerinde de ilk taksitlerinin ödemesini kredi kartları ile yapabilecekler.THY halka arzıyla ilgili THY çalışanları, Yurtiçi Bireysel Yatırımcılar, Yurtiçi Kurumsal Yatırımcılar, Yurtdışında Yerleşik Türk Kökenli Vatandaşlar ve Yurtdışı Kurumsal Yatırımcılar olmak üzere beş ayrı tahsis grubu belirlendi. Özelleştirme İdaresi, söz konusu tahsis gruplarına yönelik avantajları önümüzdeki günlerde açıklayacak. 140 TRİLYON KARTHY, 2004 yılının ilk 9 aylık döneminde 140 trilyon lira kar açıkladı. THY’nin ilk 9 aylık cirosu da 2.1 katrilyon TL olarak gerçekleşti. Geçen yılın ilk 9 ayında 7.8 milyon kişi düzeyinde bulunan taşınan yolcu sayısı, bu yıl yüzde 16 oranında artışla 9.1 milyon kişiye ulaştı. Söz konusu dönemde 65 olan yolcu uçağı sayısı bu yıl 69’a çıktı ve sefer sayısında yüzde 3’lük artış gerçekleşti. THY, 2004 yılı içinde uygulamaya koyduğu uçak alım projesi çerçevesinde ABD’nin Boeing firmasına 15, Fransız firması Airbus’a da 36 uçak için siparişi verdi. Sipariş verilen uçakların 2005 yılından itibaren devreye girmesi ve gerçekleşecek bölgesel uçak alımlarıyla THY uçak filosunun 2008 yılında 100 uçağın üzerine çıkması planlanıyor. Filosunda halen 69 yolcu uçağı ve 1 kargo uçağı olmak üzere toplam 70 uçak bulunan THY’nin yeni uçakların siparişinde finansman gücü yeterli görüldü ve Türkiye sivil havacılık tarihinde ilk kez hazine garantisi istenmedi.FİLO YAŞI 8’E İNİYORBugün itibariyle yaklaşık 8 olan filo yaşı, yeni uçakların filoya katılmasının ardından 6’nın altına inecek. THY bu gelişmeye birlikte dünyanın en genç filolarından birine sahip olacak. Filoya eklenecek 51 yeni uçak ile koltuk kapasitesi de yaklaşık yüzde 40’ın üzerinde artacak. Yeni uçaklar ile 2003 itibariyle 10,4 milyon seviyesinde olan taşınan yolcu sayısının, iki katına çıkması ve 20 milyona ulaşması bekleniyor.THY 2003 yılında, havayolu taşımacılığı sektörü ortalamasının ve büyük ölçekli rakiplerinin çok üzerinde bir finansal performans yakaladı. THY, geçen yıl 1.8 milyar
dolar deÄŸerinde satış gerçekleÅŸtirdi ve 153 milyon dolar net kar elde etti. THY bu kar rakamı ile 2003 yılında, Air Transport World verilerine göre kÆ’rlılıkta Lufthansa, Air France, Iberia gibi rakiplerini geride bırakarak, büyük ölçekli aÄŸ havayolları arasında Avrupa’nın en fazla kÆ’r eden 3’üncü dünyanın da 11’inci havayolu ÅŸirketi oldu.BAKIM ONARIMDA LÄ°DER OLACAKTHY, 131 bin metrekare hangar kapasitesi ve 2 bin 296 kiÅŸilik teknik personeliyle bölgedeki en geliÅŸmiÅŸ teknik bakım altyapısına ve teknolojisine sahip havayolu ÅŸirketi konumunda da bulunuyor. THY, Sabiha Gökçen Havaalanı’nda kurulması planlanan Havacılık Bakım Onarım ve Modifikasyon Merkezi (HABOM) ile bakım onarım kapasitesini ve müşteri yelpazesini geliÅŸtirmeyi planlıyor. Projenin tamamlanması ile birlikte, hedef bölge olarak seçilen Avrupa, Asya, Kuzey Afrika, Rusya, Türk Cumhuriyetleri ve OrtadoÄŸu pazarlarında, bakım onarım hizmetlerinde lider konuma ulaşılması hedefleniyor. HABOM’da yıllık 300 uçak büyük bakımı ve 200 motor bakımı gerçekleÅŸtirilecek. Projenin 2010 yılında yaklaşık 500 milyon ABD Doları gelir getireceÄŸi hesaplanıyor. Hisselerinin yüzde 98.2’si ÖzelleÅŸtirme Ä°daresi’nin portföyünde bulunan Türk Hava Yolları’nın, yüzde 1.8 oranında hissesi borsada iÅŸlem görüyor. ÖdenmiÅŸ sermayesi 175 trilyon olan Türk Hava Yolları, 2004 Eylül ayı sonu itibariyle 10 bin 312 kiÅŸiye istihdam saÄŸlıyor.Â
button