THY ek sefer koydu, İstanbul Shopping Fest Dubai’ye örnek oldu

Güncelleme Tarihi:

THY ek sefer koydu, İstanbul Shopping Fest Dubai’ye örnek oldu
Oluşturulma Tarihi: Nisan 17, 2011 00:00

İstanbul Shopping Fest’le cirolarını yüzde 30-40 artıran mağazalar yabancıların da dikkatini çekti. Dubai Shopping Fest’in CEO’su etkinlikleri inceleyecek. İstanbul Shopping Fest Platform Başkanı Mehmet Büyükekşi, “THY, Ortadoğu ülkelerine birçok ek sefer koydu” dedi.

İSTANBUL Shopping Fest sayesinde cirolarını artıran mağazalar yabancıların da dikkatini çekiyor. İstanbul’da düzenlenen Shapping Fest’le ilgili Dubai’li yetkililerin İstanbul’a geleceğini söyleyen Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı ve İstanbul Shopping Fest Eş Başkanı Yılmaz Yılmaz, “Dubai Shopping Fest’in CEO’sunun da aralarında bulunduğu ekip İstanbul’a geliyor. Burada incelemelerde bulunacaklar. Çalışmalarımızla ilgili bilgi alacaklar. Festivale katılan mağazaların ciroları yüzde 30-40 arasında artış yakaladı. Bu da diğer ülkelerin dikkatini çekiyor” dedi.

Oteller de doldu

İstanbul’daki otelleri yabancıların doldurduğuna işaret eden Mehmet Büyükekşi, şu bilgileri verdi: “Özellikle Ortadoğu’dan inanılmaz bir ilgi var. Bu ülkelere Türk Hava Yolları (THY) da ek seferler koydu. İstanbul’da otellerin doluluk oranı yüzde 100’e ulaştı. Tanıtım çalışmaları ve THY ile yürütülen kampanyalara ilgi çok büyük. İstanbul Shopping Fest için Türkiye’ye gelenlerin oranı çok fazla. Bazı mağazaların cirolarındaki artış ise çok daha fazla.”

Hava durumu etkiledi

Mağazaların cirolarındaki artışın daha fazla olmasını beklediklerini belirten Mehmet Büyükekşi, şöyle konuştu: “Mağazalar yüzde 50-60 oranında cirolarını artırabilirdi. Ancak hava durumu beklediğimiz gibi olmadı. Nisan ayı olmasına rağmen hava hem soğuk hem de yağmurluydu. Eğer havalar mevsim normallerinde olsaydı cirolarda en az yüzde 20 daha artış yapabilirdik. Ancak önümüzde daha zaman var. Eğer havalar ısınırsa cirolara etkisi mutlaka olacaktır. Özellikle sıcak ülkelerden gelen yabancıları hava durumu çok etkiledi.”

Tax Free yüzde 70 arttı

Müşterilerin özellikle gece açık olan alışveriş merkezlerine büyük ilgi gösterdiklerini dile getiren Yılmaz Yılmaz, şöyle konuştu: “Geçtiğimiz yıla göre yabancıların vergisiz alışverişinde (Tax Free) yüzde 70 oranında bir artış kaydedildi. Yabancıların bir çoğu geceleri alışveriş merkezlerinde para harcıyor.”

Herkes payını alıyor

SHOPPING Fest’in sadece perakendecileri değil her kesimden esnafı mutlu ettiğini belirten İstanbul Shopping Fest Platform Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Hedeflerimize ulaştığımızı görüyorum. Çünkü sadece perakendeciler değil tüm esnaf payını almalı” dedi.

Festival Dubai’de 1996 yılından beri düzenliyor

SON dönemlerde yapılan çalışmalarla İstanbul’un dünyanın en önemli şehirleri arasına girdiğini dile getiren İstanbul Shopping Fest Eşbaşkanı Mehmet Nane, şu değerlendirmeyi yaptı: “İstanbul’u arzulanan bir alışveriş ve eğlence şehri olarak tüm dünyaya tanıtmak amacıyla yola çıktık. Festival için İstanbul’a gelen yabancı sayısından memnunuz. Özellikle çevre ülkelerde çok iyi bir tanıtım yapıldığını düşünüyorum. 15 yıldır Dubai’de düzenlenen Shopping Fest yetkilileri bile İstanbul’daki çalışmaları merak ettiler. Cirolardaki artış dikkat çekti. Bu festival Dubai’de 1996 yılından beri düzenliyor. Ancak İstanbul’daki renkli görüntüler hiç bir yerde olmadı.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!