Güncelleme Tarihi:
THY SPONSORLUĞU
Devre arası ve molalarda dünyaca ünlü markaların reklamları yayınlandı.
Organizasyonun 50'nci yılı olması nedeniyle, maçın başlamasından önce geçmiş yıllardaki Super Bowl müsabakalarında MVP seçilen oyuncular sahaya davet edilirken, Lady Gaga'nın Amerikan ulusal marşını söylemesi stadyumdaki seyircilerden alkış aldı. Devre arası şovunda Coldplay, Beyonce ve Bruno Mars gibi dünyaca ünlü sanatçılar coşkuyla izlendi.
THY TREND TOPIC OLDU
"Batman v Superman" filminin yıldız oyuncusu Ben Affleckli reklam filmi, ilk kez ABD’deki Superbowl’da yayınlandı. "Batman’in şehri Gotham’a uçmaya hazır mısınız? Türk Hava Yolları yeni uçuş noktasını gururla sunar" sözleri ile yayınlanan reklam, Twitter’da trend topic listesinde birinci oldu.
LADY GAGA ULUSAL MARŞ OKUDU
Organizasyonun 50'nci yılı olması nedeniyle, maçın başlamasından önce geçmiş yıllardaki Super Bowl müsabakalarında MVP seçilen oyuncular sahaya davet edilirken, Lady Gaga'nın Amerikan ulusal marşını söylemesi stadyumdaki seyircilerden alkış aldı.
DÜNYANIN EN FAZLA PARA BASAN MAÇI
Super Bowl, dünyanın reklam için en fazla para harcanan müsabakalarının başında geliyor.
Bu yıl 50'inci kez oynanan karşılaşmada 30 saniyeliğine reklam vermenin maliyeti tam 5 milyon dolar olarak açıklandı.
Bundan 50 yıl öncesindeyse bu rakam 47 bin dolar kadardı.
BU YIL 20 MİLYAR DOLARIN ÜZERİNE İŞ HACMİ YARATTI
Bu yıl Super Bowl'un 20 milyar doların üstünde iş hacmi yaratarak tüm zamanların en kazançlı spor organizasyonu olarak tarihe geçmesi bekleniyor.
AA muhabirinin, ABD Ulusal Perakendeciler Birliği'nden (NRF) derlediği tahmini verilere göre, ülkede her yıl festival havası yaratan Super Bowl için bu sene kişi başına ortalama 82,19 dolarla toplamda 15,5 milyar dolarlık rekor harcama yapıldı.
ABD'DE EN FAZLA YİYECEK VE İÇECEK TÜKETİLEN GÜN
Ayrıca, Technomic adlı araştırma şirketinin verilerine göre, Şükran Günü'nden sonra en fazla yiyecek ve içecek tüketilen gün olan "Super Bowl Pazarı'nda yaklaşık 14,5 milyon pizza, 1,3 milyar tavuk kanadı ve 1,2 milyar litre alkol tüketildi.
SUPERBOWL DEMEK PARA DEMEK
Sözün özünde NFL’in en büyük organizasyonu aslında ligin en iyisini belirlemekten öte, bir para makinesi.
Rakamlarla incelendiğinde SuperBowl müsabakalarında 2005-2014 yılları arasında reklam satışlarından 2,19 milyar dolar gelir elde edildiği görülüyor.
Bu tarihler arasında bir reklamın ortalama maliyetinin de yüzde 75 arttığı görülüyor.
Bu yıl Super Bowl'un 20 milyar doların üstünde iş hacmi yaratarak tüm zamanların en kazançlı spor organizasyonu olarak tarihe geçti.
NFL'İN EN BÜYÜĞÜ BELLİ OLDU- FOTO GALERİ
REKOR HARCAMA YAPILDI
AA muhabirinin, ABD Ulusal Perakendeciler Birliği'nden (NRF) derlediği tahmini verilere göre, ülkede her yıl festival havası yaratan Super Bowl için bu sene kişi başına ortalama 82,19 dolarla toplamda 15,5 milyar dolarlık rekor harcama yapıldı.
BİLETLER DE CEP YAKTI, FİYATLAR TARİHE GEÇTİ
Bu yılki özel karşılaşma için biletler deyim yerindeyse el yaktı.
ABD'li online bilet sitesi StubHub'ın verilerine göre, mücadelenin ortalama bilet fiyatları 4 bin 821 bin dolarla ülke tarihinde bir spor müsabakası için ödenen en yüksek ortalama ücret olarak tarihe geçti.
Bu gece gerçekleşecek karşılaşma için stadyumda biletlerin neredeyse tamamı tükendi.
Geride kalanlar koltuklar içinse biletler iki kişi için 3160 dolar ile 10 bin dolar arasında değişti.