Güncelleme Tarihi:
YER ve diğer hizmetlerde de iddialı olma hedefini vurgulayan Türk Hava Yolları (THY), eylül ayı başında Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Geliş Terminali’nde Arrival Lounge açtı. Dış Hatlar Gidiş Terminali’ndeki CIP, hem tasarımı hem de hizmetleriyle ve yemek servisiyle dünya çapında takdir toplamıştı. İstanbul’a varan business class yolculara (Elit Plus ve Elit kart sahipleri de dahil) dinlenme imkânı sunan lounge’a özellikle yabancı işadamları büyük ilgi gösteriyor. Ayrıca eğer trafik sıkışıksa bir süre dinlenmek ve vakit geçirmek için ‘lounge’ hizmetinden yararlanan işadamları olduğu da öğrenildi. THY Basın Müşaviri Ali Genç, 5 yıldızlı havayolu şirketi olabilme hedefleri doğrultusunda yolcuların konfor ve memnuniyetini düşünerek bu hamleyi yaptıklarını söyledi.
İŞE HAZIRLIK
Sabah 05:00-12:30 saatleri arasında hizmet veren Arrival Lounge için Ali Genç “İş adamları öğleden sonraki veya öncesindeki toplantılarına veya iş randevularına gitmeden önce uçaktan indikten sonra duş alabiliyor, dinlenebiliyor ve toplantılarına kısa bir hazırlık yapabiliyor. Geliş lounge’a ilgi oldukça yüksek” diye konuştu.
DUŞ VE ÜTÜ
Arrival Lounge’da verilen hizmetleri Ali Genç şöyle sıraladı: “Salonda kahvaltılıklar, tatlı, tuzlu atıştırmalıklar, pastane ürünleri, meyve ve atıştırmalıklar, çay, kahve çeşitleri, taze sıkılmış portakal suyu, ev yapımı limonata, meşrubat vb. alkolsüz içecekler DO&CO tarafından ücretsiz sunuluyor. Ayrıca, Salonda duş kabinleri ve ütü hizmeti de mevcut. Çeşitli dillerde güncel gazete, dergi gibi basılı materyaller, kablosuz internet bağlantısı, media wall’lar, elektronik aletlerin şarj edilebileceği şarj noktalarından da yolcularımız ücretsiz faydalanabiliniyor.”
İç-dış farklı
CIP lounge’larda iç ve dış hat terminallerinde farklı ikram uygulamaları var:
İç Hat CIP’lerde: Kahvaltılık ürünler, hafif atıştırmalıklar, kuruyemiş çeşitleri, hafif tatlılar ve alkolsüz sıcak-soğuk içecekler sunuluyor.
Dış Hat CIP’lerde: Sıcak yemek çeşitleri; çorba, ızgara çeşitleri (köfte, tavuk), pide vs. içeren restoran mönüsü, tatlı reyonu (pasta, baklava, kurabiye, vs.), içecek reyonu (sıcak-soğuk içecekler, sıkma protakal suyu, şerbet çeşitleri, gazlı içecekler, alkollü içecekler, vs.), salata reyonu, kahvaltı reyonu (zeytin, peynir çeşitleri, bal, reçel, börek çeşitleri vs.), meyve reyonu bulunuyor.
Moskova’da da CIP açılıyor
Ali Genç şunları söyledi: “13 iç hat CIP salonu ile 3 (biri yurtdışında) dış hat CIP salonumuz mevcut. Adana, İzmir, Kayseri, Antalya, Bodrum, Erzurum, Ankara, Gaziantep, Hatay, Trabzon, İstanbul Yeşilköy Atatürk Havalimanı ve Sabiha Gökçen Havalimanı’nda iç hat CIP salonlarımız bulunuyor. Hatay’ın inşaası devam ediyor. Moskova’da da CIP lounge açıyoruz.”
Katar, şarap seçimini üstada bıraktı
DÜNYANIN en lüks havayolu şirketi olmak için pek çok yeniliğe imza atan Qatar Airways (Katar Havayolları), şarap seçimini uzmanlara bıraktı. Eylül ayı sonunda ünlü Master Sommelier (MS-şarap alanında en uzman kişi, mekanlar için mönü oluşturulması dahil, yemek şarap eşleştirmelerini de yapar) James Cluer ile anlaşan Qatar Airways, uçakta gustoyu zirveye taşımaya hazırlanıyor. MS James Cluer, yeryüzünden gökyünüze doğru yükseldikçe tat ve koku duyularında değişiklikler olduğunu, şarap seçimi yaparken bu unsurları dikkate aldığını anlatıyor. Qatar Airways CEO’su Akbar Al Baker, “Kişiye özel 5 yıldızlı hizmet imzamızdır” dedi. Qatar Airways; Matsuhisa, Tom Aikens, Vineet Bhatia ve Ramzi Choueiri gibi ünlü şeflerin hazırladığı mönüleri sunuyor.