THY 8 milyar dolara koşuyor

Güncelleme Tarihi:

THY 8 milyar dolara koşuyor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 11, 2012 01:44

THY Genel Müdürü Temel Kotil, yurt dışı yolcu sayısında yüzde 28’lik artış olduğunu ve 2012 için koydukları 7.8 milyar dolarlık ciro hedefini aşabileceklerini söyledi. Kotil, “Demek ki havadan bir hayli duble yol yapıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

TÜRK Hava Yolları (THY) Genel Müdürü  Temel Kotil, “Bu yıl yurt dışı yolcuda yüzde 28 büyüyoruz. Bu da demek ki bir hayli duble yol yapıyoruz havadan. Ciro olarak da 7,8 milyar dolar hedefliyoruz. Bütçe hedefiydi bu da tutacak gözüküyor. Belki biraz daha artısı olabilir” dedi. Türkiye’nin son on yılında globale oynamak istediğini her boyutuyla, deklare ettiğini belirten Kotil, şöyle konuştu: “Türkiye büyük oynayacaksa globalde oynayacak ise dünya ile entegre olması gerekiyor. Yolcu taşımacılığın en önce başladığı ve zirveye çıktığı yer ABD. Kendisi çok büyük pazar ve oyuncuları da daha çok içeride oynuyor. ABD’deki hava yollarının bine yakın uçağı var. Ama uluslararası oyunda çok aşağıda geliyor. En fazla yabancı
yolcu taşıyan hava yolu Lufhansa. Biz sekizinci durumdayız.”

Haberin Devamı

Yolcu sayısı hızlı artıyor

Global havacılık pazarının 500 milyar dolar seviyesinde olduğunu söyleyen Kotil, “Dünyada yaklaşık olarak 2.5 milyar yolcu var. 10 milyon yolcu taşıyan yalnızca 1.6 milyar dolar ciro yapan Türk Hava Yolları’nın globalliğinden bahsedilemezdi. Bugün 38 milyon yolcu hedefliyoruz. İnşallah biraz daha fazla olacak. Bu yıl yurt dışı yolcuda yüzde 28 büyüyoruz. Ciro olarak da 7.8 milyar dolar hedefliyoruz. Bütçe hedefiydi. Belki biraz daha artısı olabilir. Dünya havacılığının büyüme oranı yüzde 3, yüzde 4. Yaşasın global pazar, yaşasın coğrafyamız” dedi.

Çok tenkit aldık

Daha önce THY’nin yalnızca Avrupa’ya uçan başka bir yere uçmayan bir hava yolu olduğunu söyleyen Temel Kotil, “Kriz dönemlerinde 2006 en zor yılımız. 24 hat açtık, 4 ay içinde. Bunu da Ortadoğu’da açtık. Çok tenkit aldık, ‘Ortadoğu’da ne var’ diye. Ortadoğu’da çok para var. Avrupa İstanbul üzerinden Ortadoğu’ya bağlanınca, bundan pay almaya başladık. Bugüne kadar açıp da kapadığımız seferimiz yok. Bu her hat süper kar ediyor anlamına gelmesin. Cepten para vererek uçmayız ama diğer sabit gideri alma yönünden biraz tolore ederiz” dedi.

12 hat daha geliyor şirket de alabiliriz

THY Genel Müdürü Temel Kotil, yıl sonuna kadar uçmayı planladıkları 12 hat daha bulunduğunu, en çok ülkeye uçan havayolu olduklarını, şu an 5. sırada yer aldıkları toplam networkte 2013 sonunda birinci olmayı hedeflediklerini ifade etti. Kotil, “Balkanlar’daki küçük firmalar da ilgimizi çekmektedir. Balkanlar’da veya başka ülkelerde şirketlere kapalı değiliz” dedi.

Haberin Devamı

Çocuklarımıza Arapça öğretelim, o bölgede 4-5 trilyon dolar var

THY Genel Müdürü Temel Kotil, Mısır uçuşları hakkında da şöyle konuştu: “Mısır Türkiye’ye çok yakın. Kahire’de yıllardan beri varız. Günde 3 sefer yapıyoruz. İskenderiye’de de varız. Uçuşlarımızı artıracağız. Bizim gencimiz şu anda Çince öğreniyor, Çince önemli. Fakat Arapça çok daha önemli bir dil. Ortaokul seviyesinde Arapça öğretelim, ticari Arapça’dan bahsediyorum. Çünkü bir bakanla, valiyle, iş adamıyla aynı dili konuşmak çok önemli. Çocuklarımıza Arapça öğretmemiz lazım. O bölgede 4-5 trilyon dolar para var.”

Bosna zararı 19.2 milyon euro

MALİYE Bakanı Mehmet Şimşek, Türk Hava Yolları’nın 2008’de ortak olduğu Bosna- Hersek Havayolları’nda (BHHY) ortaklıkta koyduğu sermayeye karşılık gelen 19.2 milyon euro kayba uğradığını açıkladı. CHP Genel Başkan Yardımcısı Umut Oran, THY’nin 2008’de yüzde 49’unu alıp 4 yıl sonra noktaladığı BHHY ortaklığıyla ilgili spekülasyonları Meclis gündemine
taşıdı. THY’nin bu birliktelikten 60 milyon lira zarara uğradığına ? ilişkin iddiaları anımsatan Oran, THY Bosna Hersek Ofis Müdürü olarak eski AK Parti İstanbul Milletvekili Hüseyin Kansu’nun oğlu Ahmet Salih Kansu’nun atanmasını da eleştirdi. Önergeyi yanıtlayan Şimşek, “THY bu girişimi için başlangıçta 10 milyon euro, sonraki iki sermaye artışında ise 1.97 milyon euro ve 7.23 milyon euro değerinde BHHY’ye katkı yapmıştır. 2011’de alınan sermaye artırımı tarafların Kasım 2011’e kadar yükümlülüklerini yerine getirmesini öngörmekte idi. THY
tarafı bu yükümlülüklerini vaktinde, BHHY tarafı ise parça parça yerine getirerek Mart 2012’de gecikmeli olarak tamamlamıştır. THY’nin boşa giden bir ödemesi söz konusu değildir” dedi. Şimşek zararla ilgili şu bilgileri verdi: “2009/2010 Aralık arasında bir Boeing 737 uçağı, Aralık 2010-Nisan 2012 arasında ise bir adet A319 uçağı BHHY’ye kiralanmış ve tüm kiralama bedelleri tahsil edilmiştir. Bu uçakların THY operasyonlarında kullanılmamasından bir kayıp söz konusu değildir. BHHY 2009’da 8.5 milyon euro, 2010’da 10.4 milyon euro, 2011’de ise 5.3 milyon euro olmak üzere toplam 24.2 milyon euro zarar beyan etmiştir. ” - Bülent SARIOĞLU / ANKARA

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!