OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 23, 2002 00:00
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, otomotiv sektörünün hükümetlerden, sektörün gelişmesi ve ekonominin istikrarlı bir büyüme trendine girmesi için gerekli altyapıyı oluşturmasını beklediklerini söyledi.Sektör olarak Türkiye'nin biran önce ekonomik ve siyasi istikrara kavuşturacak siyasi aritmetiğe sahip bir Meclis ile yönetilecek hale gelmesini umduklarını ifade eden Aybar, Türkiye'nin varolan dinamiklerinin kriz ortamının daha çabuk iyileşmesi ve normale dönüş için ümit verdiğini vurguladı.Otomotiv Distribütörleri Derneği olarak bir ay önce bütün siyasi parti liderlerine 13 konuda ortak görüşleri ilettiklerini ve bunların çözümlerine parti programlarında yer verilmesini istediklerini anlatan Aybar, bazı partilerden geriye dönüş olduğunu söyledi.Aybar, teklifler içinde dünyada çeşitli ülkelerde uygulanan ve başarılı olan, eski araçların trafikten çekilerek, vergi teşviği ile yenilenmesinin de yer aldığını kaydederek, şöyle konuştu: ‘‘Türkiye'de vergi sorunu var. Avrupa'da otomobilden alınan vergi yüzde 20-25 arasındayken, bu oran Türkiye'de yüzde 45-68'i buluyor. 2-3 kat daha fazla vergi tahakkuk ettiriliyor. Türkiye'de otomobil hala lüks olarak görülüyor ve bunun mantıkla açıklanması mümkün değil. Biz yaptığımız teklifte, 14-21 yaş arasındaki araçların yenilenmesinde yüzde 50 ÖTV indirimi, 21'den fazla yaştaki aracını yenileyenler için de yeni araç için ÖTV alınmaması önerisinde bulunduk. Bu daha önce Fransa, İtalya, Danimarka ve İspanya'da uygulandı ve başarılı oldu. Eski araçların yüzde 80'i değişti.’’Türkiye'de bu teşviğin kapsamı içine 400 bin otomobil girdiğini belirten Aybar, 400 bin otomobilden sadece yüzde 10'un bile bu uygulamadan yararlanmasının, sektör için çok şey ifade edeceğini vurguladı. Aybar, bu uygulamayla hem tüketicinin, hem devletin hem de firmaların kazanacağını ifade ederek, ‘‘Devletin vergi kaybı olmayacak. Yaşlı araçlardan zaten çok düşük kullanım vergisi alınıyor. Yaşlı araçlar trafikten çıkınca, devlet yeni araçlardan toplamda daha yüksek vergi toplayacak. Ayrıca, yaşlı araçların trafikten uzaklaşması
trafik kazalarının önlenmesi, çevrenin korunması ve yolların aşınması gibi problemleri de ortadan kaldıracak. Tüketici de, hem vergi teÅŸviÄŸi hem de üreticilerin de yapacağı indirimle daha kolay araç sahibi olmak ÅŸansını bulacak’’ dedi.Renault Mais Genel Müdürü Ä°brahim Aybar, bu yıl pazarda en yakın rakiplerinden 7-8 puan arayla ve yüzde 20 pazar payı ile yine birinciliÄŸi hedeflediklerini bildirdi. Aybar, bu yılla birlikte Renault'nun üst üste beÅŸinci kez lider olacağını ifade etti.Ekonomide iyileÅŸme iÅŸaretleri varRENAULT Mais Genel Müdürü Ä°brahim Aybar ve Oyak Renault Genel Müdürü Correze birlikte düzenledikleri sohbet toplantısında, ekonomideki iyileÅŸme sinyallerine dikkat çektiler. Ä°brahim Aybar, son bir ay içinde akaryakıt satışlarının yükseldiÄŸini ve trafikteki araç sayısının da arttığını belirterek, ‘‘Bütün bunlar ekonomide bir canlanmaya iÅŸaret ediyor’’ dedi. Oyak Renault Genel Müdürü Correze de, Türkiye'de yaÅŸanan sıkıntıların ardından otomotiv, tekstil ve beyaz eÅŸya üreticileri gibi ihracat yapan sektörlerin krizi olumlu bir ÅŸekilde geçirdiklerini anlattı. Â
button