TeÅŸvik verin, trafikte eski araçları bitirin

Güncelleme Tarihi:

Teşvik verin, trafikte eski araçları bitirin
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 23, 2002 00:00

Renault Mais Genel Müdürü Ä°brahim Aybar, otomotiv sektörünün hükümetlerden, sektörün geliÅŸmesi ve ekonominin istikrarlı bir büyüme trendine girmesi için gerekli altyapıyı oluÅŸturmasını beklediklerini söyledi.Sektör olarak Türkiye'nin biran önce ekonomik ve siyasi istikrara kavuÅŸturacak siyasi aritmetiÄŸe sahip bir Meclis ile yönetilecek hale gelmesini umduklarını ifade eden Aybar, Türkiye'nin varolan dinamiklerinin kriz ortamının daha çabuk iyileÅŸmesi ve normale dönüş için ümit verdiÄŸini vurguladı.Otomotiv Distribütörleri DerneÄŸi olarak bir ay önce bütün siyasi parti liderlerine 13 konuda ortak görüşleri ilettiklerini ve bunların çözümlerine parti programlarında yer verilmesini istediklerini anlatan Aybar, bazı partilerden geriye dönüş olduÄŸunu söyledi.Aybar, teklifler içinde dünyada çeÅŸitli ülkelerde uygulanan ve baÅŸarılı olan, eski araçların trafikten çekilerek, vergi teÅŸviÄŸi ile yenilenmesinin de yer aldığını kaydederek, şöyle konuÅŸtu: ‘‘Türkiye'de vergi sorunu var. Avrupa'da otomobilden alınan vergi yüzde 20-25 arasındayken, bu oran Türkiye'de yüzde 45-68'i buluyor. 2-3 kat daha fazla vergi tahakkuk ettiriliyor. Türkiye'de otomobil hala lüks olarak görülüyor ve bunun mantıkla açıklanması mümkün deÄŸil. Biz yaptığımız teklifte, 14-21 yaÅŸ arasındaki araçların yenilenmesinde yüzde 50 ÖTV indirimi, 21'den fazla yaÅŸtaki aracını yenileyenler için de yeni araç için ÖTV alınmaması önerisinde bulunduk. Bu daha önce Fransa, Ä°talya, Danimarka ve Ä°spanya'da uygulandı ve baÅŸarılı oldu. Eski araçların yüzde 80'i deÄŸiÅŸti.’’Türkiye'de bu teÅŸviÄŸin kapsamı içine 400 bin otomobil girdiÄŸini belirten Aybar, 400 bin otomobilden sadece yüzde 10'un bile bu uygulamadan yararlanmasının, sektör için çok ÅŸey ifade edeceÄŸini vurguladı. Aybar, bu uygulamayla hem tüketicinin, hem devletin hem de firmaların kazanacağını ifade ederek, ‘‘Devletin vergi kaybı olmayacak. YaÅŸlı araçlardan zaten çok düşük kullanım vergisi alınıyor. YaÅŸlı araçlar trafikten çıkınca, devlet yeni araçlardan toplamda daha yüksek vergi toplayacak. Ayrıca, yaÅŸlı araçların trafikten uzaklaÅŸması trafik kazalarının önlenmesi, çevrenin korunması ve yolların aşınması gibi problemleri de ortadan kaldıracak. Tüketici de, hem vergi teÅŸviÄŸi hem de üreticilerin de yapacağı indirimle daha kolay araç sahibi olmak ÅŸansını bulacak’’ dedi.Renault Mais Genel Müdürü Ä°brahim Aybar, bu yıl pazarda en yakın rakiplerinden 7-8 puan arayla ve yüzde 20 pazar payı ile yine birinciliÄŸi hedeflediklerini bildirdi. Aybar, bu yılla birlikte Renault'nun üst üste beÅŸinci kez lider olacağını ifade etti.Ekonomide iyileÅŸme iÅŸaretleri varRENAULT Mais Genel Müdürü Ä°brahim Aybar ve Oyak Renault Genel Müdürü Correze birlikte düzenledikleri sohbet toplantısında, ekonomideki iyileÅŸme sinyallerine dikkat çektiler. Ä°brahim Aybar, son bir ay içinde akaryakıt satışlarının yükseldiÄŸini ve trafikteki araç sayısının da arttığını belirterek, ‘‘Bütün bunlar ekonomide bir canlanmaya iÅŸaret ediyor’’ dedi. Oyak Renault Genel Müdürü Correze de, Türkiye'de yaÅŸanan sıkıntıların ardından otomotiv, tekstil ve beyaz eÅŸya üreticileri gibi ihracat yapan sektörlerin krizi olumlu bir ÅŸekilde geçirdiklerini anlattı. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!