Güncelleme Tarihi:
DÜNYANIN önde gelen perakende zincirlerinden Tesco, Türkiye’den daha fazla ürün tedarik etmek için ihracatçılarla buluştu. Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) organizasyonunda 60’a yakın Türk tedarikçi firmayla bir araya gelen Tesco’nun Gıda Dışı Ürünler Direktörü Mike Arnett, “Türkiye büyük fırsatlar barındırıyor. Ülkesel verimliliğin artmasıyla ve elverişli demografik profili sayesinde Türkiye’nin ekonomik büyüme performansının ‘AB27’yi geçmesi bekleniyor” dedi. Türkiye’den geçen yıl 300 milyon TL’lik ihracat gerçekleştirdiklerini kaydeden Arnett, “Bu miktarı artırmak konusunda geçen yıl gıda ürünleri tedarikçileri ile biraraya gelmiştik. Şimdi de gıda dışı ürünlerin tedarikçileri ile buluştuk. Türkiye’den ihracatımızı artıracağız” diye konuştu.
Yüzde 87’si yerli
Tesco-Kipa olarak Türkiye’de 131 mağazada faaliyetlerini yürüttüklerini kaydeden Arnett, yıl sonuna kadar mağaza sayısının 150’ye çıkacağını söyledi. Yeni mağazalarla birlikte bu yıl çalışan sayısını da 8 binden 10 bine çıkaracaklarını belirten Arnett, şunları anlattı: “Kipa mağazalarında satılan tüm gıda ürünlerinin yüzde 87’si Türk tedarikçilerden sağlanıyor. Tesco-Kipa markalı ürünlerimizin yüzde 99’u da yine Türk tedarikçilerimizden geliyor. Tesco-Kipa’da en çok satılan 10 gıda ürünündün 9’u yerli. En çok satan 10 üründen 5 tanesi, Tesco-Kipa’nın tedarikçilerle yaptığı ortaklık sonucu geliştirilen Tesco-Kipa markalı ürünler.”
Tedarik köprüsü
Tesco Gıda Dışı Avrupa Genel Müdürü Chris Holmes de, TİM’de yaptıkları bu etkinliğin, Türk tedarikçileri ve Türkiye ile birlikte büyüme isteklerinin somut göstergesi olduğunu belirterek, “Gıda tedarik etkinliğinden sona bu yılki hedefimiz boyadan ev aletlerine, bisikletten oyuncağa kadar henüz tanışmadığımız çok çeşitli alanlardaki Türk tedarikçileri ile tanışmak, onların dünyaya açılmaları için yeni bir köprü kurmak” şeklinde konuştu. Türkiye’nin Tesco müşterileri için sunabileceği pek çok ürünü bulunduğunu kaydeden Holmes, “Türkiye, Tesco Grubu için önemli bir kaynak merkezi olabilir” dedi.
Perakendecilerle ihracatçıyı buluşturuyor
TİM Başkanvekili Ahmet Akbalık, çeşitli ülkelere genel ticari heyetler düzenlediklerini anımsatarak, “Artık bu heyetlerin yanı sıra yeni bir hizmeti de hayata geçirdik. Büyük perakende firmalarının satın alma birimlerini davet ediyoruz. Onları ihracatçılarımızla buluşturuyoruz. Bundan sonraki süreçte de bu tip organizasyonlara devam edeceğiz” dedi. Satın alma heyetleri için Türkiye’nin artık önemli bir destinasyon haline geldiğini belirten Akbalık, “Diğer perakende zincirleri ile de bu buluşmayı yapacağız. Singapur’da bulunan Fair Price grubu ile yine aynı organizasyonu yapmayı düşünüyoruz. Çin ve Kanada’daki perakende zincirleriyle de organizasyonlar yapacağız” dedi.
Orta Avrupalılar Türk simidi ve helvayı sevdi
GEÇEN yıl Türkiye’den satın almanın ilk adımını Polonya’da düzenlenen Türk haftası projesinde attıklarını kaydeden Tesco Gıda Dışı Ürünler Direktörü Mike Arnett, şunları söyledi: “Türk damak tadını Tesco mağazalarında tanıtmak için birçok Türk gıda ürünü götürdük. Orta Avrupalılar Türk simidi, helva ve Türkiye’nin balıkları ile tanıştı. Türk tedarikçileri 200 tondan fazla çipura, levrek, alabalık cinsi kültür balığını 1 yıl içinde Polonya’ya, 750 ton da Macaristan, Çek Cumhuriyeti, Slovakya ve İngiltere’ye ihraç etti. Bu yıl TİM’de yaptığımız etkinlik ile büyük alışverişlerin ilk adımını da atmış olduk.”
İngiltere pazarı için gıda alımını Türkiye’den yapacak
TESCO’nun geçen yıl satın alma ile ilgili yaptığı bir araştırmanın sonuçlarını paylaşan Tesco Gıda Dışı Avrupa Genel Müdürü Chris Holmes, şunları anlattı: “Geçen yıl İngiltere için yaptığımız gıda alımlarının çoğunun İspanya’dan olduğunu fark ettik. Bu ürünleri Türkiye’den almanın yollarını aramaya başladık. Türkiye’den yap-tığımız 300 milyon TL’lik ihracatın yüzde 50’sini tekstil ve hazır giyim ürünleri oluşturuyor. Yüzde 25’ini elektronik eşya ve küçük ev aletleri, yüzde 20’sini de ev tekstili oluşturuyor. Gıda ise, henüz yeni yeni büyütmeye başladığımız bir alan.”