Ali ÖZTÜRK
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 19, 2008 00:00
Geçtiğimiz nisan ayında Mısır’daki otobüs fabrikasının açılışını gerçekleştiren Temsa Global, kamyon üretimi yapacağı Adapazarı fabrikasını törenle hizmete açtı.
Adana ve Mısır’dan sonraki 3’üncü üretim üssü olması planlanan Adapazarı fabrikası ile Temsa Global, başta tarihi İpek Yolu güzergáhındaki ülkeler olmak üzere dünyaya kamyon, treyler ve üst yapı ihracatı yapacak. Açılışta konuşan Temsa Global CEO’su Mehmet Buldurgan, yıllık 7 bin 500 kamyon, bin adet treyler üretim kapasiteli fabrika ile Türkiye pazarının yanı sıra İpek Yolu olarak bilinen rotadaki ülkelere de ihracat gerçekleştireceklerini söyledi.
Önemli kilometre taşıBuldurgan, şöyle konuştu: "Temsa Global’in çok önemli kilometre taşlarından biri olan bu fabrika ile ülkemizin global gücünü artıracağız. Bugün burada çok önemli bir projeyi daha açıklıyoruz. Yeni İpek Yolu projesi. Temsa Global, Mitsubishi Fuso kamyonların Azerbaycan, Gürcistan ve Kazakistan distribütörlüklerini aldı. Özbekistan, Türkmenistan ve Kırgızistan distribütörlükleri için de Mitsubishi Fuso ile görüşmeye devam ediyor. Yani bu tesis açılır açılmaz üretim ve ihracat üssü oldu. 2007’yi 1 milyar YTL ciro ile kapattık. Bu yıl 1 milyar doları aşacağız. Önümüzdeki yılın hedefi 1 milyar
Euro ciro." Ürettiği otobüsler ile dünya çapında bir marka olmayı başaran Sabancı Grubu şirketlerinden Temsa Global, Türkiye ve uluslararası pazarlardaki gelişme hedeflerine paralel olarak üretim yapılanmasının en son adımını Adapazarı fabrikası ile atarken Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, "Başarının gözle görülür olduğu bir gün yaşıyoruz. Her adımımız ile daha çok global olmaya yaklaşıyoruz. Önümüzdeki süreçte dünyanın başka yerlerinde de umuyorum yeni merkezler açacağız" dedi.
Teknoloji ve mühendis
Sabancı, 4 ay önce Mısır’da otobüs fabrikasının açılışını yaptıklarını hatırlatarak, "Şimdi Adapazarı kamyon fabrikasının açılışını yapıyoruz. Burası da Temsa Global’in kamyon üssü olacak" dedi. Global marka olmanın önemine değinen Sabancı, "Global marka olmak için teknoloji ve mühendisliğe sahip olmak şart. Biz bu altyapıyı tamamladık. Her adım bizi dünya şirketi olmaya yaklaştırıyor. Bu yüzden Temsa adını ’Temsa Global’ olarak değiştirdik" dedi. Temsa’nın gelişmekte olan Hindistan, Çin ve Rusya pazarlarında otobüs üretimi için ortaklık veya üretim düşünmesi hakkında ise Sabancı "Önümüzdeki süreçte dünyanın başka yerlerinde de umarım üretim üsleri açacağız" diye konuştu.
Başta 200 kişi çalışacak kapasite 10 kat artacakTEMSA Global, 131 bin metrekare üzerine kurulu Adapazarı fabrikasında 32 bin metrekare kapalı alanda üretim yapacak. Adana tesisini otobüs ile midibüs üretimine ayıran Temsa Global, kamyon üretimi için Sabancı Holding’in daha önce yedek parça deposu ve fiktif alan olarak kullandığı Adapazarı’ndaki tesisi kendisine merkez olarak seçti. Adapazarı fabrikası hafif ve ağır kamyon, treyler ve üst yapı üretim üssü olacak, kapasitesi önümüzdeki yıllarda fabrika içersinde oluşacak değişikliklerle 10 kata kadar çıkabilecek. Fabrika 200 kişiye iş imkanı sağlayacak.
Ağır kamyon için işbirliğine açığızTEMSA Global, hafif kamyon kapasitesini artırmanın yanı sıra ağır kamyon pazarını da analiz ediyor. Adapazarı fabrikasında üretilen diğer iki ürün ise treyler ve üst yapı olacak. İlk etapta treyler deneme üretimine başlayan Temsa Global, 2009 yılı başında seri üretime geçecek. Ağır kamyon üretimini planlayan ve bu konuda işbirliği tekliflerine açık olduklarını dile getiren Temsa Global CEO’su Mehmet Buldurgan, "Fabrikayı daha fazla kullanmak istiyoruz. Gerek kurumsal gerek bireysel olarak sınırlarımızı zorlayacağız" dedi.