Güncelleme Tarihi:
Dünyanın en büyük fuar organizatörlerinden UBM çatısı altında, UBM Turkey tarafından 4-6 Eylül 2018 tarihleri arasında, İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenlenen Tissue World Istanbul, 65 ülkeden 72’nin üzerinde ulusal ve uluslararası firmanın katılımıyla başladı. Hayat Holding ve Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Grubu’nun ana sponsorluğunda düzenlenen ve bu yıl 2.200 sektör profesyonelini ağırlamayı planlayan Tissue World Istanbul’da Türkiye’nin ihracata öncülük ettiği Ortadoğu ve Kuzey Afrika (MENA) bölgesi temizlik kağıdı pazarının bugünü ve yarını mercek altına alınıyor.
“Doğu Avrupa, Rusya, Bağımsız Devletler Topluluğu, Orta Doğu, Orta Asya ve Afrika’da hızla büyüyen temizlik kağıdı pazarına açılan kapı” mottosuyla ziyaretçileri karşılayan Tissue World Istanbul perakende sektörü temsilcilerini, lojistik firmalarını, temizlik kâğıdı tedarikçilerini, danışmanlık şirketlerini, ‘non-woven’ üreticilerini, ilgili sivil toplum kuruluşlarını ve kamu yetkililerini bir araya getiriyor.
Fuar ile eşzamanlı olarak “Türkiye’de Temizlik Kağıdı Sektörünün Dinamikleri ve Yeni Pazarlar” temasıyla gerçekleşen Tissue World Istanbul 2018 Konferansı, son 10 yılda temizlik kağıdı pazarında bölgesel olarak büyüme oranı en yüksek ülke olan Türkiye’de ve MENA bölgesinde mevcut olan pazar fırsatları konuşuldu.
Kadir Has Üniversitesi Öğretim Görevlisi Soli Özel’in jeopolitik değerlendirmesiyle başlayan Tissue World Istanbul 2018 Konferansı’nda konuşan Bkay Tissue Yöneticisi Bodo Kottwitz, Türkiye’nin temizlik kağıdı üretim makinelerine yaptığı büyük yatırımlar sonucunda bugün ana rulo ihracatında dünyada ikinci, toplam ihracatta ise dördüncü olduğunu vurguladı. “Türkiye’nin dünyanın her yerine temizlik kağıdı ihraç ediyor. En büyük alıcılar ise İngiltere, Yunanistan ve İsrail olarak sıralanıyor.” diyen Kottwitz, sözlerini şöyle sürdürdü: “MENA bölgesinde nüfusun Avrupa’dan fazla olmasına karşın, toplam temizlik kağıdı tüketiminin düşük olduğunu gözlemliyoruz. Bu da MENA bölgesinde üretim ve ihracat için büyük bir potansiyel oluşmasını sağlıyor. Bölgede son yıllarda yaşanan belirsizlikler ve ekonomik dalgalanmalara rağmen ortalama büyüme %8,5 oranında gerçekleşiyor.”
MENA bölgesinde temizlik kağıdı üretim makineleri için de elverişli bir pazar bulunduğuna dikkat çeken Kottwitz, “Türkiye yılda 300 bin ton temizlik kağıdı tüketiyor. Gayrisafi yurtiçi hasılası çok daha yüksek olan Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki tüketim ise 50 bin tonun altında. Bu pazarlar yeni üretim makineleri ile canlanabilir. Bölgedeki toplam tüketimin on yıl içinde 1,3 milyon tona ulaşması bekleniyor. Bu talebi karşılamak için her yıl iki büyük temizlik kağıdı üretim makinesine ihtiyaç duyulacaktır.” diye konuştu.
Üç gün sürecek olan Tissue World Istanbul konferansı, üç ana temel üzerinde inşa ediliyor. Bu temeller; yöneticiler, fikir önderleri ve karar vericilerden oluşan konuşmacıların görüşlerini sunacağı “Sektör Liderleri Sempozyumu”; fiber, enzimatik uygulamalar, teknik gelişmeler, Endüstri 4.0 ve enerji verimliliği gibi sektörü ileriye taşıyacak yeniliklerin paylaşılacağı “Teknik Oturumlar” ve kadın profesyonellerin sektördeki ilham verici başarı hikayelerine yer verilecek olan “Temizlik Kâğıdı Sektöründe Kadınlar Forumu” olarak sıralanıyor.