Güncelleme Tarihi:
Bir fabrikanın ürettiği suyu taşımak için anlaşmazlığa düşen iki kooperatif, aralarındaki sorunu çözemeyince, taraflardan biri kamyonlarla yolu kapattı. Emniyet, askeri makamlar, kaymakamlık ve belediyenin çözmeye çalıştığı sorun ile ilgili henüz bir orta yol bulunmuş değil.
Olay Hendek’e bağlı İkramiye Köyü ve Çamlıca Beldesi'nde kurulu "İkramiye Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi" ile "Çamlıca Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi"
"Elmacık" markası ile su üreten Ata Su, taşıma işini Çamlıca Kooperatifi’ne verince, İkramiye Kooperatifi tepki gösterdi; geçtiğimiz Pazartesi günü TIR'larla yolu kapattı. Yetkililerin araya girmesi sonrası araç geçişlerine kapatılan yol açılsa da, suyu kimin taşıyacağı meselesi hâlâ çözüme kavuşturulmuş değil.
Kamyonlarla yol kapattılar
İkramiye Motorlu Taşıyıcılar, Ata Su fabrikasının kendi köy sınırları içinde olduğunu, arazinin dört yıl kadar önce köy yönetimince satıldığını söylerken, Çamlıca Kooperatifi’nde ise “Fabrika Çamlıca’nın mücavir alanı içinde. Vergisi bile bizim Çamlıca Beledeyesi’ne yatırıyorlar. Hatta su şişelerinin üzerinde Çamlıca diye yazıyor” açıklaması geldi. İki kooperatif arasındaki anlaşmazlık geçtiğimiz Pazartesi günü, fabrikadan su almak üzere olan Çamlıca Kooperatifi'ne bağlı TIR'ların yolunun kesilmesi ile gün yüzüne çıktı.
İKRAMİYE KÖYLÜLERİ TIR'LARIN GEÇİŞİNE İZİN VERMEDİ/ FOTO GALERİ
hurriyet.com.tr, "Tosun Paşa" filmindeki 'Yeşil Vadi' anlaşmazlığına düşen "Tellioğulları- Seferoğulları" kavgasının benzeri olay ile ilgili taraflarla konuştu; ayrı ayrı açıklamalarını kaydetti. İşte o görüşler:
Fabrika arazisini biz sattık
Fahrettin Parlak (İkramiye Kooperatif Başkanı): “Ata Su bizim köyün sınırında. Araziyi de bizim eski muhtar 150 bin liraya satmıştı. Fabrika kurulacağı zaman İkramiye köylülerine söz verildi. Kooperatif kurulması halinde taşıma işlerinin buraya verileceği söylendi. Ancak fabrikada ilk üretimin ardından taşıma işini başka kooperatifin yaptığını gördük. Fabrika yetkilileri tercih haklarını Çamlıca’dan yana kullanmışlar. Ama yol bizim köyden geçiyor. Üstelik Çamlıca kooperatifi Pınar Su ve Hayat Su’yu da taşıyor. 45 kadar üyemiz var. Herkes bu su işine güvenerek araba aldı. Taşıma işi bize verilmezse bu işi çözülmez”
Vergi bizim Belediye'ye ödeniyor
Hasan Kurt: (Çamlıca Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi yöneticisi): “Ata Su fabrikası bizim Çamlıca’nın mücavir alanı içinde kalıyor. Biz 12 yıldar faaliyette olan köklü bir kooperatifiz. İkramiye Kooperatif’i ismini değiştirdiler Biz Ata Su ile uzun süredir temastaydık. Fabrika kurulduğu sırada makinelerini taşıdık; hiç para almadan. Fabrika yetkilileri bizim kooperatifi de onların kooperatifini de gezdiler gördüler. Bizim yaptığımız işleri (Diğer su fabrikalarının taşıma işi) de biliyorlar. 50 kadar üyemiz var bir o kadar da misafir üyemiz var. Bu fabrikanın vergilerine bakın bizim Çamlıca Belediyesi’ne yatırılıyor.”
Taraflar arasındaki su taşıma anlaşmazlığının parasal sebebi ise, net olmamak ile birlikte, yıllık 4-5 milyon liralık bir ticarete denk. Hendek'te iki büyük su üreticisinin sularını taşıyan Çamlıca Kooperatifi’nin yılda kestiği fatura 12 milyon lira seviyesinde. Sakarya Alay Komutanı, Hendek İlçe Emniyet ve Jandarma, kaymakam ve belediye başkanlarının aracılık ettiği sorunda nasıl bir yol bulunacağı ise merak konusu.