Televizyon reklamlarına ‘kanal değiştir’ darbesi

Güncelleme Tarihi:

Televizyon reklamlarına ‘kanal değiştir’ darbesi
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 03, 2004 01:22

Almanya'da Yargıtay, reklamları filtre edip televizyonu kapatan ya da başka kanala geçişi sağlayan cihazın satışının yasaklanması talebini reddetti. 3.8 milyar Euro’luk reklam pastasının 1.2 milyar Euro’luk bölümünü alan RTL, cihazı üreten TC Unterhaltungs Elektronik’le beş yılır mücadele ediyordu.

ALMANYA’da yılda yaklaşık 3.8 milyar Euro’luk reklam pastasının olduğu televizyon sektöründe, reklamları filtre edici cihazın satışının yasaklanmasını talep eden dava başvurusu Yargıtay’dan döndü. Alman Yargıtay’ı (BGH), televizyonda reklamları filtre ederek izlenmemesini sağlayan cihazların üretim ve satışının yasaklanamayacağına karar verdi.

3.8 milyarlık reklam pastasından 1.2 milyarlık bölümünü tek başına alan özel televizyon kanalı RTL, reklam filtre cihazlarını üreten firma TC Unterhaltungs Elektronik AG’ye karşı açtığı davayı kaybetti.

RTL tarafından 1999 yılında açılan ve çeşitli aşamalardan sonra 2001 yılında Berlin Mahkemesi’nin RTL’e verdiği red kararının ardından Yargıtay hakimleri de kararı bir kez daha onaylamış oldu.

REKABET YASASI AYKIRI DEĞİL

Alman Yargıtay’ı televizyonda reklamların gösterilmesi halinde başka bir kanala otomatik olarak geçen veya televizyonu tamamen kapatan cihazın hem Rekabet Yasası’na aykırı olmadığına hem de televizyonların program özgürlüğünü kısıtlamadığına karar verdi.

Kararda reklam filtresinin, finansmanını reklamlardan sağlayan özel televizyon kanallarının kazancında bir düşüklüğe yol açabileceği, ancak bu durumun belirleyici olmadığı kaydedildi. Reklam filtresini ‘teknik yardım sağlayan yardımcı cihaz’ olarak tanımlayan Yargıtay, bunu kullanıp kullanmama kararının da sahibine ait olduğuna dikkat çekti.

TV’de ‘reklamdan kaçış’ cihazı 99 Euro’ya satılacak

ALMANYA
Yargıtayı’nda görülen davada RTL’yi savunan avukat Herbert Messer, bu cihazla özel televizyon kanallarının yaşam damarının kesileceğini öne sürdü. Reklam filtresini üreten firma TC Unterhaltungs Elektronik AG, BGH’nın kararından memnuniyetini ifade etti. Ayda 3 bin adet reklam filtresi üretmeyi planlayan şirket, ‘Tivion’ adlı cihazı 99 Euro’ya satacağını açıkladı.

TC Unterhaltungselektronik AG Yönetim Kurulu Başkanı Petra Bauersachs, firmaya karşı açılan dava dalgasının durmayacağını söyledi. Birçok özel televizyon kanalının milyonlarca Euro’luk kazanç kaybı davası açacağını ileri süren Petra Bauersachs, RTL, Vox ve Sat.1 kanallarıyla yaşanan mahkeme sürecinin firmaya 500 bin Euro’ya mal olduğunu bildirdi.

Türkiye’de 62 dakikalık diziye 52 dakika reklam

TÜRKİYE
’de önceki günden itibaren Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) tarafından televizyon kanallarındaki yayınlardaki reklam sürelerine kısıtlama getirildi. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) verilerine göre, ratingi yüksek yerli dizilerde reklam yayını süresi yer yer yapım süresine yaklaşıyordu. RTÜK yetkilileri, son rakamlar ellerinde bulunmamakla birlikte dizilerde reklam yayını süresi rekorunun ise ‘Kurtlar Vadisi’ ve ‘Bir İstanbul Masalı’ dizilerinde olduğunu belirttiler.

Üst Kurul verilerine göre bazı dizilerin yapım ve reklam süreleri şöyle belirlenmişti:

Zerda: 62 dakika dizi, 52 dakika reklam.

Melekler Adası: 67 dakika dizi, 53 dakika reklam.

Kurşun Yarası: 81 dakika dizi, 45 dakika reklam.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!