Telekom yeni uyandı atı alan VOIP'e geçti

Güncelleme Tarihi:

Telekom yeni uyandı atı alan VOIPe geçti
Oluşturulma Tarihi: Haziran 02, 2002 00:00

CEP ve sabit telefonlarla internet üzerinden görüşme yapılmasını sağlayan VOIP sistemi, bir çok ülkede yaygın olarak kullanılıyor.Şimdi, internet şirketleri, bu sistemi kullanarak Türkiye'deki telefon abonelerine sudan ucuz yurtdışı ve şehirlerarası görüşme yaptırıyor. Türk Telekom da sonunda, VOIP sistemine geçmek için çalışmalara başladı.TÜRK Telekom, Avrupa ve Amerika'da yaygın olarak kullanılan, cep ve sabit telefonlarla internet üzerinden görüşme yapılmasını sağlatan VOIP sistemine geçmekte gecikince, meydan internet şirketlerine kaldı. İnternet şirketleri şimdi, Voice Over Internet Protocol (VOIP) sistemiyle, Telekom ve GSM şirketlerinin abonelerine sudan ucuza yurtdışı ve şehirlerarası görüşme yaptırıyor.Bunun sonucunda, cep telefonuyla 2 milyon 108 bin 500 liraya, sabit telefonla da 1 milyon 250 bin liraya gerçekleştirilen bir dakikalık Amerika görüşmesi, VOIP sistemiyle 416 bin liraya düşüyor. Cep telefonuyla 1 milyon 460 bin liradan, sabit telefonla da 850 bin liradan gerçekleştirilen bir dakikalık Almanya görüşmesi de, bu sistem sayesinde 416 bin liraya iniyor. Bu fark, Japonya, Avustralya gibi uzak ülkelerle yapılan görüşmelerde daha da büyüyor.YAYGINLAŞIYORSistemin sadece yurtdışı değil, şehirlerarası görüşmelerde de önemli avantaj sağlaması, şirketlerin bayi ve servis ağlarıyla olan telefon bağlantılarını VOIP'e kaydırmalarına neden oldu. Bu sistem sayesinde bir çok kuruluş, sadece internet bağlantı ücreti ödeyerek, cep ve sabit telefonlarla şehirlerarası görüşmelerini gerçekleştiriyor.Arkadaşımız Zeliha Aslan'ın yaptığı araştırmaya göre, Türk Telekom'un ses iletişim tekelini elinde bulundurmasına rağmen, Toti Bilgisayar, mezun.com, Durukos gibi şirketler, Türkiye'de internet üzerinden VOİP sistemiyle telefon görüşmesi yaptırıyor. Bu şirketlerden bazıları, VOIP sistemini müşterilerin direkt bilgisayar ağlarına kurarak, kendi görüşmelerini kendilerinin gerçekleştirmesini sağlıyor. Kuruluş maliyeti olan 2 bin 500 doları ödeyen firmalar, tüm görüşmelerini sadece internet bağlantı ücreti ödeyerek gerçekleştirebiliyor.KONTÖRLÜ KARTBazı firmalar ise, sadece şirketlere değil, tüm telefon kullanıcılarına bu hizmeti veriyor. Telefon abonelerinin bu hizmetten yararlanabilmeleri için iki ayrı yöntem uygulanıyor. Bu yöntemlerden birini kontürlü kartlar oluşturuyor. Müşteri, ilk önce hizmeti veren şirketi arıyor. Kartta yazan şifre tuşlandıktan sonra, müşterinin telefonuna internet üzerinden hat aktarılıyor. Görüşme bu hat üzerinden gerçekleştiriliyor.Bazı firmalar ise müşterilerine şifrelerini internet üzerinden veriyor. Aynı yöntem kullanılarak gerçekleştirilen telefon görüşmelerinin bedeli, daha sonra müşterinin kredi kartından kesiliyor.Başta Amerika olmak üzere bir çok ülkede yaygın olarak kullanılan bu yöntemle ilgili olarak Türk Telekom da çalışmalara başladı. İnternette ses iletişimi maliyetinin daha düşük olduğuna dikkat çeken Türk Telekom yetkilileri, ‘‘Şu anda hizmet veren kuruluşların ses kalitesi kötü. Hazırlıklarımız bittiğinde, vereceğimiz hizmetin kalitesi ise daha yüksek olacak. İnternet üzerinden ses iletişimini başlatmak için altyapı çalışmalarımız tamamlanmak üzere. Tarifeler oluşturulduktan sonra da, bu hizmeti Türk Telekom olarak vermeye başlayacağız’’ dediler.VOIP nedir?TELEFON görüşmelerini bilgisayar ağları üzerinden gerçekleşmesini sağlayan VOIP (Voice Over Internet Protocol) sistemi, ses verilerini paketleyerek, IP ağları üzerinden transfer ediyor. Bu yolla, özellikle yurtdışı ve şehirlerarası görüşmeler çok ucuz fiyatlarla yapılabiliyor. Ayrıca, intranetler aracılığıyla Voice Over IP tekniği kullanılarak dahili faks ve telefon trafiği de oluşturulabiliyor. Böylece, farklı şehirlerde şubeleri bulunan şirketlerin, bu teknolojiyi kullanarak şubeler arasında telefon görüşmelerini ücretsiz olarak yapmaları sağlanıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!