Güncelleme Tarihi:
TELKODER'DEN yapılan açıklamaya göre, dernek, telekomünikasyon sektöründe yaÅŸanan sorunları ortadan kaldırmak üzere baÅŸarılı faaliyetler yürütmeye devam ediyor.Â
Ä°nternet hizmeti sunan ÅŸirketlerin temsilcilerinden oluÅŸan "Bayi Sorunlarını Çözme Komisyonu" müşterileri rahatsız eden tele satış organizasyonlarının tespit edilmesi ve zarar görecek iÅŸletmelerin bu konularda haberdar edilmesi için çalışıyor. Çalışmaları kapsamına; bayileri, alt bayileri, baÄŸlantılı kiÅŸileri ve bayiler adına hareket eden tüm aracıları alan komisyonun baÅŸkanlığını ve idari süreçlerini ise TELKODER üstleniyor.Â
Komisyonun 6 ayda yürüttüğü faaliyetler kapsamında yapılan süreç analizine göre, müşterileri rahatsız eden aramalar yüzde 80'e varan oranda azaldı. Türkiye’de yaşayan ve internet abonesi olan herkesin en az bir kere bu tür aramalara maruz kaldığını dikkate alan komisyonun çalışmaları sadece aramalarla sınırlı kalmıyor; işletmeci değişikliği için gönderilen aldatıcı kısa mesajların ve aldatıcı internet sitelerinin önlenmesine yönelik de faaliyetler yürütülüyor.
"KOMÄ°SYONUN MEYVELERÄ°NÄ° TOPLAMAYA BAÅžLADIK"Â
Açıklamada görüşlerine yer verilen TELKODER Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Yusuf Ata Arıak, komisyonun meyvelerini toplamaya baÅŸladıklarını ve daha önemli sonuçlar elde edeceklerini belirterek, "TELKODER'in çabaları, sektörde yer alan ÅŸirketlerin tüm sektöre zarar veren bu uygulamaları önleme yönündeki kararlılığı ve bayilerin, alt bayilerin sıkı takibi ile bu büyük baÅŸarıyı elde edebildik." ifadesini kullandı.Â
Telekomünikasyon sektöründe yer alan ÅŸirketlerin bu konuda birbirleriyle diyalog halinde çalışmalarını saÄŸladığını aktaran Arıak, "Bu baÅŸarının bizce sektöre en büyük katkısı budur. Burada iÅŸletmecilerin iyi niyet göstermeleri ve sektöre zarar verdiÄŸi tespit edilen kiÅŸi ve kuruluÅŸlarla çalışılmaya son vermeleri önemli adımlardan olmuÅŸtur. Amacımız bu oranın daha da artırılması ve vatandaşın sektöre olan güvenini sarsan konunun önlenmesidir." bilgisini verdi.Â