Oluşturulma Tarihi: Aralık 16, 2009 00:00
Alman teknoloji perakende zinciri Media Markt’ın Türkiye Operasyonları Genel Müdürü Nuri Topatan, “Fiyat avantajımıza rakipler veryansın ediyor. Kendisini ‘Anadolu Çocuğu’, uluslararası markaları ise ‘Vahşi Batılı’ olarak konumlandıran zihniyet, söylemlerle fırsat yakalamaya çalışıyor. Lafla değil, çalışarak yürür bu gemi, herkes kendi işine konsantre olsun” dedi.
TÜRKİYE’de 15’inci mağazasını İstanbul Fulya’da açmaya hazırlanan Alman Metro Grubu’na bağlı elektronik mağazalar zinciri MediaMarkt’ın Türkiye Genel Müdürü Nuri Topatan, yarattıkları fiyat avantajının bazı rakiplerinin veryansın etmesine neden olduğunu savunarak, “Biz bu tepkilere gülüyoruz. Kendisini ‘Anadolu Çocuğu’, uluslararası markaları ise ‘Vahşi Batılı’ olarak konumlandıran bu zihniyet, pazarda yaptıkları ile değil, birtakım söylemlerle fırsat yakalamaya çalışıyor. Lafla değil, çalışarak yürür bu gemi, herkes kendi işine konsantre olsun” dedi.
15’inci mağazayı açıyorNuri Topatan, Türkiye’deki 15’inci mağazalarını perşembe günü sabah saat 06.00’da
Beşiktaş’ta açacakları bilgisini vererek, 4 bin 800 metrekarelik alanda kurulan mağazada 50 bin ürün sergileyeceklerini söyledi. Ekonomik krize karşın, 2009 yılı sonuna kadar toplam 15 Media Markt’a ulaştıklarını vurgulayan Topatan, “Avrupa’nın en hızlı büyüyen Media Markt zinciri, Türkiye’dekiler oldu. Biz, bu sonucu ‘bakmadan almayan’ müşterilerimize borçluyuz. Müşteriye yarattığımız fiyat avantajı bazı ‘sözde rakip’lerin veryansın etmesine neden oluyor” diye konuştu.
Yeni açılışlara devam Topatan, Beşiktaş mağazasıyla beraber İstanbul’da 7 mağazaya ulaşacaklarını dile getirerek, bu sayının yetmediğini, 2010 yılında İstanbul başta olmak üzere büyükşehirlerde ve Antalya, Konya ve Kayseri gibi şehirlerde de mağaza açacaklarını aktardı. Nuri Topatan, Beşiktaş’daki açışılışta spotçu olup uygun fiyatlı mal almak isteyenlere karşı, kutulara Media Markt damgası bastırdıklarını da anlattı.
İzdiham olmayacak
Teknoloji perakendeciliğinde rekabetin daha da arttığına dikkat çeken Topatan, şöyle konuştu:
“Teknolojiye en çabuk ulaşılabilen nokta olmayı hedefliyoruz. Bu nedenle Türkiye genelindeki tüm önemli il ve ilçe merkezlerinde olmayı planladık. Nüfusu yaklaşık 2 milyon olan Beşiktaş da bunlardan biri. Teknoloji lüks olmaktan çıktı. Müşterinin istediğine anında ulaşabilmesi gerekiyor. Açılışlarda izdiham olmasını istemiyoruz. Beşiktaş mağazasının açılacağı perşembe günü belki yollar tıkanabilir. Valilikten izin aldık, 3.5 kilometre bariyer kuracağız ve 600 güvenlik görevlisi olacak.”
2010 sonunda ciro liderliği hedefi
NURİ Topatan, sektördeki rekabete ilişkin bir soru üzerine de, “Biz pazara girdiğimizden itibaren daha düşük fiyatlar sunduk. Herkes bizi takip etti. Aynı konseptleri yapmaya başladılar. Bu konsepti biz 30 yıl önce bulduk. Bizi rahat bıraksınlar biz de onları rahat bırakırız. Biz kimseyle savaşmaya gelmedik. Sadece 2010 yılı sonunda ciro lideri olmak istiyoruz. Mağazalarımızda sattığımız malları Türkiye’den tedarik ediyoruz. Türkiye’de pazarın potansiyel büyüklüğü 10 milyar
dolar, mevcut pazar ise 9 milyar dolara yaklaştı” dedi.