Güncelleme Tarihi:
Dünyanın lider bağlantı çözümleri ve teknolojileri sağlayan şirketi ZyXEL, 2010 yılı ilk yarısında Türkiye pazarında gerçekleştirdiği çalışmaları ve araştırma şirketlerinin pazar açıklamalarını değerlendirerek 2010 ve sonrasında teknoloji pazarının kablosuz ürünlerle büyüyeceğini öngördüğünü açıkladı. 2010 yılının ilk yarısını önceki yılın aynı dönemine göre %55 büyüme oranıyla kapatan ZyXEL Türkiye, ilk yarıyılda en büyük ilerlemeyi telekom çözümleri alanında gerçekleştirdi. Diğer taraftan %30’luk büyüme oranıyla tüketici elektroniği ürün grubu alanında büyüyen ZyXEL, ilk yarıyıl satış rakamlarına göre %30 artış sağladığı tüketici ürünleri kategorisinin altında ise en çok kablosuz ağ ürünleri satışını gerçekleştirdi. Bunun yanında ZyXEL’in Pro Wireless, ağ anahtarları, internet güvenlik ürünleri ve ağ depolama cihazlarında ise geçen yıla göre %20’nin üzerinde artış gerçekleşti.
ZyXEL ilk altı ayda %55 oranında büyüdü
2010 yılı ilk yarı sonuçları ile ilgili olarak açıklama yapan ZyXEL İletişim Teknolojileri A.Ş. Genel Müdürü Vefa Tarhan şöyle konuştu: “Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %55’lik bir büyüme sağladığımız bu ilk yarıda, bu başarıyı telekom çözümlerinin yanı sıra özellikle kanalda talep gören kablosuz ağ ürünlerine borçluyuz. Bu durum tüketicilerin kablolardan kurtularak, ağ yapılarını kablosuza çevirme eğiliminde olduğunu gösteriyor. Ayrıca Pro Wireless ürün ailemizin satış oranı da geçen yıla göre %30 artış göstermiş bulunuyor. Bu durum roaming, PoE, uzaktan yönetim gibi profesyonel kablosuz ürünlerde bulunan özelliklerin kurumlar tarafından daha fazla ihtiyaç duyulduğunu ve tercih edildiğini göstermesi bakımında büyük önem taşıyor. Diğer taraftan triple play uygulamaları için kurumlarda akıllı ağ anahtarlarına olan talebin önemli ölçüde artmakta olduğunu da gözlemliyoruz. İnternet güvenliği ve ağ veri depolama çözümleri de yükselen trend olarak kendisini göstermektedir.”
Taşınabilir bilgisayarların artışı kablosuz ürünlere talebi artırdı
Diğer taraftan Nisan ve Temmuz aylarında dünya çapındaki son PC satış raporunu açıklayan araştırma şirketi Gartner’ın verdiği rakamlar, teknoloji pazarının 2010 yılı sonuna dek büyümeye devam edeceğine dair sinyaller vermesi açısından büyük önem taşıyor. Gartner’ın Nisan ayında yayımladığı raporuna göre 2010’un ilk çeyreğinde, önceki yılın aynı dönemine göre %27,4 oranında bir artışla dünya çapında toplam 84.3 milyon adet PC satışı gerçekleşmişti. Temmuz ayında yayımlanan ikinci çeyrek raporunda ise satışların geçen yılın aynı dönemine göre %20,7 oranında artarak toplam 82.9 milyon adet PC satıldığı belirtildi.
Bunun yanında bazı işlemci firmalarının 2010 ilk ve ikinci dönem mali raporlarında gelirlerini artırdıkları ve dahası bu gelirlerin önemli bir bölümünü de mobil işlemcilerden elde etmiş oldukları da dikkat çekiyor. Bu da son yıllarda masaüstü bilgisayar satışlarını dahi geçen taşınabilir bilgisayar satışlarının artmaya devam edeceği anlamına geliyor. Pazarda taşınabilir cihaz dolaşımındaki bu artış ise tüketici elektroniği alanında diğer mobil ve kablosuz cihazlara olan talebi de ciddi oranda artırıyor.
Notebook satışlarının PC satışlarını geçmesi dolayısıyla kullanıcıların artık kablosuz modemleri tercih etmeye başladığını belirten ZyXEL İletişim Teknolojileri A.Ş. Genel Müdürü Vefa Tarhan, “Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre bu yılın ilk yarısında kablosuz modem satışlarımızda %25’lik bir artış gerçekleşti. Artık evlerde NAS (Network Attached Storage), DMA (Digitial Media Adaptor), videphone gibi dijital ev cihazlarının yaygınlaşmasıyla kablosuz ve 4 portlu modemlerin tercih edileceğini öngörüyoruz. Satışlarımıza bakarak kullanıcıların artık kablosuz ve birden fazla cihaz bağlayacağı 4 portlu modemleri tercih etmeye başladığını rahatlıkla söyleyebilirim. Ayrıca Green IT kavramının daha fazla hayatımıza girmesiyle de kablosuz bağlantının manuel veya otomatik (Schedule/zaman planı belirleyerek) olarak açılıp kapanabildiği modemler ön plana çıkmaya başladı. Bunun yanında internet ayarlarının CD içinde gelen Kolay Kurulum Programları ile yapılması ve internet hızlarının artmasıyla Data/Ses/Video trafiğine modem tarafından öncelik verilebilmesi gibi özellikler kullanıcıların modem tercihlerinde belirleyici olabilen diğer faktörler olarak ön plana çıkıyor,” dedi.