Güncelleme Tarihi:
Türkiye’de de, KOBİ’ler teknolojiyi yüzde 10 daha fazla kullanırsa ciro 15 milyar dolar, istihdam 360 bin kişi artıyor.
TÜRKİYE’de ‘yüksek teknoloji üretmek’ çok konuşuluyor ama üretimde ve hizmetlerde yeterince yüksek teknoloji kullanmanın bunu başarmak imkansız. Üstelik büyük şirketler yeterli finansman yapıları sayesinden yüksek teknolojiye daha çabuk ulaşabiliyor ama Küçük ve Orta Boy İşletmeler (KOBİ) bu konuda ciddi sıkıntı içinde. Dolayısıyla KOBİ’lerin teknoloji kullanımının artırılması ülke ekonomisi için çok önemli. Küresel bilişim ve teknoloji şirketi Microsoft’un Boston Consulting Group (BCG) için teknolojinin KOBİ’lere etkisini ortaya koymak amacıyla yaptığı araştırma önemli veriler ortaya koydu. 24 ülkeden 4 bin KOBİ’yi kapsayan araştırmasına göre ‘daha çok teknoloji kullanmak’ KOBİ’lerin cirosunu ve istihdamını adeta patlatıyor.
Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, teknolojinin, aşılması gereken zorlukları adresleyen ve onları birer fırsata dönüştüren çok önemli bir güç olduğunu belirtiyor ve şu bilgileri aktarıyor: “Araştırmamız; hem dünya genelinde hem de Türkiye özelinde çok çarpıcı sonuçlar ortaya koydu. Sadece Brezilya, Çin, Almanya, Hindistan ve ABD’deki KOBİ’lerin yüzde 10’u teknolojiye daha fazla yakınlaşsa, 6 milyon yeni istihdam ve 770 milyar dolar gelir sağlayacaklar. Türkiye’deki KOBİ’ler teknolojiyi yüzde 10 daha fazla kullansalar 15 milyar dolar ek gelir, 360 bin yeni istihdam sağlayacaklar.
DAHA HIZLI BÜYÜDÜLER
Sonuçlara göre; geçtiğimiz 3 yılda teknolojiyi kullanan KOBİ’ler gelirlerinde yüzde 15 daha hızlı büyümeye imza attılar ve 2 kat daha fazla istihdam yarattılar. Özellikle KOBİ’lere yönelik yazılım pazarındaki büyüme, pazardaki toplam büyüme hızının 12-13 kat üzerinde gerçekleşiyor. KOBİ’ler bilişim teknolojilerine daha fazla yatırım yaptıkları zaman bilgi merkezli üretim ve yönetime geçiyorlar. Böylece sağlanan performans ve verimlilik artışı, kârlılığı da beraberinde getiriyor. KOBİ’ler ağırlıklı olarak yazılım ve bulutları değerlendiriyor. Çin’de lider KOBİ’lerde bulut ve internet kullanımı yüzde 87, Brezilya’da yüzde 80, Hindistan’da yüzde 77 seviyesinde.
HANGİ TEKNOLOJİ
Her ölçekten şirket için 4 ana eğilimde teknoloji ve bilişim kullanımı önem kazanıyor. Bunlardan birincisi mobil olmak. Dünyada akıllı telefonların sayısı bilgisayarları geçti. 4 yıl önce 1 milyardan fazla akıllı telefon satışı gerçekleşti. Mobil teknolojiler sayesinde dünya herkesin ulaşabileceği ortak bir pazara dönüşüyor. Bulunduğunuz her yer, çalışmaya devam edebileceğiniz bir ofis halini aldı. İkinci önemli konu büyük veri. 2020 yılına geldiğimizde 35 Zetabyte hacminde veri oluşacak. Ortada işlenecek ve iş fırsatlarına dönüştürülecek inanılmaz bir veri var ve şirketler bunları kullanarak rekabet edecek. Üçüncü önemli konu ise sosyal ağlar ki, şirketler bu eğilime kayıtsız kalamaz. Ve son önemli alan da bulut bilişim ki büyük verinin anlam kazanması için ihtiyaç duyulan platformu sunuyor. İş zekası, iş analitiği gibi kavramlar bulut platformu üzerinde işlenen büyük veriyle buluştuğunda, fırsatların görünür hale gelmesine olanak sağlıyor. Gelişen pazarlarda lider KOBİ’ler buluta geçiş yapıyor. Bulutlara çıkamayan şirketler yok olacak. Bulut teknolojileri çok önemli iş fırsatları sunuyor.”
Bir masa, bir bilgisayar
BULUT teknolojileri ile artık kapısız, duvarsız, mekansız şirketler mümkün. Şimdi ‘bir masa, bir bilgisayar ve bir internet bağlantısı’ ile işe başlayan şirketlerin başarıları konuşuluyor. Tüm hizmetleri bulut üzerinden alan bu şirketler “Teknik birikimle, altyapı kurgulamakla, bakım ve işletim masraflarıyla” uğraşmıyor. Mesela, oteller için rezervasyon imkanı sunan buuteeq.com, bulut bazlı emlakçı redfin.com 5-6 yıl önce bir masa ve bilgisayarla işe başladı. Bugün her ikisi de yıllık 100 milyon doların üzerinde ciro yapıyor ve dünya geneline hizmet verebiliyor.
Teknoloji KOBİ’ye neler sağlıyor
Yeni iş modellerinin kapılarını açıyor. Değişimi ve uyumu hızlandırıyor.
Müşteriye olan erişimi ve etkileşimi güçlendiriyor.
Ölçeklenebilirliği ve esnekliği artırıyor. Yeni kurulan şirketlerin bile çok yüksek kapasitelerde hizmet vermesini sağlıyor.
Otomasyon sayesinde işletmelerin etkinliğini ve verimliliğini artırıyor.
Çalışanların ve verimine katkıda bulunuyor.
Daha geniş pazarlara açılmayı ve rekabeti kolaylaştırıyor.
Kadınlar teknolojide daha önde
ARAŞTIRMAYA göre kadın girişimcilerin kurduğu KOBİ’ler teknolojiyi çok daha hızlı benimsiyor ve çok daha hızlı büyüyor. Kadınların kurduğu şirketlerde, şirket web sitesi, sosyal medya sayfası, çevrimiçi alışveriş ve müşteri portalı gibi online tekliflere daha çok rastlanıyor. Örneğin Hindistan’da kadınların kurduğu şirketlerin teknoloji lideri olma şansı erkeklerin kurduğu şirketlere göre 1.5 kat daha fazla.
Çipli akü Dubai’de
GEÇEN yıl 56 milyon dolarlık ihracat yapan Yiğit Akü; Automechanica Dubai Fuarı’na katıldı. Cep telefonu ile bluetooth üzerinden bağlantı kurulabilen, şarj durumunu göstermesinin yanı sıra en yakın servis ve bayi noktalarına da erişimi kolaylaştıran çipli Prestij V3 ‘Akıllı Akü’ ziyaretçilerden tam not aldı. Yiğit Akü A.Ş. Genel Müdürü Erinç Çetin Miser; “Her yıl en az bir inovatif ürünü sektöre kazandırarak, ürünlerimizi dünya çapındaki müşterilerimize tanıtıyoruz” dedi.
Güney Afrika’da iş fırsatları
DIŞ Ekonomik İlişkiler Kurulu’nun (DEİK) stratejik ortaklığında, 19 Haziran’da Güney Afrika Cumhuriyeti’nin Johannesburg kentinde “Güney Afrika Yatırım Forumu” yapılacak. Foruma, Güney Afrika Turizm, Ticaret ve Sanayi ile Enerji Bakanları ve iş adamları katılacak. DEİK Türk-Afrika İş Konseyleri Koordinatör Başkanı ve Güney Afrika Cumhuriyeti İzmir Fahri Konsolosu Tamer Taşkın, “Afrika’nın Kalkınmasında Türkiye’nin Rolü” konulu bir sunum gerçekleştirecek.
Silverline Ankastre Turquality’ye girdi
ANKASTRE mutfak ürünleri sektörünün genç oyuncusu Silverline Ankastre, Turquality Destek Programı’na dahil oldu. Türkiye’nin ihracatta ilk 500 firması arasında yer alan ve 60 ülkeye ihracat gerçekleştiren Silverline; Turquality’nin vereceği 5 yıllık destek süresi sonunda, 100 ülkeye ihracat yapan bir dünya markası olmayı hedefliyor. Silverline CEO’su Mustafa Laçin “Danimarka pazarında yüzde 13, Fas’ta yüzde 12 pazar payına sahibiz. Irak’ta ise lideriz” dedi.
Eroğlu, EuPC İcra Kurulu’na seçildi
PAGEV, Türk plastik sektörünün Avrupa’daki sesi olmaya devam ediyor. EuPC Avrupa Plastik Üreticileri Birliği İcra Kurulu Üyeliği’ne ikinci kez Yavuz Eroğlu getirildi. EuPC Genel Kurulu’na seçilen ilk ve tek Türk olan Eroğlu, EuPC’nin Avrupa’da sürdürdüğü projeleri PAGEV aracılığı ile Türkiye’ye taşıyacak. Avrupa merkezli 51 plastik derneğinin çatı örgütü olan EuPC Avrupa Plastik Üreticileri Birliği, 50 binden fazla plastik üreticisini temsil ediyor.