Güncelleme Tarihi:
Ar Şirketler Grubu bünyesinde mobil aksesuvar ağırlıklı olarak faaliyet gösteren Ar Teknoloji’nin Genel Müdürü Hakan Saatçi, bluetooth, kılıf, kulaklık gibi teknoloji aksesuvar sektörünün büyüklüğünün Türkiye’de 700 milyon TL’yi bulduğunu söyledi. Sadece bluetooth sektörünün büyüklüğünün 100 milyon TL olduğunu dile getiren Saatçi, “Pazar birkaç yıl içinde 1 milyar TL’yi zorlar. Akıllı telefonlar çok yaygınlaştı, tablet bilgisayarlar yeni bir pazar açtı” dedi.
Korner mağaza açacak
Teknoloji aksesuvarında gelecekteki potansiyelin büyüklüğüne değinen Saatçi, “Ar Teknoloji olarak sadece bu alana odaklı faaliyet göstermeye karar verdik. Sadece teknoloji aksesuvarı satan ‘korner’ şeklinde mağazalar açacağız. 2012’de 10 mağazayla başlayacağız. Metrolarda da mağazalarımız olabilir. Tarz ürünler satan mağazalar kuracağız. Ayrıca büyük teknoloji zincir mağazalarında satışlarımız devam edecek” diye konuştu.
Hakan Saatçi, Arcon London, Bluetrek, Dexim, iTech gibi markalar sattıklarını aktararak, şunları söyledi: “Kurulalı yedi ay oldu sadece bluetooth’ta 50 bin adetlik satışa ulaştık. 2012’de hedefimiz 100 bin adeti geçmek. Diğer aksesuvarlarla beraber 300 bin adedi aşarız. Bu yıl 17 yeni model daha bluetoth kulaklığı pazara sunacağız. 29 TL’ye de, 499 TL’ye de bluetooth kulaklık var. Yeni trend HD (yüksek kalite) ses. HD ses dinlenmesini sağlayan kulaklıklara odaklanacağız.”
Kullanım oranı yüzde 10
Saatçi, Türkiye’deki bluetooth kullanımıyla ilgili de şu bilgileri verdi: “Kullanım oranı yüzde 10’larda. Bunu artırmayı hedefliyoruz. Kullanıcıların da yüzde 90 gibi önemli bir oranı da erkeklerden oluşuyor. Daha renkli ve kıyafete giden renk ve tasarımlarla kadınların ilgisini çekiyoruz. Hedefimiz kullanım oranını yüzde 20’lere çıkarmak.”
Güvenli sürüşü sağlıyor
Hakan Saatçi, bluetooth kulaklıkların cep telefonlarıyla ilgili sağlık tartışmaları sonrasında kullanımının hızlı arttığını da vurgulayarak, şöyle konuştu: “Sürekli telefonda konuşanlar için hem rahatlık hem de sağlık açısından önemli. Ayrıca otomobil kullanırken bluetooth kulaklık tercih edilmesi kazaların önlenmesini sağlıyor. Kazaların yüzde 60’ı konsantrasyon sorunundan kaynaklanıyor.”
Fenerbahçe lisanslı bluetooth kulaklık
FUTBOL takımları için de bluetooth kulaklık tasarladıklarını söyleyen Hakan Saatçi, “FB logolu bluetooth kulaklıklarımız çok ilgi gördü. Fenerium’larda bluetooth kulaklığımız satılıyor. 10 metreye kadar kullanım alanı var. Konuşma süresi 9 saat. Kulaklıkla beraber 18 gram ağırlığında. Kulaklık üzerinde mikrofonu var. Fenerbahçe’nin orijinal lisanslı ürünü. Diğer kulüpler için de lisanslı bluetooth ürettirmeyi planlıyoruz. Görüşmelerimiz sürüyor” diye konuştu.