Güncelleme Tarihi:
Avrupa’nın önde gelen birçok havayolu şirketi son yıllarda artan rekabete dayanamadı. Maliyetler yükselirken yolcu sayıları azaldı. Bunun yanında yeni nesil
NEDEN BATIYORLAR?
Havacılık alanında rekabetin arttığına dikkat çeken sektör temsilcileri, iflas nedenlerini şöyle açıkladı: “Markalar müşteri memnuniyeti konusunda yetersiz kalıyor. Sezonluk ve erken rezervasyon gibi kampanya dönemlerinde rakiplerinin gerisinde kalıyorlar. İkram hizmetlerinde müşteriyi tatmin edemiyorlar. Uçuş öncesi hizmetler de müşterilerin sorunlarını çözmede yetersiz kalıyorlar. Aidiyet duygusu yaratamıyorlar. Kendi ülke vatandaşları da tercih etmiyor. Kabin içi eğlence sistemleri yetersiz kalıyorlar.”
Bu yıl iflas eden son havayolu şirketi ise Niki oldu. Lufthansa tarafından satın alınmasına rekabet kuralları gereği Avrupa Komisyonu’nca onay verilmeyince Avusturyalı havayolu Niki tüm operasyonlarını durdurdu ve iflas başvurusunda bulundu. Lufthansa’ya onay çıkmayınca Niki, British Airways’in de bağlı bulunduğu IAG Grubu ve Thomas Cook ile görüştü ancak bu görüşmelerde anlaşmazlıkla sonuçlandı.
2003 YILINDA KURULDU
Eski Formula 1 pilotu Niki Lauda tarafından 2003 yılında kurulan Niki’nin filosunda 23 adet A321 tipi uçak bulunuyor