Tekel'den yeni sigara

Güncelleme Tarihi:

Tekelden yeni sigara
Oluşturulma Tarihi: Mart 21, 2007 11:52

Tekel'in, farklı harmana sahip ürünlerle geçmiş yıllardaki pazar gücünü yeniden yakalamayı, özellikle yabancı sigaraları tercih eden gençleri tüketici portföyüne yerleştirmeyi hedeflediği belirtildi.

Tekel Sigara Pazarlama ve Dağıtım A.Ş Genel Müdürü Adnan Top, yaptığı açıklamada, özel harman formülüne sahip “cool” sigarasının, kapaklı paketle ay sonunda piyasaya sunulacağını, Tekel'in böylelikle ilk kez yabancı isimle piyasaya ürün vermiş olacağını belirtti.

Deneme üretimleri süren bu sigaraya dönük özel olarak 8 köşeli paketler üretildiğini, sunumun bu paketlerde gerçekleşeceğini anlatan Top, Cool ile sadece pakette değişiklikler yapmadıklarını, ayrıca “farklı bir harman formülünü de tiryakilerin beğenisine sunduklarını” anlattı. Top, şunları söyledi: “Cool, Türkiye'nin çok farklı yerlerinden toplanmış tütünlerden farklı reçetelerle harmanlanarak oluşturuluyor. Bunun içinde Virjinya ve Berley tipi tütünler var. Anadolu, Ege ve Marmara bölgesinin tütünleri de harmanlandı. Eksper arkadaşlarımız Cool'a özel bir formül hazırladı. Ay sonunda piyasaya sunulacak ve fiyatı 3 YTL civarında olacak.”

Tekel'in bilinirlik noktasında Samsun ve Maltepe'nin olduğunu, özellikle yetişkin tiryakilerin, bu ürünlerin tüketimini devam ettirdiğini anlatan Top, yabancı sigaralarının dikkat çekici paket ve tatlandırıcılarla etkilediği gençlerin ise
Tekel'in sigaralarından uzak kaldığını ifade ederken şöyle devam etti: “Gelinen noktada, diğer Tekel ürünlerinde olduğu gibi doğallığı koruyarak, gençlere hitap edecek Cool'u çıkartmayı kararlaştırdık. İlk defa yabancı bir isimle sigara çıkarıyoruz. Cool soğuk kanlı, delikanlı anlamına geliyor. Cool ile yabancı marka sigara içen gençleri, delikanlıları yerli ürüne yönelteceğiz. Bu nedenle hem harmanı hem de paketi bugüne kadar Tekel'de kullanılmayan yöntemlerle hazırlandı. Cool, tadıyla, paketiyle çok ciddi bir pazar payına sahip olacak.”

Top, Cool'un yanı sıra piyasa sunulan Kariyer sigarasının da yabancı sigaralara karşı iddialı olduğunu, özel filtre yapısının ve içindeki nikotin ve zifir oranının düşük olmasının, rakipleri karşısında avantaj sağladığını bildirdi.
Top, Tekel'in 2001 sigarasının da tek başına Türkiye sigara pazarının yüzde 14'üne sahip olduğunu, her ay ortalama bin 500 ton 2001 sigarasının tüketildiğini anlattı.

“TEKEL'İN 5-6 CİDDİ MÜŞTERİSİ VAR”

Top bu arada, özelleştirme sürecindeki Tekel'in giderek büyüdüğünü ve pazarda güçlü konuma geldiğini, bu nedenle bir çok firmanın da ilgisini çektiğini vurguladı. Tekel'in 2005 yılında, ÖTV artışıyla ilgili oranları tam zamanında ayarlayamadığını, bu nedenle 2005'in 294 milyon YTL zararla kapatıldığını kaydeden Top, “Ancak 2006 yılında Tekel çok ciddi bir performans göstererek, yaklaşık 200 milyon YTL karla kapattı. Bu nedenle, özelleştirme kapsamındaki kuruluşlar içinde çok fazla itibar görüyor” dedi.

Top, Tekel ile yakından ilgilenen, 5-6 ciddi müşterinin bulunduğunu dile getirdi.  Top, uzun Samsun sigarasının piyasada büyük ilgi gördüğünü, Türkiye'nin en çok satan sigaraları arasında 3-4'üncü sıralarda bulunduğunu belirtirken, “Adana Sigara Fabrikası yakın bir zamanda üretime başlayacak. Samsun, Maltepe veya farklı bir markayla üretime başlaması hedefleniyor” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!