Tekel Birası’nı ‘manevi değeri’ için almak istedik

Güncelleme Tarihi:

Tekel Birası’nı ‘manevi değeri’ için almak istedik
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 26, 2009 00:00

Tekel Birası’nı almak isteyen Anadolu Holding Başkanı Tuncay Özilhan başkanlığındaki Efes Biracılık ekibiyle satıcı taraf Mey İçki’nin CEO’su Galip Yorgancıoğlu, dün Rekabet Kurulu önünde bu alışverişin gerekçesini anlattı. Özilhan, “Tekel Birası, Türkiye’nin ilk birasıdır. Manevi değeri için talip olduk” dedi.

ANADOLU Holding ve Anadolu Efes Biracılık-Malt Sanayi A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, Tekel Bira markasını satın almak istemelerinin nedenini açıklarken, “Tekel biraya, Türkiye’nin ilk bira markası olması ve manevi değeri olan bu markanın tamamen kaybolacak olması nedeniyle talip olduk” dedi. Rekabet Kurumu’nun, Anadolu Efes Biracılık ve Malt Sanayii A.Ş’nin Tekel Bira markasını Mey Alkollü İçkiler Sanayi ve Ticaret A.Ş’den devralmasına ilişkin sözlü görüşme toplantısı Rekabet Kurumu binasında yapıldı.

Rekabet Kurumu Başkanı Nurettin Kaldırımcı başkanlığında yapılan sözlü görüşme toplantısına, Anadolu Efes Biracılık ve Malt Sanayi A.Ş’yi temsilen, şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, Efes Bira Grubu Türkiye Bölge Başkanı Semih Maviş ile bazı yöneticiler, Mey Alkollü İçkiler A.Ş’yi temsilen ise şirketin CEO’su Galip Yorgancıoğlu, hukuk danışmanı Ercüment Erdem ve avukat Ülkü Sakalar hazır bulundu.

Sosyal sorumluluktu

İlk olarak sözü alan Tuncay Özilhan, Tekel Bira’nın Türkiye’nin ilk bira markası olduğunu ancak zaman içinde pazar payını kaybettiğini ve 2007 yılında pazardan çekilmek zorunda kaldığını söyledi. Efes olarak Temmuz 2008’de bu markaya sahip çıkmaya karar verdiklerini anlatan Özilhan, “Sahip çıkmamızın tek nedeni Türkiye’nin ilk bira markasının yaşatılmasıdır. Bu sosyal sorumluluğun bize ait olduğunu düşünüyoruz” diye konuştu.Bu konuda Rekabet Kurumu’na başvuruda bulunduklarını, bunun üzerine Kurum’un uzmanlarının devir işleminin rekabetçi endişelere neden olacağına dair görüş bildirdiklerini ifade eden Özilhan, şöyle konuştu: “Biz rekabetçi endişeler neden olabilecek bir husus olmadığı görüşündeyiz. Zira Tekel markası güçlü bir marka olsaydı bir şekilde pazarda tutunması gerekirdi. Tekel eski bir üründür ve yeni ürünler karşısında zayıf kalmıştır. Dolayısıyla bu markanın Efes’e ek bir güç vermesi görüşün paylaşmıyorum’’. Efes Bira Grubu danışmanı Metin Kanmaz, devir işleminin Efes’in pazar payını artıracağı ve rekabeti azaltacağı iddiaların gerçeği yansıtmadığını savundu.

Mey: Büyütemedik çıkmaya karar verdik

MEY Alkollü İçkiler Sanayi ve Ticaret A.Ş. CEO’su Galip Yorgancıoğlu, Tekel Bira’yı devraldıklarında fabrikanın kapalı halde olduğunu söyledi. Yozgat’ta bulunan fabrikayı çalışır hale getirdiklerini ifade eden Yorgancıoğlu, ancak fabrikadaki teknolojinin çok eski olması, üretime devam etmek için ciddi yatırım gerekmesi nedeniyle bira üretiminden çekildiklerini kaydetti. Çok ciddi yatırımlar yaparak markayı gençleştirmeye çalıştıklarını ancak başarılı olamadıklarını belirten Yorgancıoğlu, “Markaya bir katkı sağlayamadık, pazar payını büyütemedik. Hiçbir zaman yüzde 1’lik pazar payını yakalayamadık. Sektörden çıkmaya karar verdik” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!