Güncelleme Tarihi:
Türkiye’de büyük oyuncuların daha zengin ve çeşitlilik arz eden bir ziyaretçi profiline doğru yöneldiğini ve yakın bir gelecekte ABD’nin önemli bir pazar olarak öne çıkabileceğini vurgulayan Esin Güral Argat, “Biz turizmde çeşitliliğin zaman içinde daha da artacağını düşünüyoruz. Yakın gelecekte hem bizim için hem de Türkiye geneli için müstakbel pazar ABD olabilir” diye konuştu. Esin Güral Argat, 20 yıl önce çok fazla pazar çeşitliliği olmadığını ve ağırlıkla bir ülkeye bağlı bir sezon geçirildiğini, ancak yıllar içinde turizm pazarında çeşitlemenin arttığına dikkat çekerek, şunları söyledi: “Uzun bir dönem bizim tesiste ağırlık Almanya’dan gelen ziyaretçilerdeydi. Zaman içinde pazar çeşitliliği arttı. Yeni ülkeler devreye girdi. Rusya diğer büyük tesisler gibi bizim için de önemli bir pazar haline geldi. Şimdi Kırgızistan ve Kazakistan girdi. Her iki tesisimizde de ağırlık yine batılı ülkelerde ama yabancı turist çeşitliliği daha ön plana çıktı. Pazar çeşitliliği arttığı için pazarda kırılganlık da azaldı. Örneğin Almanya’da bir kriz çıktığında biz doğrudan ve hemen etkileniyorduk, şimdi pazar çeşitlendiği için bir ülkede olağandışı bir durum ya da kriz gündeme geldiğinde kendimizi daha iyi koruyabiliyoruz.”
Gürallar, şehir otelciliğine sıcak bakıyor
GÜRALLAR Grubu olarak turizmde yeni gelişme alanı olan şehir otelciliğine de ilgi duyduklarını ifade eden Esin Güral Argat, “Türkiye’de şehir otelciliği gelişiyor. İller arasındaki homojen kalkınma nedeniyle tüm şehirlerde şehir otellerine ilgi ve ihtiyaç artıyor. Şehir otelciliğinde doğru fırsatlar olduğunda, yatırımları arazi değeri ve konum olarak mantıklı bulduğumuzda düşünebiliriz. Şehir otelciliği için öncelikle biz de İstanbul’u düşünüyoruz” diye konuştu.