Tek taş bile almıyoruz

Güncelleme Tarihi:

Tek taş bile almıyoruz
Oluşturulma Tarihi: Mart 08, 2015 22:37

Mücevher İhracatçıları Birliği Başkanı Ayhan Güner, mücehver sektörünün toplumdaki gerginlikten çok etkinlendiğini belirterek, “17 Aralık sürecinden bu yana taksit imkânı yeniden geldiği halde toparlanamıyoruz. Toplum mutsuz, tek taş satışları bile durdu” dedi.

Haberin Devamı

MÜCEVHER İhracatçıları Birliği (MİB) Başkanı Ayhan Güner, Türkiye’de son dönemde yaşanan siyasi gerginliğin insanları mutsuz ettiğini ve bunu mücevher satışlarındaki durgunluktan gözleyebildiklerini söyledi. Dolardaki yükseliş, faiz tartışmaları ve seçim ortamının toplumda yarattığı gerginliğin, direkt olarak mücevher satışlarına yansıdığını belirten Güner, “Özellikle 17 Aralık sürecinde mücevher satışları bıçak gibi kesilmişti.

17 Aralık gününden sonra 30 Mart seçimlerine kadar işlerimiz adeta durmuştu. Neden çünkü toplum mutsuz olmuştu. Siyasi gerginlik artmıştı. Yerel seçimlerden sonra işler biraz rahatlamıştı, ama bu yılbaşından sonra yine durdu. Çünkü yine bir seçim ortamına girdik. Yani ortam yine gergin, işler yine kesildi. Kimse yüksek sesle dillendirmiyor ama son olarak ‘Sevgililer Günü’ bomboş geçti. Tek taş satışları bile durdu” dedi.

Haberin Devamı

4 TAKSİT DE YETMEDİ

Mücevher sektöründeki bu durgunluğa çare arayışları kapsamında geçen yıl Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) altın ve mücevher satışlarına yeniden taksit imkanı getirdiğini hatırlatan Güner, şunları söyledi: “Mücevher alışverişlerindeki 10 taksit kaldırılmıştı. Ancak satışlardaki bu bıçak gibi kesilme hali nedeniyle çeşitli görüşmeler yürüttük ve bizim çabalarımız sonucunda 4 taksit imkanı yeniden tanındı.

Ancak taksitin yeniden gelmesi çok küçük bir kıpırdanma sağladı. Etkisi gerçekten çok sınırlı oldu. Türkiye gergin satışlarımız o nedenle artmadı. Asıl neden bu. Taksit sorunu değil.”

MİLLİ MAÇ ETKİSİ

“İnsanlar mutluysa mücevher alıyor” diyen Güner, 12-15 Mart arasında gerçekleşecek Mücevher Fuarı öncesinde sektöre ilişkin önemli değerlendirmelerde bulundu. Mücevher sektörünün tüketimde müşterinin aklına en son gelen sektör olduğunu kaydeden Güner, “Öncelikli ihtiyaçlardan sona bize sıra en son geliyor.

Türkiye mutlu olduğu zaman bizim işlerimiz artıyor. Milli maç kazandığımızda bile bunu fark ediyoruz. Biz de son dönemde ihracata daha fazla odaklandık. 2014’te yüzde 38 artışla ihracatını en çok artıran sektör olduk. Bunda ihracatı artırmaya yönelik verilen devlet desteklerinin de payı büyük” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!