Güncelleme Tarihi:
Yüksek hızlı tren, Ankara-İstanbul arasındaki seyahat süresini ilk etapta 3.5 saate, sonrasında kısa vadede 3 saate düşürecek. Ankara-İstanbul arasında ortalama 7.5 milyon yolcuya hizmet verilecek. Ankara-İstanbul hattında çalışacak yüksek hızlı tren setleri 6 vagondan oluşacak ve 409+2 yolcu kapasiteli olacak.
EN UCUZ BİLET 70 TL
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, bugün açılacak olan Ankara-İstanbul yüksek hızlı tren hattının başlangıçta 6 gidiş, 6 geliş olmak üzere günde toplam 12 sefer olacağını ifade ederek, “Yolculuk 3.5 saat civarında sürecek. Pendik’ten sonrası için otobüs seferleri konuldu. Biletlerde ise 4 ayrı kategori olacak. Bunlar, ekonomi-yemeksiz, ekonomi-yemekli, business-yemeksiz ve business-yemekli olacak” dedi.
Elvan bilet fiyatları hakkında bilgi vermezken, yetkililer ekonomi biletlerinin 70, ekonomi yemekli bilet fiyatının ise 85 TL olacağını belirtiyor.
ERKEN ALANA İNDİRİM
Yolcu taşımacılığına teşvik amacıyla, yolcu tarifesi gereğince gidiş-dönüş bilet alanlara, 26 yaşına kadar olan gençlere, öğretmenlere, askeri yolculara, gruplara, 60 yaş ve üzerindeki yolculara, basın kartı sahiplerine yüzde 20’şer, 65 yaş üzerindeki yolcular ile 7-12 yaş arası çocuklara yüzde 50 indirim uygulanacak. Hızlı tren, İstiklal Madalyası sahiplerine, harp malullerine, terörle mücadelede yaralanan veya sakatlanan gaziler ile engellilere ücretsiz olacak. Yüksek hızlı trende uçak biletlerine benzer bir sistem kurulacak. Erken bilet alanlar daha avantajlı fiyatlarla bilet alabilecek.
Uçaktan ucuz otobüsten pahalı
Ulaşım Fiyat (TL) Süre
---------------------------
Uçak 120 1 saat
Otobüs 50 5 saat
Tren 70 3 saat 40 dakika
İçkiye işletme karar verecek
Restoranlarda sıcak yemek servisi de yapılabilecek, bunun için menüden yemek seçilmesi gerekecek. İçki servisi konusunda ise TCDD yetkilileri, “Her trende bir restoran bulunuyor. Bu restoranlar özel sektör tarafından işletiliyor. Talebe göre onlar karar verecekler. Mesela Ankara-Konya arasında içki servisi yokken, Ankara-Eskişehir arasında talebe bağlı olarak içki servisi yapılıyor” bilgisini verdi.
Otübüs firmaları bu alana girsin
LÜTFİ Elvan, demiryolunun bu hatta yüzde 8-10 payı olduğunu hatırlatarak, “Hedefimiz yüzde 75-80 olması. Otobüs firmaları için de demiryolları serbestleşme süreci var. Onlar da bu alana girebilirler. Amaçlarımızdan biri de özel otomobille şehirler arası gidip gelenleri bu alana kaydırmak” dedi.
Tüm güvenlik testleri yapıldı
Hattın büyük bölümünde çalışır durumda sinyal sistemi olmadığı dolayısıyla da bazı sendikaların kaza uyarısı yaptığı iddialarının sorulması üzerine Elvan, “Hat ile ilgili tüm raporlar tamamlandı herhangi bir güvenlik sıkıntısı yok. Uluslararası demiryolu güvenlik şirketi tarafından da hattın kabulü yapıldı. Burada makinistlerin hız yapma insiyatifi olmayacak. Hangi bölümde hangi hızla gidecekleri belli. Dolayısıyla trenimiz son derece güvenli” yanıtını verdi.
Makinistlere özel eğitim
YÜKSEK Hızlı tren makinistleri, tren personeli, altyapı bakım personeli, emniyet yönetim sistemi personeli ve YHT işletmeciliğinde görev alacak personel Almanya, İtalya ve İspanya’da özel eğitime tabi tutuldu. Tüm görevliler eğitimmden geçirilerek hızlı tren işletmeciğiliği için sertifikalandırıldı.
HIZI AŞANA ÖNLEM
Özel bir sinyalizasyon sisteminin kurulu olduğu sistem güvenlik önlemleriyle dikkat çekiyor. Makinistin hız limitini kontrol eden tren seti, ekranda müsaade edilen hızın üzerine çıktığında makiniste önce uyarı veriyor. Makinist uyarıyı dikkate almadığında ikaz veriyor. Makinist hızı limitlere düşürürse sürüş devam ediyor. Makinistin hızı artırmaya devam etmesi halinde (+5 km/sn) sistem otomatik olarak treni frene geçiriyor. Trende ayrıca makinistin belirli aralıklarla aktif etmesi geren bir sistem bulunuyor. Bu sistemin makinistin bayılması ya da ölümü halinde treni durdumak için kullanılıyor.
Emniyet özellikleri
Yüksek hızlı tren hattı boyunca insan ve hayvan geçişinin engellenmesi için hat koruma altına alındı. Ayrıca her 50 kilometrede bir bulunan mobil ekipler karayolu araçları ile hattın güvenliğini sürekli kontrol altında tutacak. Hat boyunca yer alan alt-üst geçitler, tüneller ve viyadükler ise özel kamera sistemiyle takip edilecek. İki tren setinin tünelde karışılaşması durumunda oluşacak basıncın yolcuları rahatsız etmemesi için basınç dengeleme sistemi kuruldu.