Güncelleme Tarihi:
HIZI, kotası ve telefonu derken doğru internet paketini seçmek kâbus gibi. Bunun sebebi de onlarca paket seçeneğinin kafa karıştırması. Bu sorunu çözmek için yola çıkan alternatif operatörlerden TurkNet, paket sayısını teke indirdi, taahhüdü kaldırdı ve Adil Kullanım Noktası’nı (ADN) 150 GB’a çıkardı. Şirketin izlediği yeni stratejiyi konuşmak üzere bir araya geldiğimiz TurkNet Genel Müdürü ve Murahhas Azası Cem Çelebiler, büyük operatörlerin birçok farklı kitleye hitap ettiğini ve kârlılık derdinde oldukları için tüketicilere sunulan kampanya sayısının havada uçuştuğunun altını çizdi. Çelebiler, “20 kampanya var ve bunlar farklı fiyatlarda. Sürekli en yüksek ücreti almak için farklı kitlelere farklı paketler sunuyorlar. Dolayısıyla tüketicilerin kafası karışıyor. Bu kendi stratejileri için doğru olabilir. Ancak tüketici açısından doğru değil. Biz buradan yola çıkarak, daha yalın, daha anlaşır ve her şey dahil mantığında bir seçenek sunuyoruz. Kullanıcılar huzur istiyor. Sürpriz içermeyen, net bir strateji izliyoruz” dedi.
ADİL KOTA 150 GB
2013 yılı sonuna kadar TurkNet’in de birçok paketi olduğunu söyleyen Çelebiler, “En az 15 paketimizi vardı. Bunu öncelikli olarak üçe düşürdük. Bu paketlerin adını ‘Sade’, ‘Orta’ ve ‘Şekerli’ isimlerini verdik. Bu paketlerle müşterilerimizden çok olumlu dönüş aldık. 2014’te çok hızlı büyüdük. Yılı 2.5 katlık büyüme ile 140 bin abone ile kapattık. Bu mantığı basitleştirmek için bu üç paketi teke indirdik. En dolu paket olan ‘Şekerli’yi herkese açtık. Teke indirirken en basit değil, en dolusunu verdik” diye konuştu. Çelebiler şunları ekledi:
“İnternet kullanımının çok artmasıyla Adil Kullanım Noktası (AKN) sıkıntı oluşmaya başladı. Türkiye’de hâlâ 50 GB’lık AKN’li paketler satılıyor. Biz de o yüzden paketimizde AKN kotasını 150 GB’a çıkardık. 59 TL’lik ortalama fiyattan satıyoruz. Bu yıl abone sayımız 160 bini geçti.”
MALİYETLERİ DÜŞÜRDÜ
Yeni bir altyapı stratejisiyle 20 ilde Türk Telekom santrallerinde kendi cihazlarını kurduklarını belirten Çelebiler, sadece bakır kabloyu kiraladıklarını söyledi. Böylelikle maliyetlerini düşürmeyi başardıklarını kaydeden Çelebiler, “Türk Telekom her megabit başına bu kadar ödeyeceksin diyor. Dolayısıyla çok kullanım çok para demek. Operatörler bu parayı doğal olarak tüketiciye yansıyor. Biz ise fiber çekip neredeyse hacimden bağımsız olarak hareket ediyoruz. Fiber çekmek ücretsiz değil, ancak o maliyete bir kez katlanıldığında sonuçlarını alıyoruz” dedi.
TAAHHÜTSÜZ BİR DÖNEM
MÜŞTERİLERİNDEN taahhüt istemediklerini belirten Çelebiler, şunları söyledi: “TurkNet iyi mi, değil mi tüketici görsün istiyoruz. Beğenmezlerse çıksınlar. Hiçbir ücret talep etmiyoruz. Buna ek olarak taaddüt tüketici ile marka arasındaki ilişkiyi de değiştiriyor. Taahhüdü kabul eden müşteri markaya muhtaç oluyor. Bu da farklı bir denge getiriyor.”
MAĞAZADAN İNTERNET SATMIYOR
ESKİDEN uçak bileti için acenteye gidildiğini, ancak internet çağıyla bunun son bulduğunu hatırlatan Çelebiler, “İnternet paketinin de mağazada satılması ana kanalı internet olan ürün için çok zıt. Biz, sadece internet ve çağrı merkezleri üzerinden satış gerçekleştiriyoruz. Islak imza gerektiren sözleşmeyi kuryeler aracılığıyla iletiyoruz” dedi.