‘Tek marka’'in otomobili de çıktı

Güncelleme Tarihi:

‘Tek marka’in otomobili de çıktı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 18, 2000 00:00

Haberin Devamı

JAPONYA'da tek marka, çok ürün dönemi başladı. Gençler artık WiLL marka deodorant kullanıp, WiLL marka PC'ler ile çalışıyor, evde yemeklerini WiLL marka mikrodalga fırında pişiriyorlar. Şimdi artık işe de Toyota'nın geliştirdiği ‘WiLL Vi’ ile işe gidecekler.

JAPONYA'da aralarında Toyoto'nun da bulunduğu 5 şirketin biradan PC'ye, deodoranttan buzdolabına kadar kadar geniş bir yelpazede yer alan ürünleri İnternet'te pazarlamak için kurduğu WiLL şirketinin ilk otomobili ‘WiLL Vi’ piyasaya çıktı. Böylece WiLL biraları, PC'leri ve deodorantlarına, WiLL otomobilleri de eklenmiş oldu.

Toyota, Asahi Biraları, Kao, Kinki Nippon Seyahat Şirketi, Matshushita Elektrik şirketi geçtiğimiz aylarda tek marka adı altında çeşitli ürün geliştirip satmak üzere WiLL isimli sanal bir pazarlama şirketi kurdu. Şirket, geçtiğimiz günlerde de son ürünüyle tüketicilerin önüne çıktı.

Toyota Motor tarafından üretilen ‘WiLL Vi’, Citroen 2CV ile Volkswagen Beetle melezi 5 kişilik bir araç. 1.3'lük motora sahip olan ‘WiLL Vi’, 12 bin 400 dolardan (6.7 milyar lira) Japonya'da satışa çıkarıldı. Şirketlerin ortak açıklamasında, ‘WiLL, 21’inci yüzyıl anlayışında geleneksel sanayi sınırlarını aşmak üzere geliştirilmiş bir pazarlama projesidir' dendi ve hedef kitlenin ‘bireyselliklerine ve kişisel tercihlerine’ önem veren yeni nesil tüketiciler olduğu bildirildi.

Şirketin fikir babalarından olan Toyota yöneticilerin Hideaki Homma, ‘WiLL’in başarısı bizim beklentilerimizi aştı. Marka sadece gençler arasında değil, yaşlılar arasında da gittikçe yayılıyor. Genç Japonlar artık ebevenyleri gibi tüketmiyor. Kitlesel pazarlamaya karşılar ve istediklerine hemen sahip olmak istiyorlar' dedi.

WiLL markasını taşıyan ürünler

AĞUSTOS ayında kurulan WiLL şirketinin halen pazarda şu ürünleri ve hizmetleri bulunuyor:

Asahi Biraları'nın geliştirdiği ‘eğlence, rahatlama ve ferahlık vaadeden WiLL birası.

Daha çok kadınlara ve ailelere yönelik turlar düzenleyen Kinki Nippon’un hazırladığı WiLL Tur.

Matshushita Şirketi'nin ürettiği PC ve İnternet ürünleriyle, WiLL buzdolapları ve WiLL mikrodalga fırınları.

Kia hijyenik ürünler şirketinin WiLL deodorantları da gençlerin ilgisini çekiyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!