Güncelleme Tarihi:
Kruvasan kategorisinin şu anda çok küçük olduğunu belirten Hidayet Kadiroğlu, söz konusu yatırımla hedeflerini şöyle anlattı:
“Kruvasan yatırımı ile özellikle Türkiye’deki öncelikli amacımız pastayı büyütmek. Çünkü bu kategorinin Türkiye’deki pazar büyüklüğü 13 milyon dolar seviyesinde. Büyüme hızı ise yüzde 1 bile değil. Oysa bu kategorinin de içinde yer aldığı şekerli mamuller sektörünün büyüme oranı yüzde 15’i buluyor. Elvan Grubu’nun büyümesi ise 10 puan daha fazla, yüzde 25. Dolayısıyla biz kruvasan kategorisindeki büyümeyi de en azından sektör gerçeklerine yaklaştırmayı, pastayı büyütmeyi planlıyoruz. Öte yandan ihracatçı bir grup olarak bunu yurt dışına ihraç edeceğiz, özellikle komşu ve çevre ülkelerde de alanı genişleteceğiz. Böylelikle tüm Türkiye kazanacak.”
Yıllık kapasite 220 milyon adet
Eskişehir fabrikasının Genel Müdürü Nevzat Çelik de tesislerin standart makine ile değil projelendirilmiş özel tasarımlarla kurulduğunu söyledi. Nevzat Çelik, tesisin yıllık 220 milyon adet kapasiteli olduğunu belirterek, "Toplam 4 bin m2 alanda üretim yapılıyor. Kruvasan hattının uzunluğu 300 metre genişliği 360 cm. Dünyadaki mevcut kruvasan tesislerinin en büyüğü 200 metre uzunluğunda 240 cm genişliğinde" dedi.
TÜKETİM AYDA İKİ
Elvan Grubu Pazarlama Müdürü Tarık Muhaffel de seri üretime geçeli henüz 3 ay olduğunu belirterek, "Hattan çıkan ürünler iç piyasa yanında yurtdışına da gönderildi. İlk 3 ayda Türkiye’den Avrupa’ya ihraç edilen kruvasanın yüzde 80’ini gerçekleştirir olduk. Bu bizim için tetikleyici bir motivasyon kaynağı oldu" dedi.
Türkiye kruvasan pazarıyla ilgili bir araştırma yaptıklarını dile getiren Muhaffel, "Türkiye’de kişi başına ortalama tüketim ayda 2 adet seviyesinde. Bu oran Avrupa’da günde 1 adet düzeyinde. Dolayısıyla Türkiye’de gidilecek çok yol var. Biz Türkiye’de bu kategorinin kısa sürede 15 kat büyüyeceğini bekliyoruz ve buna göre hazırlıklarımızı yapıyoruz” diye konuştu.