Tek başına iktidarla gelen ÅŸansı kaçırmayın

Güncelleme Tarihi:

Tek başına iktidarla gelen şansı kaçırmayın
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 12, 2003 00:00

DoÄŸan Yayın Holding BaÅŸkanı Mehmet Ali YalçındaÄŸ, ‘‘Bugüne kadar ekonomik istikrarın saÄŸlanamamasında en önemli neden olarak çok sesli koalisyon gösteriliyordu. Åžimdi siyasette tek parti iktidarıyla istikrar yakalandı. Bu fırsat iyi deÄŸerlendirilmeli’’ dedi.DOÄžAN Yayın Holding (DYH) BaÅŸkanı Mehmet Ali YalçındaÄŸ, 15 yıldan beri Türkiye'nin ilk kez tek parti iktidarına döndüğünü belirterek, ‘‘Türkiye çok önemli bir ÅŸansı, siyasette istikrarı yakaladı. Bu fırsat iyi deÄŸerlendirilmeli. 2003, birçok ÅŸeyin baÅŸlangıcı olacak yeni bir dönemdir’’ dedi.Türkiye'nin önünde kısa vadede çözmesi gereken dört önemli konu olduÄŸunu hatırlatan YalçındaÄŸ, ‘‘Hükümetin, Avrupa BirliÄŸi ile iliÅŸkiler, Kıbrıs sorunu, Irak sorununa yaklaşım ve IMF iliÅŸkilerindeki tavrı, önümüzdeki altı aylık süre içinde piyasalara yansıyacak’’ yorumunu yaptı. 2002 yılında ekonomik ve siyasi alanda yaÅŸanan geliÅŸmelerin Türkiye'nin geleceÄŸiyle ilgili saÄŸlam temel yapı taÅŸlarını oluÅŸturduÄŸunu vurgulayan YalçındaÄŸ, şöyle devam etti:‘‘Bugüne kadar, Türkiye'de ekonomik istikrarın saÄŸlanamamasındaki en önemli neden olarak çok sesli koalisyon hükümeti gösteriliyordu. Bugün, iktidarda ve muhalefette birer parti olması bu büyük sorunu ortadan kaldırdı. Bu fırsat iyi deÄŸerlendirilmeli.’’GeçmiÅŸ hükümetle baÅŸlayan enflasyonla mücadele çalışmalarına da yeni hükümetin devam edeceÄŸine inandığını belirten YalçındaÄŸ, ÅŸunları söyledi:‘‘2002'de düşük enflasyonla büyümeyi baÅŸardık. Bu yıl ulaşılan yüzde 29.7 gibi düşük enflasyonun, gelecek yıl yüzde 20 olarak hedeflenmesi, ekonominin daha da iyiye gideceÄŸine dair piyasalara verilen çok olumlu bir mesaj.’’2003'TE BÃœYÃœMEYE DEVAM Türkiye'nin 2003 yılında da büyümeye devam edeceÄŸine inandığını söyleyen YalçındaÄŸ'ın yeni yıldan beklentileri temkinli, ancak pozitif. ‘‘Birçok olumsuzluÄŸa raÄŸmen, DYH olarak 2003'ün ekonomik, siyasi ve toplumsal olarak olumlu geçeceÄŸine inanıyoruz’’ diyen YalçındaÄŸ, ÅŸunları söyledi:‘‘Yılın ilk üç ayı her ne kadar Irak krizi nedeniyle belirsiz gibi görünse de bu yılın özellikle üretim ve tüketim olarak çok verimli geçeceÄŸine inanıyoruz. Ä°stikrarlı bir hükümetin yanısıra düşük enflasyon ve faizlerdeki gerilemeyle birlikte tüketici kredilerine talep artacaktır. Bu da hızla, tüketime ve piyasalara yansıyacaktır.’’2002 yılının tüm sektörler için bir toparlanma dönemi olduÄŸunu söyleyen Mehmet Ali YalçındaÄŸ, Türkiye'de tüketicilerin ve kurumların davranış ÅŸekillerinin deÄŸiÅŸtiÄŸine dikkat çekti. YalçındaÄŸ, ‘‘Herkes temkinliydi. GeliÅŸmelere tedbirli yaklaÅŸtı. Piyasalardaki olumlu sinyallere göre hareket edildi. Akdenizli ruhunun aksine iÅŸimizde, daha az panikle hareket etmeyi, temkinli ve tedbirli olmayı öğreniyoruz’’ dedi.Reklam pazarı yüzde 30 büyüdüTÃœRKÄ°YE'de ekonomik canlanmanın 2002 Mart ayından sonra baÅŸladığını hatırlatan Mehmet Ali YalçındaÄŸ, reklam sektörünün de bir ayna gibi ekonomideki bu geliÅŸimi yansıttığını vurguladı. YalçındaÄŸ, şöyle konuÅŸtu:‘‘Tüketim endekslerinden, enflasyon rakamlarına, kapasite kullanımlarından büyüme oranlarına kadar bu hareketlilik tüm rakamlarda yaÅŸandı. 2002 ikinci çeyreÄŸinde reklam yatırımlarında yüzde 100'e yaklaÅŸan büyüme gözlendi. Daha sonra seçim beklentisiyle bu hızlı çıkış duraÄŸanlığa dönüştü. 2002 yılbaşında, reklam pazarının yüzde 30 büyüyeceÄŸi tahmininde bulunmuÅŸtuk. Yıl sonu itibariyle de reklam pazarındaki büyüme yaklaşık yüzde 30 olarak gerçekleÅŸti. Seçim olmasaydı reklam pazarı yüzde 40 büyürdü.’’YalçındaÄŸ, DYH'nin reklam gelirlerinin, 2003'te savaşın etkilerinin uzun sürmesi durumunda dolar bazında yüzde 20, kısa sürmesi durumunda ise yüzde 30 büyüyeceÄŸine inandıklarını söyledi.Yatırımcılar tarafından sürekli denetleniyoruzTÃœRKÄ°YE'nin en genç holdingi olan DoÄŸan Yayın Holding'in, DoÄŸan Grubu'nun bir iÅŸtiraki olarak medya sektörünü temsil ettiÄŸini hatırlatan Mehmet Ali YalçındaÄŸ, ‘‘Şemsiyemiz altında yaptığımız iÅŸler, birbirine benzerlik gösteren, birbirini tamamlayan ve birbirine servis veren, en önemlisi birbiriyle rakip olan kurumlar. DiÄŸer Holdinglere göre en büyük avantajımızın bu olduÄŸunu düşünüyorum’’ diye konuÅŸtu. YalçındaÄŸ, bu avantajı özellikle kriz döneminde ve sonrasında fazlasıyla yaÅŸadıklarını, grup içinde sinerji yaratarak, süratli karar alarak, hızla uygulamaya geçirdiklerini söyledi.Türkiye'de halka açık olan tek medya grubu olduklarını belirten YalçındaÄŸ, şöyle devam etti:‘‘Performansımızı takip etmemiz Türkiye'deki diÄŸer medya gruplarından daha kolay oluyor. Yatırımcılar tarafından sürekli denetleniyoruz. En küçük performans düşüklüğü veya çıkışında anında uyarı alıyoruz. Özellikle yerli ve yabancı yatırım bankaları bu konuda çok iyi birer denetçimiz. Morgan Stanley, Goldman Sachs gibi dünyanın önde gelen yatırım bankaları raporlarında maliyet yapılandırmamız ile ilgili olumlu görüş belirtiyor. En son hazırlanan raporlarda DYH, 'Uyguladığı politikalarla, Türkiye'de giderlerini en iyi yönetebilen holding' olarak tanımlandı.’’Kriz, bizi daha dinamik yaptıTÃœRKÄ°YE'nin yaÅŸadığı krizin etkilerinin birkaç yılda kaybolmasının mümkün olmadığını vurgulayan Mehmet Ali YalçındaÄŸ, ‘‘Bu kriz, olumlu ve olumsuz izleri birlikte bıraktı. Kurumlar da bu etkileri halen yaşıyor’’ dedi. ‘‘Kriz, gelirlerimizden önemli bir kayba neden oldu’’ diyen YalçındaÄŸ, ÅŸunları söyledi:‘‘Ama aynı zamanda kalıcı ve yapısal deÄŸiÅŸiklikleri hayata geçirmemizi saÄŸladı. Holding olarak krizin olumlu etkilerini yaşıyoruz. Kriz nedeniyle hızla hayata geçirdiÄŸimiz verimlilik esaslı yapısal deÄŸiÅŸiklikler, bugün grubumuzu çok daha dinamik bir yapıya getirdi. Stratejik olmayan konularda yaptığımız birleÅŸmelerle yaratılan sinerji sayesinde gelir ve gider kalemlerimizi daha iyi yönetir hale geldik. Böyle bir kriz yaÅŸanmamış olsaydı bu projeleri bu kadar kısa sürede hayata geçiremezdik.’’YalçındaÄŸ, şöyle devam etti:‘‘Son yıllarda dünyada baÅŸarılı yönetimlerde yükselen bir deÄŸer olarak önümüze ÅŸu yaklaşım çıkıyor: 'Gelirlerinizi öngöremiyorsanız, giderlerinizi sıkı kontrol edin.' Özellikle Türkiye gibi ekonomik belirsizliÄŸin çok olduÄŸu ülkelerde giderleri kontrol altına almak ve hızlı hareket etmek, olası hasarları asgaride tutmada önemli rol oynuyor. Olumlu geliÅŸmelerle birlikte, her türlü yatırım kararını hızla uygulamaya sokabilecek durumdayız.’’Fırsatlar deÄŸerlendirilecekDoÄŸan Yayın Holding'in önemli ve büyük yatırımlarının tamamladığını belirten Mehmet Ali YalçındaÄŸ, ‘‘Bu yüzden bundan sonra mevcut iÅŸlerimizde çok büyük yatırımlarımız olmayacak’’ dedi. YalçındaÄŸ, sistem iyileÅŸtirmeleri, revizyonları, birleÅŸme çalışmaları gibi yatırımlar içinse gelecek üç yıl boyunca, yılda 10 milyon dolarlık bütçe ayırmayı planladıklarını belirtti. YalçındaÄŸ, ‘‘Yurt içi ve yurt dışında konumuzla ilgili yeni fırsatları da deÄŸerlendireceÄŸiz’ dedi.YARIN: ENKA GRUBUÂ
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!