OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 12, 2003 00:00
Doğan Yayın Holding Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, ‘‘Bugüne kadar ekonomik istikrarın sağlanamamasında en önemli neden olarak çok sesli koalisyon gösteriliyordu. Şimdi siyasette tek parti iktidarıyla istikrar yakalandı. Bu fırsat iyi değerlendirilmeli’’ dedi.DOĞAN Yayın Holding (DYH) Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, 15 yıldan beri Türkiye'nin ilk kez tek parti iktidarına döndüğünü belirterek, ‘‘Türkiye çok önemli bir şansı, siyasette istikrarı yakaladı. Bu fırsat iyi değerlendirilmeli. 2003, birçok şeyin başlangıcı olacak yeni bir dönemdir’’ dedi.Türkiye'nin önünde kısa vadede çözmesi gereken dört önemli konu olduğunu hatırlatan Yalçındağ, ‘‘Hükümetin, Avrupa Birliği ile ilişkiler, Kıbrıs sorunu, Irak sorununa yaklaşım ve IMF ilişkilerindeki tavrı, önümüzdeki altı aylık süre içinde piyasalara yansıyacak’’ yorumunu yaptı. 2002 yılında ekonomik ve siyasi alanda yaşanan gelişmelerin Türkiye'nin geleceğiyle ilgili sağlam temel yapı taşlarını oluşturduğunu vurgulayan Yalçındağ, şöyle devam etti:‘‘Bugüne kadar, Türkiye'de ekonomik istikrarın sağlanamamasındaki en önemli neden olarak çok sesli koalisyon hükümeti gösteriliyordu. Bugün, iktidarda ve muhalefette birer parti olması bu büyük sorunu ortadan kaldırdı. Bu fırsat iyi değerlendirilmeli.’’Geçmiş hükümetle başlayan enflasyonla mücadele çalışmalarına da yeni hükümetin devam edeceğine inandığını belirten Yalçındağ, şunları söyledi:‘‘2002'de düşük enflasyonla büyümeyi başardık. Bu yıl ulaşılan yüzde 29.7 gibi düşük enflasyonun, gelecek yıl yüzde 20 olarak hedeflenmesi, ekonominin daha da iyiye gideceğine dair piyasalara verilen çok olumlu bir mesaj.’’2003'TE BÜYÜMEYE DEVAM Türkiye'nin 2003 yılında da büyümeye devam edeceğine inandığını söyleyen Yalçındağ'ın yeni yıldan beklentileri temkinli, ancak pozitif. ‘‘Birçok olumsuzluğa rağmen, DYH olarak 2003'ün ekonomik, siyasi ve toplumsal olarak olumlu geçeceğine inanıyoruz’’ diyen Yalçındağ, şunları söyledi:‘‘Yılın ilk üç ayı her ne kadar Irak krizi nedeniyle belirsiz gibi görünse de bu yılın özellikle üretim ve tüketim olarak çok verimli geçeceğine inanıyoruz. İstikrarlı bir hükümetin yanısıra düşük enflasyon ve faizlerdeki gerilemeyle birlikte tüketici kredilerine talep artacaktır. Bu da hızla, tüketime ve piyasalara yansıyacaktır.’’2002 yılının tüm sektörler için bir toparlanma dönemi olduğunu söyleyen Mehmet Ali Yalçındağ, Türkiye'de tüketicilerin ve kurumların davranış şekillerinin değiştiğine dikkat çekti. Yalçındağ, ‘‘Herkes temkinliydi. Gelişmelere tedbirli yaklaştı. Piyasalardaki olumlu sinyallere göre hareket edildi. Akdenizli ruhunun aksine işimizde, daha az panikle hareket etmeyi, temkinli ve tedbirli olmayı öğreniyoruz’’ dedi.Reklam pazarı yüzde 30 büyüdüTÜRKİYE'de ekonomik canlanmanın 2002 Mart ayından sonra başladığını hatırlatan Mehmet Ali Yalçındağ, reklam sektörünün de bir ayna gibi ekonomideki bu gelişimi yansıttığını vurguladı. Yalçındağ, şöyle konuştu:‘‘Tüketim endekslerinden, enflasyon rakamlarına, kapasite kullanımlarından büyüme oranlarına kadar bu hareketlilik tüm rakamlarda yaşandı. 2002 ikinci çeyreğinde reklam yatırımlarında yüzde 100'e yaklaşan büyüme gözlendi. Daha sonra
seçim beklentisiyle bu hızlı çıkış durağanlığa dönüştü. 2002 yılbaşında, reklam pazarının yüzde 30 büyüyeceği tahmininde bulunmuştuk. Yıl sonu itibariyle de reklam pazarındaki büyüme yaklaşık yüzde 30 olarak gerçekleşti. Seçim olmasaydı reklam pazarı yüzde 40 büyürdü.’’Yalçındağ, DYH'nin reklam gelirlerinin, 2003'te savaşın etkilerinin uzun sürmesi durumunda
dolar bazında yüzde 20, kısa sürmesi durumunda ise yüzde 30 büyüyeceÄŸine inandıklarını söyledi.Yatırımcılar tarafından sürekli denetleniyoruzTÃœRKÄ°YE'nin en genç holdingi olan DoÄŸan Yayın Holding'in, DoÄŸan Grubu'nun bir iÅŸtiraki olarak medya sektörünü temsil ettiÄŸini hatırlatan Mehmet Ali YalçındaÄŸ, ‘‘Şemsiyemiz altında yaptığımız iÅŸler, birbirine benzerlik gösteren, birbirini tamamlayan ve birbirine servis veren, en önemlisi birbiriyle rakip olan kurumlar. DiÄŸer Holdinglere göre en büyük avantajımızın bu olduÄŸunu düşünüyorum’’ diye konuÅŸtu. YalçındaÄŸ, bu avantajı özellikle kriz döneminde ve sonrasında fazlasıyla yaÅŸadıklarını, grup içinde sinerji yaratarak, süratli karar alarak, hızla uygulamaya geçirdiklerini söyledi.Türkiye'de halka açık olan tek medya grubu olduklarını belirten YalçındaÄŸ, şöyle devam etti:‘‘Performansımızı takip etmemiz Türkiye'deki diÄŸer medya gruplarından daha kolay oluyor. Yatırımcılar tarafından sürekli denetleniyoruz. En küçük performans düşüklüğü veya çıkışında anında uyarı alıyoruz. Özellikle yerli ve yabancı yatırım bankaları bu konuda çok iyi birer denetçimiz. Morgan Stanley, Goldman Sachs gibi dünyanın önde gelen yatırım bankaları raporlarında maliyet yapılandırmamız ile ilgili olumlu görüş belirtiyor. En son hazırlanan raporlarda DYH, 'Uyguladığı politikalarla, Türkiye'de giderlerini en iyi yönetebilen holding' olarak tanımlandı.’’Kriz, bizi daha dinamik yaptıTÃœRKÄ°YE'nin yaÅŸadığı krizin etkilerinin birkaç yılda kaybolmasının mümkün olmadığını vurgulayan Mehmet Ali YalçındaÄŸ, ‘‘Bu kriz, olumlu ve olumsuz izleri birlikte bıraktı. Kurumlar da bu etkileri halen yaşıyor’’ dedi. ‘‘Kriz, gelirlerimizden önemli bir kayba neden oldu’’ diyen YalçındaÄŸ, ÅŸunları söyledi:‘‘Ama aynı zamanda kalıcı ve yapısal deÄŸiÅŸiklikleri hayata geçirmemizi saÄŸladı. Holding olarak krizin olumlu etkilerini yaşıyoruz. Kriz nedeniyle hızla hayata geçirdiÄŸimiz verimlilik esaslı yapısal deÄŸiÅŸiklikler, bugün grubumuzu çok daha dinamik bir yapıya getirdi. Stratejik olmayan konularda yaptığımız birleÅŸmelerle yaratılan sinerji sayesinde gelir ve gider kalemlerimizi daha iyi yönetir hale geldik. Böyle bir kriz yaÅŸanmamış olsaydı bu projeleri bu kadar kısa sürede hayata geçiremezdik.’’YalçındaÄŸ, şöyle devam etti:‘‘Son yıllarda dünyada baÅŸarılı yönetimlerde yükselen bir deÄŸer olarak önümüze ÅŸu yaklaşım çıkıyor: 'Gelirlerinizi öngöremiyorsanız, giderlerinizi sıkı kontrol edin.' Özellikle Türkiye gibi ekonomik belirsizliÄŸin çok olduÄŸu ülkelerde giderleri kontrol altına almak ve hızlı hareket etmek, olası hasarları asgaride tutmada önemli rol oynuyor. Olumlu geliÅŸmelerle birlikte, her türlü yatırım kararını hızla uygulamaya sokabilecek durumdayız.’’Fırsatlar deÄŸerlendirilecekDoÄŸan Yayın Holding'in önemli ve büyük yatırımlarının tamamladığını belirten Mehmet Ali YalçındaÄŸ, ‘‘Bu yüzden bundan sonra mevcut iÅŸlerimizde çok büyük yatırımlarımız olmayacak’’ dedi. YalçındaÄŸ, sistem iyileÅŸtirmeleri, revizyonları, birleÅŸme çalışmaları gibi yatırımlar içinse gelecek üç yıl boyunca, yılda 10 milyon dolarlık bütçe ayırmayı planladıklarını belirtti. YalçındaÄŸ, ‘‘Yurt içi ve yurt dışında konumuzla ilgili yeni fırsatları da deÄŸerlendireceÄŸiz’ dedi.YARIN: ENKA GRUBUÂ
button