Güncelleme Tarihi:
AKBİL UYGULAMASINDA ÇALIŞTI
Karaman 1956'da Erzincan'da doğdu. 1979-81 yılları arasında İstanbul Teknik Üniversitesi bünyesinde motor, traktör ve ziraat makineleri konusunda prototip çalışmaları, iyileştirme faaliyetleri ve uygunluk testlerinin yapılmasında görev alan Karaman, 1984-94 yılları arasında otomotiv yan sanayinde Genel Müdür Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyeliği görevinde bulundu. Karaman, otomotiv ana sanayisinde kullanılan fren donanımları, kompresör, guvernör gibi ithal edilen yedek parçaların yerlileştirilmesi çalışmalarında bulundu.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nde 1994'te İETT Genel Müdür Yardımcısı olarak görev alan Karaman, AKBİL uygulamalarının başlatılmasında katkıda bulundu. Modern ve şeffaf otobüs duraklarının İstanbul'a kazandırılmasında aktif rol oynadı. Otobüslerde ilk defa giydirme reklam uygulamasını başlattı. Aynı dönemde,
Avrupa ve Amerika'da çeşitli konularda çalışmalarda bulunan Karaman, seminerlere katkı verdi ve bildiriler sundu. Ayrıca, İSFALT, İSBAK, İSTON, İSMER ve BELTUR'da görev aldı.
2002'DE TCDD MÜDÜRÜ OLDU
Karaman, 2002'de TCDD İşletmesi Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini üstlendi.
Karaman, Ankara-Eskişehir, Ankara-Konya, Konya-Eskişehir, Ankara-İstanbul ve Konya-İstanbul yüksek hızlı tren hatlarının yapımında ve işletilmesinde, Ankara-Sivas, Ankara-Bursa ve Ankara-İzmir YHT hatlarının inşasında, Sivas-Erzincan Hızlı Tren projesine başlanmasında, asrın projesi Marmaray'ın başarıyla işletilmesinde, İzmir'de Egeray (İZBAN) projesi tamamlanmasında ve işletilmesinde, Milli Tren ve Milli Sinyalizasyon projelerinde, demiryollarında yerli sanayinin gelişmesinde, Türkiye'de demiryolu eğitiminin geliştirilmesinde ve yaygınlaştırılmasında, demiryollarının yenilenmesinde önemli rol oynadı.
Uzun bir süreden bir TCDD Genel Müdürlüğü görevini yapan Karaman'ın istifası, MİT Müsteşarlığı'ndan istifa eden Hakan Fidan'ın aldığı istifa kararından sonraki en kritik karar olarak yorumlandı.
Karaman'ın görevi döneminde iki büyük tren kazası yaşanmıştı. Sakarya Pamukova'da temmuz 2004'te meydana gelen hızlandırılmış tren kazasında 41 kişi yaşamını yitirmişti. 2008'de Kütahya'da meydana gelen tren kazasında ise 9 kişi yaşamını yitirmiş; 37 kişi yaralanmıştı.