Güncelleme Tarihi:
BU yıl 15’incisi düzenlenen Kırmızı Ödülleri’ne TBWA\ İstanbul damga vurdu. Ajans, 2 Kıpkırmızı ve 12 Kırmızı Ödülü aldı. Basın ve Kampanya kategorisinde büyük ödül Kıpkırmızı’yı kazanan TBWA\İstanbul Genel Müdürü Burcu Kayımtu, “Reklam yaratıcılık yarışmaları sektör çalışanlarının heyecanı ve motivasyonu için oldukça gerekli. Uzun saatler mesai harcayıp hizmet verdiğimiz markalar ile yaratıcılığımızı tescilleyecek fikirler bulmak hepimizi gururlandırıyor. Öte yandan markalarımız için de oldukça anlamlı. Yaratıcı işe fırsat tanımak ve iyi fikri büyütmeye destek olmak, pazarlama bilgilerini ve heyecanlarını etkin kullanmak demek. Tüketicinin gözünde bir ışık yaratacak o parlak yaklaşıma odaklanıyor ajans ve marka. Genelde de ödül alan her iş eminim hepimizin kalbini kazanan ve tüketicisine dokunan fikirler oluyor” dedi.
Ajansınızın reklam yaratıcılığı yarışmalarına yaklaşımı nedir? Yaratıcılık yarışmalarının sektöre katkısına ilişkin bir değerlendirme yapar mısınız?
Reklam yaratıcılık yarışmaları sektör çalışanlarının heyecanı ve motivasyonu için oldukça gerekli. Uzun saatler mesai harcayıp hizmet verdiğimiz markalar ile yaratıcılığımızı tescilleyecek fikirler bulmak hepimizi gururlandırıyor. Öte yandan markalarımız için de oldukça anlamlı. Yaratıcı işe fırsat tanımak ve iyi fikri büyütmeye destek olmak, pazarlama bilgilerini ve heyecanlarını etkin kullanmak demek. Tüketicinin gözünde bir ışık yaratacak o parlak yaklaşıma odaklanıyor ajans ve marka. Genelde de ödül alan her iş eminim hepimizin kalbini kazanan ve tüketicisine dokunan fikirler oluyor.
Kırmızı ile sizin ajans olarak ilk tanışmanız nasıl ne zaman oldu? Böylesi bir yarışmanın sektöre katkısı konusunda ne düşünüyorsunuz? Kırmızı gibi bir yarışma neden olmalı?
Kırmızı ile ilk günden beri yan yanayız. İlk günler sadece basın ilanlarının ödüllendirildiği bir yarışmaydı. Yıllar içinde gereği gibi dönüştü ve genişledi. Türkiye’de yaratıcı düşünmeyi destekleyecek her türlü organizasyona ihtiyaç var, Kırmızı da geçmişi ve geleceği yakalayan duruşu ile bize lazım:))
Türk reklamcılığındaki değişimler nelerdir? Sektörün geleceğine ilişkin görüş ve beklentilerinizi paylaşabilir misiniz?
Türk reklamcılığı gibi bakmamak gerek. Tüm dünya benzer bir dönüşüm içinde. Teknolojik gelişmeler ve mobil tüketim iletişim şeklimizi değiştiriyor. Emojiler ile konuşup e-ticaret sayesinde alışverişimizi yapıyor, kitabımızı elimizdeki ekrandan okuyoruz, uberi, airbnb’yi fazlasıyla benimsiyoruz. Hal böyle olunca iyi fikrin dönemi geri geldi! Ürün, hizmet fikirleri kendi başlarına pazarlama aseti, klasik ‘reklam ajansı’ olarak bu yeni dünyaya hizmet edemeyiz. Çünkü güzel film fikri buldum ile bu büyük asetler yönetilemez. Bizler artık hem danışman hem araştırmacı hem medyacı hem marka performansını ölçen uzmanlar hem de en parlak fikirleri bulan kişiler olmalıyız. Dönem işinde iyi tüm paydaşları masa etrafına toparlama, kolobrasyon ile hizmet verme ve her ne alanda olursa olsun büyük, ses getiren ve tüketiciden gönül payı alacak, teknoloji ile entegre fikirler bulma dönemi.
İŞTE ÖDÜL KAZANAN İŞLER
TBWA-Akbank-Instagram'da Mutluluklar-En İyi Sosyal Medya İletişimi
TBWA-Akbank-Instagram'da Mutluluklar-En İyi Veriye Dayalı Yaratıcılık
TBWA-Atasay-Tak Sana Yakışanı-En İyi Online Reklam FilmiDiğer
TBWA-Atasay-Tak Sana Yakışanı- En İyi diğer Kategori Kampanyası
TBWA-Atasay-Tak Sana Yakışanı-En İyi Reklam Müziği Jingle
TBWA-Enerjisa- Enerjini Boşa Harcama-Jüri Özel Ödülü
TBWA-Enerjisa-Enerjini Boşa Harcama- En iyi diğer kategori kampanyası
TBWA-Türk Hava Yolları-5 Senses With Dr. Oz-En İyi Dijital Film Prodüksiyonu