Güncelleme Tarihi:
TAYSAD yöneticileri, Bursa Sanayicileri ve İşadamları Derneği (BUSİAD) işbirliği ile otomotiv endüstrisinin kalbi Bursa’yı ziyaret etti. BUSİAD Otomotiv Grubu Üyeleri ile akademisyenler ve sivil toplum örgütleri temsilcileriyle bir araya gelen TAYSAD, otomotiv endüstrisinin geleceğini masaya yatırdı.
TAYSAD Başkanı Celal Kaya, gelecekte sektörlerinde büyük bir değişim beklediklerinin altını çizerek, yeni nesil araçlara çok iyi hazırlanılması gerektiğini vurguladı. Yerli otomobil markasına da değinen Kaya, “Sıfırdan bir yatırım veya var olan bir markanın segmenti şeklinde yola çıkmalıyız. Biz bu konuda TAYSAD olarak üzerimize düşeni yapmaya hazırız” dedi.
Bursa’da otomotiv endüstrisini bir araya getiren toplantıda sektörü değerlendiren Kaya, IAA Frankfurt fuarındaki çarpıcı gelişmeleri hatırlatarak çevreci araçların, yeni konseptlerle malzemelerin sektördeki hızlı dönüşümüne dikkat çekti. Türk otomotiv sanayinin de bu gelişmeleri yakalamak için çalıştığını vurgulayan Kaya, sektörlerini önümüzdeki yıllarda önemli bir değişim sürecinin beklediğini kaydetti. Kaya, Otomotiv Sektörü Strateji Planına dikkat çekerek, “2023 İhracat Vizyonu hedeflerini yakalayabilmek için yerli otomobil markasının yanı sıra otomotiv test pisti gibi yatırımlara da ağırlık vermeliyiz. Bu işler çok ayaklı olduğu için hiçbirini aksatmadan gerçekleştirmeliyiz” diye konuştu.
Otomotiv 50 milyar dolarlık pazar
BUSİAD Yönetim Kurulu Başkan Vekili Oya Coşkunöz Yöney de otomotiv endüstrisinin liderliğinin büyük sorumluluk taşıdığını kaydederek, “20 milyar dolar ihracat, 20 milyar dolar ithalat ve bunun yanına yerli yedek parça pazarını koyduğumuzda 50 milyar dolarlık bir sektör haline gelindi. Hükümetin çok üzerinde durduğu yerli bir otomobilin hayata geçmesi ideali de otomobil tasarımı ve ardından araç test pisti ve çarpma testleri gibi altyapıların tamamlanmasıyla belki gerçekleşebilir, en azından bu yatırımlar yerlilik oranının artmasına olumlu katkıda bulunur” ifadesini kullandı.
Yöney ayrıca 2012 yılı tahminleri için de iyimser yorum yapmak istediğini aktararak, “Adına kriz demesek de durağan bir dönem bizi bekliyor, içimize dönüp vizyon tazelemek, uzun vadeli stratejik planlarımıza kilitlenmek, Ar-Ge / Ür-Ge faaliyetlerimize odaklanmak ve yeni pazarlara açılmak için “bir fırsat yılı” olacak gibi görünüyor. Bu nedenle şirketlerimizin kısa vadeli kararlarında çok dikkatli, kaynak israfından da çekinerek özenli olması gerekmektedir” değerlendirmesini yaptı.