Taylandlı piliç devi CP Köytür’ün yerini alıyor

Güncelleme Tarihi:

Taylandlı piliç devi CP Köytür’ün yerini alıyor
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 12, 2005 00:00

Dünyada ve Türkiye’de piliç pazarının lideri Tayland merkezli CP Piliç, bir zamanlar pazarın en yaygın ÅŸirketi olan Köytür’ün yerini alıyor. DoÄŸu Anadolu’da faaliyet gösteren tek piliç üreticisi CP Piliç’in Türkiye BaÅŸkan Yardımcısı Nezih Gençer, yumurta sektörüne de gireceklerini açıkladı.CHAROEN Pokphan (CP) Group, 18 yıl önce yem sektörüyle girdiÄŸi Türkiye’de sessiz sedasız piliç sektörünün lideri olurken, yeni yatırımları ile de hem liderliÄŸini sürdürmeyi hem de Köytür’ün boÅŸluÄŸunu doldurmayı planlıyor. Dünyanın piliç ve deniz ürünlerinde en büyük ÅŸirketi olarak tanınan CP Group, bir yandan Anadolu’daki etkinliÄŸini artırırken, diÄŸer yandan da yumurta gibi yeni alanlara giriyor. 340 TRÄ°LYONLUK CÄ°RO: Türkiye genelindeki entegre tavuk fabrikalarına Erzurum ve Erzincan’daki kesimhaneleri de ekleyen CP Piliç’in Türkiye BaÅŸkan Yardımcısı Nezih Gençer, 1987 yılında Türkiye’ye yem fabrikası alarak giren CP Group’un o günden bu yana yaptığı yatırımların 50 milyon doları aÅŸtığını kaydetti. Yıllık 105 bin ton üretimle yüzde 12’lik pazar payına ulaÅŸtıkları piliç eti pazarında iki yıldır lider olduklarına dikkat çeken Gençer, Türkiye’deki faaliyetleri hakkında ÅŸu bilgileri verdi: ‘Yıllık 590 bin tonluk üretim ve yüzde 10’luk pazar payımızla yem üretiminde de lideriz. Her iki alanda da büyümeye devam edeceÄŸiz. Geçen yıl toplam ciromuz 340 trilyon lira oldu, bu yıl hedefimiz 390 trilyon lira. Åžu anda 2 bin 300 kiÅŸiye istihdam saÄŸlayan CP, 300’ü aÅŸan dağıtım aracıyla bin noktaya mal gönderiyor. Erzurum ve Erzincan’da Köytür’ün tesislerini aldık.’MARKA ÖN PLANA ÇIKACAK: Real, Metro, Migros, Özdilek ve TansaÅŸ gibi büyük zincir marketlerde piliçlerini satarken, bugüne kadar markasını ön plana çıkarmayan CP’de bu konuda bir deÄŸiÅŸim olduÄŸundan söz eden Gençer, dökme yani açık satılan ürünlerden markalı ürünlere yöneldiklerini belirtti. Bundan sonra reklam ve tanıtımı da gündeme alacağını söyleyen Gençer, halen iÅŸlenmiÅŸ ürünler konusunda çalıştıklarını dile getirdi. Türkiye’de toplam piliç eti üretiminin 900 bin ton olduÄŸuna, bunun da kiÅŸi başına 13 kilogram anlamına geldiÄŸini ifade eden Gençer, Avrupa’da ise bu rakamın 25 kilogram olduÄŸunu hatırlattı. YUMURCAK YUMURTA GELÄ°YOR: Türkiye’de sadece tarımsal sanayiide faaliyet gösteren CP Group’un bu çizgisinde bir deÄŸiÅŸiklik düşünmediÄŸini dile getiren Gençer, Yumurcak Yumurta ile markasıyla sofralık yumurta üretimine gireceklerini açıkladı.13 milyar dolar cirosu 100 bin çalışanı varTÃœRKÄ°YE’de beyaz et sektöründe pekçok ÅŸirket kapısına kilit vururken, markasını ön plana çıkarmadan, toptancı piyasada büyüyerek liderliÄŸe oturan CP Piliç, bu alanda dünya lideri de olan CP Group bünyesinde faaliyet gösteriyor. Tayland merkezli CP Group, halen 20 ülkede 100 bin çalışanı ve 13 milyar dolar cirosu bulunan bir grup. Aynı zamanda dünyanın en büyük deniz ürünleri ihracatçısı da olan grup, tarımsal sanayi odaklı çalışsa da telekomünikasyondan petrokimyaya kadar 9 deÄŸiÅŸik iÅŸ kolunda faaliyet gösteriyor. CP Piliç Türkiye ise 500 büyük firması arasında 84’üncü, gıda ÅŸirketleri sıralamasında ise 15’i sırada yer alıyor.1.2 milyon dolarlık tavuk ayağı ihracatıGEÇEN yıl 1.2 milyon dolarlık tavuk ayağı ihracatı yapan CP Piliç’in bu yıl ilk kez Makedonya’ya 40 ton civarında tavuk eti gönderdiÄŸini de belirten Nezih Gençer, ihracat konusunun sektör için özel bir önemi olduÄŸunu vurguladı. Çevre ülkelere toplam 12 bin ton ihracat yapan sektörün Avrupa’ya ihracat izni alabilmesinin önemine dikkat çeken Gençer, Türkiye’de potansiyel varken ve maliyetler çok yüksekken ihracatın kárlı bir iÅŸ olmadığını ancak bunun bir prestij meselesi olduÄŸunu kaydetti. Gençer, AB’den onay alınmasının sektörün kalite düzeyini göstereceÄŸini dile getirdi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!