Taylandlı piliç devi CP Köytür’ün yerini alıyor

Güncelleme Tarihi:

Taylandlı piliç devi CP Köytür’ün yerini alıyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 12, 2005 01:21

Dünyada ve Türkiye’de piliç pazarının lideri Tayland merkezli CP Piliç, bir zamanlar pazarın en yaygın şirketi olan Köytür’ün yerini alıyor. Doğu Anadolu’da faaliyet gösteren tek piliç üreticisi CP Piliç’in Türkiye Başkan Yardımcısı Nezih Gençer, yumurta sektörüne de gireceklerini açıkladı.

CHAROEN Pokphan (CP) Group, 18 yıl önce yem sektörüyle girdiği Türkiye’de sessiz sedasız piliç sektörünün lideri olurken, yeni yatırımları ile de hem liderliğini sürdürmeyi hem de Köytür’ün boşluğunu doldurmayı planlıyor. Dünyanın piliç ve deniz ürünlerinde en büyük şirketi olarak tanınan CP Group, bir yandan Anadolu’daki etkinliğini artırırken, diğer yandan da yumurta gibi yeni alanlara giriyor.

340 TRİLYONLUK CİRO:

Türkiye genelindeki entegre tavuk fabrikalarına Erzurum ve Erzincan’daki kesimhaneleri de ekleyen CP Piliç’in Türkiye Başkan Yardımcısı Nezih Gençer, 1987 yılında Türkiye’ye yem fabrikası alarak giren CP Group’un o günden bu yana yaptığı yatırımların 50 milyon doları aştığını kaydetti. Yıllık 105 bin ton üretimle yüzde 12’lik pazar payına ulaştıkları piliç eti pazarında iki yıldır lider olduklarına dikkat çeken Gençer, Türkiye’deki faaliyetleri hakkında şu bilgileri verdi: ‘Yıllık 590 bin tonluk üretim ve yüzde 10’luk pazar payımızla yem üretiminde de lideriz. Her iki alanda da büyümeye devam edeceğiz. Geçen yıl toplam ciromuz 340 trilyon lira oldu, bu yıl hedefimiz 390 trilyon lira. Şu anda 2 bin 300 kişiye istihdam sağlayan CP, 300’ü aşan dağıtım aracıyla bin noktaya mal gönderiyor. Erzurum ve Erzincan’da Köytür’ün tesislerini aldık.’

MARKA ÖN PLANA ÇIKACAK:

Real, Metro, Migros, Özdilek ve Tansaş gibi büyük zincir marketlerde piliçlerini satarken, bugüne kadar markasını ön plana çıkarmayan CP’de bu konuda bir değişim olduğundan söz eden Gençer, dökme yani açık satılan ürünlerden markalı ürünlere yöneldiklerini belirtti. Bundan sonra reklam ve tanıtımı da gündeme alacağını söyleyen Gençer, halen işlenmiş ürünler konusunda çalıştıklarını dile getirdi. Türkiye’de toplam piliç eti üretiminin 900 bin ton olduğuna, bunun da kişi başına 13 kilogram anlamına geldiğini ifade eden Gençer, Avrupa’da ise bu rakamın 25 kilogram olduğunu hatırlattı.

YUMURCAK YUMURTA GELİYOR:

Türkiye’de sadece tarımsal sanayiide faaliyet gösteren CP Group’un bu çizgisinde bir değişiklik düşünmediğini dile getiren Gençer, Yumurcak Yumurta ile markasıyla sofralık yumurta üretimine gireceklerini açıkladı.

13 milyar dolar cirosu 100 bin çalışanı var

TÜRKİYE’de beyaz et sektöründe pekçok şirket kapısına kilit vururken, markasını ön plana çıkarmadan, toptancı piyasada büyüyerek liderliğe oturan CP Piliç, bu alanda dünya lideri de olan CP Group bünyesinde faaliyet gösteriyor. Tayland merkezli CP Group, halen 20 ülkede 100 bin çalışanı ve 13 milyar dolar cirosu bulunan bir grup. Aynı zamanda dünyanın en büyük deniz ürünleri ihracatçısı da olan grup, tarımsal sanayi odaklı çalışsa da telekomünikasyondan petrokimyaya kadar 9 değişik iş kolunda faaliyet gösteriyor. CP Piliç Türkiye ise 500 büyük firması arasında 84’üncü, gıda şirketleri sıralamasında ise 15’i sırada yer alıyor.

1.2 milyon dolarlık tavuk ayağı ihracatı

GEÇEN yıl 1.2 milyon dolarlık tavuk ayağı ihracatı yapan CP Piliç’in bu yıl ilk kez Makedonya’ya 40 ton civarında tavuk eti gönderdiğini de belirten Nezih Gençer, ihracat konusunun sektör için özel bir önemi olduğunu vurguladı. Çevre ülkelere toplam 12 bin ton ihracat yapan sektörün Avrupa’ya ihracat izni alabilmesinin önemine dikkat çeken Gençer, Türkiye’de potansiyel varken ve maliyetler çok yüksekken ihracatın kárlı bir iş olmadığını ancak bunun bir prestij meselesi olduğunu kaydetti. Gençer, AB’den onay alınmasının sektörün kalite düzeyini göstereceğini dile getirdi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!