Tavuk sektörünün toparlanmasında turizmin etkisi büyük

Güncelleme Tarihi:

Tavuk sektörünün toparlanmasında turizmin etkisi büyük
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 10, 2008 12:26

Kılıç Holding Kanatlı Grup Başkanı İhsan Bozan, geçtiğimiz süreçte haftada 26 milyon YTL zarar eden tavuk sektörünün toparlanma sürecine girdiğini, sektörün toparlanmasında turizmin etkisinin büyük olduğunu belirtti.

Bozan yaptığı yazılı açıklamada, artan yem maliyetleri ve "kene" korkusu ile insanların açık alanlarda piknikten çekinir hale gelmesi sonucu zor günler geçiren tavuk sektörünün "imdadına" turizm ve sıcak havaların yetiştiğini ifade etti.

Geçtiğimiz süreçte haftada 26 milyon YTL zarar eden tavuk sektörünün toparlanma sürecine girdiğini belirten Bozan, sektörün toparlanmasında turizmin etkisinin büyük olduğunu kaydetti.

Bozan, "Sektörün toparlanma sürecine girmesinde okulların tatil olması ile dış turizmin yanı sıra iç turizmin de canlanması etkili oldu. Tavuk sektörü "kuş gribi" vakaları nedeniyle daha önce durma noktasına gelmesine rağmen krizleri aşma becerisini gösterdi. Kene korkusu ile piknik aktiviteleri durma noktasına gelen piknikçilerin yeniden sahneye çıkması ile tavuk sektöründeki toparlanma süreci hız kazandı" dedi.

Rusya'nın her yıl 1,5 milyon ton tavuk ithal ettiğine işaret eden Bozan, Rusya'ya ihracatın önünün açılması, AB ülkelerine ihracat engellerinin de ortadan kaldırılmasıyla, binlerce insanın geçimini sağladığı tavuk sektörünün önündeki bütün engellerin ortadan kaldırılmış olacağını vurguladı.

"30 TANE BEYAZ ET MARKETİ AÇACAĞIZ"

Kılıç Grubunun esas işinin kültür balıkçılığı olduğunu, tavukçuluk sektöründe gelecek gördükleri için bu sektöre yatırım yaptıklarını ifade eden Bozan, şunları kaydetti:
"Şu anda sektörde 9. sıradayız. Hedefimiz 5 yıl içinde ilk 3'e girmek. Salam, sosis, döner gibi ileri işlenmiş ürünler konusundaki alt yapı ve deneme üretim sürecimizi tamamladık. Ruhsat almak için Tarım Bakanlığına başvurduk. Yakında ileri işlenmiş ürünlerimizle de Türk insanı ile buluşacağız. Kılıç Holding Türkiye'nin en büyük balık üreticisi ve ihracatçısı. Önümüzdeki yıl tavukla balığı bir çatı altında birleştirip beyaz et marketleri kuracağız. Şu anda 2 tane İzmir bir adet de Bodrum'da olmak üzere 3 tane balık marketimiz faaliyette. İstanbul, Ankara başta olmak üzere Türkiye'nin değişik illerinde 30 tane beyaz et marketi açarak, piyasadaki etkinliğimizi arttıracağız."

Bozan, sektörde uzun vadeli hedefleri olduğunu, zaman içinde Türk insanının "Mupi" markası ile kendilerini daha yakından tanıyacağını belirtti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!