Güncelleme Tarihi:
Beyaz Et Sanayicileri ve Damızlıkçılar Birliği (BESDBİR) Başkanı Sait Koca, "arttı" denilen fiyatların aslında geçen yıl Kurban Bayramı öncesinin seviyesine ulaştığını belirtti.
Beyaz et tüketiminin Kurban Bayramı sonrasında dip yaptığını kaydeden Koca, bahar aylarıyla artan tüketimin turizm sezonunda en yüksek seviyeye ulaştığını söyledi.
Geçen yıl Kurban Bayramının ardından balık sezonunun başladığını aktaran Koca, "Balığın bol olması kış sezonunda bizi etkidi. Şu anda arttı denilen fiyatlar aslında geçen yıl Kurban Bayramı öncesinin seviyesine ulaştı. Fiyatlar Ramazan ayına kadar bu seviyede seyreder. Daha sonra biraz hareketlenebilir."
"En fazla tüketim bahar ve yaz aylarında olur"
Türkiye'nin yıllık 1 milyon 700 bin ton beyaz et üretimi bulunduğunu anlatan Sait Koca, aylık 25-30 bin tonun ihraç edildiğini söyledi.
Üretimin 40-50 bin tonunun turistik tesislerde, kalanının da iç piyasada tüketildiğini dile getiren Koca, iç tüketimde anormal bir artışın olmadığını ifade etti.
Beyaz et sektöründe en fazla tüketimin bahar ve yaz aylarında olduğunu aktaran Koca, "Turizmin de etkisiyle tüketim şu anda iyi ama beklediğimiz kadar değil. Satışlarda da geçen yıla göre bir düşüş olmadığına göre demek ki üretimde bir artış var" dedi.
Sektörün geçen yıl 567 milyon dolar civarında olan ihracatının bu yıl 700 milyon doları bulacağını dile getiren Koca, Japonya, Çin, Filipinler, Suudi Arabistan gibi hedef pazarlara ihracatın her geçen gün arttığını kaydetti.
Rusya pazarına ihracat konusunda başarılı olamadıklarını vurgulayan Koca, "Rusya, şu anda ABD'den alıyor. Kendi üretimleri de artıyor. Bu pazar bize kapalı" diye konuştu.
Hayvansal ürünlerin ihracatında ülkelerin "iç koruma" nedeniyle bürokratik işlemlerinin uzun sürdüğüne değinen Sait Koca, şöyle konuştu:
"Japonya, Çin, Filipinler ve Suudi Arabistan'a ürün gönderiyoruz. Daha fazla ihracat için hükümetler arasında görüşmeler sürüyor. Gerekli izinlerin çıkması uzun süre alsa da bu ülkelerde Türk ürünlerine ilgi artıyor. Suudi Arabistan'da Türk ürünlerine ciddi bir ilgi var. Brezilya'nın düşük fiyatına rağmen Türkiye'den alımlarını her geçen gün artırıyorlar"
İzmir'de şarküteri işleten Kemal Kılıç da beyaz et ürünlerine mart ayı başından nisan ayı sonuna kadar her hafta zam geldiğini söyledi.